Meget blød livmoderhals men lukket - hvad betyder det??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.818 visninger
4 svar
0 synes godt om
18. juli 2012

fru G

Jeg var 39+3 da jeg fik indvendig undersøgelse af min jm. Hun sagde jeg havde en meget blød livmoderhals, trumpet formet, men stadig lukket og at hun ikke kunne nå babyhovedet.

Hvad betyder det??? Er livmoderhalsen ikke forkortet? Og kan jeg håbe på en fødsel om 1 uge (ca nogle dage over termin)??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juli 2012

babymus77

Tror jeg sagtens:-) Jeg håber også min jdm vil undersøge mig fredag hvor jeg er 39+3:-)) 

Anmeld

19. juli 2012

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger

Det betyder så ment bare,at din krop ikke er klar til at føde lige nu. 

Du har stadig livmoderhals tilbage,der er faktisk mange der kan have helt op til 3 cm livmoderhals ved termin,så desværre behøver den ikke nødvendigvis være afkortet pt.

Anmeld

19. juli 2012

fru G

øv havde håbet på andet svar

Anmeld

19. juli 2012

Kamulla

det betyder ikke noget nej... jo du er mere klar til fødsel end for flere uger siden.. men betyder ikke du føder inde for 1 uge...

livmoderhalsen er den der lukker fra skeden og barnet... den er normalt 4-5cm lang... at den er blød er kun godt... men så skal du luge åbne dig de 10cm og udslette resten af livmoderhalsen før du føder og begynder kroppen ikke at producerer veer inde for den næste uge , ja så føder du ikke inde for den næste uge... du kan sagtens gå til 42+0 med det JM har sagt

krydser dog for det ikke går så vidt og du snart får din baby i armene

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.