Min søn er så ked af det.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

486 visninger
5 svar
0 synes godt om
18. juli 2012

Anonym trådstarter

På lørdag skal min søn på ferie hos sin far. Han skal være afsted fra lørdag formiddag til efterfølgende lørdag eftermiddag.

Her til aften gik det pludselig op for ham at det er første gang han skal være væk fra både mig og hans lillesøster i så mange dage. Han græd og græd mens han talte på sine fingre hvor mange dage det er. Det længste han har været hos sin far har været 4 dage, så han har virkelig svært ved at overskue/tackle denne ferie.

Min søn er en meget følsom dreng der reagere med gråd der kommer fra hjertet når der er noget han ikke lige kan overskue også selvom han er blevet informeret på forhånd.

Hvad kan man lige gøre i den situation??? Hvad hvis han står på lørdag når far kommer og han ikke vil med?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juli 2012

Bebsen

Bliv ved med at holde ham fast i de positive ting, han skal være sammen med far - jubiiii
Og bliv ved med at forberede ham på at han der og der skal hjem til far og at far kommer og henter ham. Hvis han er forberedt på hvad der skal ske (og at det er positivt) tror jeg måske ikke han vil reagere så kraftigt.

Anmeld

18. juli 2012

Pige2009

Jeg er enig med Bebsen. Hvor gammel er han?

Anmeld

18. juli 2012

Anonym trådstarter

Bebsen skriver:

Bliv ved med at holde ham fast i de positive ting, han skal være sammen med far - jubiiii
Og bliv ved med at forberede ham på at han der og der skal hjem til far og at far kommer og henter ham. Hvis han er forberedt på hvad der skal ske (og at det er positivt) tror jeg måske ikke han vil reagere så kraftigt.

Det er også det jeg har gjort, jeg har forberedt ham på at han skal afsted. Det er noget han selv har snakket om længe og har glædet sig til. Og da han tidligere på aftenen snakkede med far var der intet. Men da det pludselig gik op for ham hvor lang tid det er, blev han virkelig ked af det (dette på trods af at han hele tiden har vidst det var en uge.) Jeg kan ikke love ham at det bliver sjovt, for jeg aner ikke hvad de skal lave, det får jeg intet at vide om.

Men hvad med lørdag hvis han ik vil med der? Skal han tvinges??? Det vil jeg have det dårligt med, for jeg vil føle det er overgreb på ham at tvinge ham til noget han ikke vil.

Sønnen er 6,9 år

Anmeld

18. juli 2012

TNBC

Anonym skriver:

Det er også det jeg har gjort, jeg har forberedt ham på at han skal afsted. Det er noget han selv har snakket om længe og har glædet sig til. Og da han tidligere på aftenen snakkede med far var der intet. Men da det pludselig gik op for ham hvor lang tid det er, blev han virkelig ked af det (dette på trods af at han hele tiden har vidst det var en uge.) Jeg kan ikke love ham at det bliver sjovt, for jeg aner ikke hvad de skal lave, det får jeg intet at vide om.

Men hvad med lørdag hvis han ik vil med der? Skal han tvinges??? Det vil jeg have det dårligt med, for jeg vil føle det er overgreb på ham at tvinge ham til noget han ikke vil.

Sønnen er 6,9 år

Nej du skal ikke tvinge ham, men hjælpe ham. Siger er ikke så længe og du kan ringe om aftenen og sige godnat men du kommer til at have det så sjovt  sammen med far.

Og HUSK at fortæl hans far at  han har været ked af det, og hvordan i sammen kan sørge for at jeres søn er tryg

Anmeld

18. juli 2012

Bebsen

Min dreng er kun 2 år(så det er jo noget lidt andet, men), jeg har prøvet, flere gange, at aflevere ham til hans far, hvor han græd og græd og ville med mig. Men han skal til sin far, og det syns jeg også din søn skal. Jeg kan godt følge dig i at det vil føles som et overgreb at tvinge ham afsted, kan du måske selv aflevere ham?
Og hvis dig og hans far bor rimeligt tæt kunne i måske aftale et besøg af dig og lillesøster midt på ugen? Eller dele de 7 dage op, så han feks er afsted 4/5 dage også er hjemme nogle dage, også afsted igen i de sidste 3/2 dage? Kommer jo også an på hvor godt dit og farens samarbejde er...
Men snak med faren om det, jeg håber han er lydhør
Sidste sommer fik jeg min dreng hjrm 1 dag før tid, netop fordi hans far ku mærke på ham at nu trængte han altså til sin moar...

Kh Ida.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.