tænder tænder tænder...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

950 visninger
8 svar
0 synes godt om
7. maj 2009

LotteN

nu prøver jeg lige og skrive lidt herinde i majgrp igen, for at se om der overhovedet er noget liv... ingen der har noget spændende at fortælle?

Lærke fik sin første tand for lidt over en månede siden og nr 2 fulgte lige efter.... Men her den sidste uges tid er der vælter 3 tænder ud med kort mellemrum.
Hun fik sin første tand sent, men skal da lige love for de flyver frem nu

Så blev hun forresten puttet uden godnatflasken igår for første gang og det gik bare så fint. hun sov lige til kl 7.30, så det var jo bare lækkert. men godt nok havde hun også spist en stor måltid aftensmad, så nu må vi se hvordan det går i aften!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. maj 2009

Mormilla

Okay de komme da godt nok ud Har hun så ondt?
Patrick har 4 tænder og der er to på vej ud

Der er så dejligt når det er slut med flasken Her gik det også meget nemt!

Anmeld

7. maj 2009

saxa

uhh.. Yasmin er også ved at få den 3.kindtand.. og hun er desværre meget ømskindet - lige hva det angår..

det var da skønt, hun sprang flasken over.. Vi er også ved at begynde at tænke på at tage den fra hende.. Men kan ikke rigtigt få os til det. Men nogle dage tar hun det hele, andre dage halvdelen - og engang imellem gider hun den slet ikke.. Så ved ikke om hun er klar til det..?? Men er det bare et spørgsmål om at tage den?? Eller...

KnuzzR

Anmeld

7. maj 2009

LotteN

Mormilla skriver:

Okay de komme da godt nok ud Har hun så ondt?
Patrick har 4 tænder og der er to på vej ud

Der er så dejligt når det er slut med flasken Her gik det også meget nemt!

jeg ved ikke rigtig om hun har ondt... ikke hvad jeg tror af.

Hun har heller ikke fået sin flaske idag og da jeg kom hjem fra løb her 20.20 lå hun i sengen og skreg det hele ned... og efter mange forsøg fra både jeg og kæresten endte vi med at tage hende ned og nu kravler hun rundt og leger. puha, ved godt det er forkert at gøre sådan, men en gang kan forhåbentlig ikke skade (håber jeg ikke)
Så nu må vi se. hun er i rigtig godt humør nu og leger bare selv!

Anmeld

7. maj 2009

LotteN

saxi skriver:

uhh.. Yasmin er også ved at få den 3.kindtand.. og hun er desværre meget ømskindet - lige hva det angår..

det var da skønt, hun sprang flasken over.. Vi er også ved at begynde at tænke på at tage den fra hende.. Men kan ikke rigtigt få os til det. Men nogle dage tar hun det hele, andre dage halvdelen - og engang imellem gider hun den slet ikke.. Så ved ikke om hun er klar til det..?? Men er det bare et spørgsmål om at tage den?? Eller...

KnuzzR

jeg ved faktisk ikke om de skal vise tegn på det. Det har Lærke nu ikke gjort. jeg fik bare afvide for længe siden af min SP at mellem 9 og 12 mdr skulle de af med natflasken og så tænkte jeg bare at nu måtte det være!

Anmeld

7. maj 2009

saxa

LotteN skriver:

jeg ved faktisk ikke om de skal vise tegn på det. Det har Lærke nu ikke gjort. jeg fik bare afvide for længe siden af min SP at mellem 9 og 12 mdr skulle de af med natflasken og så tænkte jeg bare at nu måtte det være!

ja jeg har godt nok også hørt at det er ved 1 års alderen man skal stoppes.. Meen.. Sys bare hun virker så glad for den (samt det er et tegn på hun skal til og i seng) - men måske man så skal give hende lidt yoghurt (staves?) i stedet for?? Giver du Lærke lidt sen aftensmad??

Anmeld

7. maj 2009

LotteN

saxi skriver:

ja jeg har godt nok også hørt at det er ved 1 års alderen man skal stoppes.. Meen.. Sys bare hun virker så glad for den (samt det er et tegn på hun skal til og i seng) - men måske man så skal give hende lidt yoghurt (staves?) i stedet for?? Giver du Lærke lidt sen aftensmad??

Idag ville hun heller ikke sove... hun skreg det hele ned og da kl var 20.50 tog vi hende jo så ind i stuen og blev puttet igen kl 21.10 og sov min . efter!

Hun har ikke fået noget de to dage her kun lige noget vand.
Vi spiser aftensmad kl 18 og hvis der er noge ndage hun ikke rigtig spiser noget aftensmad, vil jeg give hende noget andet inden hun bliver puttet og ellers ikke!

VI gør det, at vi børster tænder og så sætter vi os og "læser" i en bog og så op i seng bagefter. så er det meningen dette skal blive til en fast rutine inden hun skal puttes i steder for flasken!
Det råd fik jeg af min SP, find en fast rutine. læse bog, synd sang eller hvad man nu lige kan finde på, så der er noget fast de ved når de skal I seng!

Anmeld

8. maj 2009

A.

ja mathinus har 3 tænder på vej og to af dem er kind tand og det gør ondt kan jeg se på ham..men heldigvist har vi dolodent hjemme og den hjælper rigtigt meget..

Anmeld

9. maj 2009

Mormilla

LotteN skriver:

jeg ved ikke rigtig om hun har ondt... ikke hvad jeg tror af.

Hun har heller ikke fået sin flaske idag og da jeg kom hjem fra løb her 20.20 lå hun i sengen og skreg det hele ned... og efter mange forsøg fra både jeg og kæresten endte vi med at tage hende ned og nu kravler hun rundt og leger. puha, ved godt det er forkert at gøre sådan, men en gang kan forhåbentlig ikke skade (håber jeg ikke)
Så nu må vi se. hun er i rigtig godt humør nu og leger bare selv!

Kender det alt for godt det med at de skriger, det er ikke sjovt! Men vi plejer at gå op i seng med ham

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.