At flytte til en anden landsdel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.348 visninger
3 svar
0 synes godt om
18. juli 2012

Ina33

Jeg står i den (forbandede) situation, at jeg blev færdiguddannet i januar måned. Jobs er der INTET af, jeg er begyndt at søge mere bredt.

Jeg bor i nordjylland, og umiddelbart ser det ud som om, at det indenfor min branche ikke er helt håbløst, hvis bare man vil til sjælland. SUK.

Sagen er den at jeg har to dele børn med to forskellige fædre. Mine børn går begge to i skole, og den store er hos sin far hver anden uge. Den "lille" ser sin far lejlighedsvis.

Min mor er meget syg af kræft og har formentlig ikke så længe igen.

Kan jeg overhovedet tillade mig at rykke alt op og drage til Sjælland?

Jeg er utrolig glad for at bo her hvor jeg bor. Jeg har alt min familie indenfor 10 km., og min nabo er guld værd.

I virkeligheden har jeg jo ikke lyst til at flytte, men jeg har heller ikke lyst til at blive ved at være jobsøgende.

Hvad ville i have gjort i min situation??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juli 2012

FruK

Den er svær... Jeg har selv et delebarn, og ville ikke flytte langt væk fra hans far, med mindre jeg virkelig blev tvunget.

Men kan godt se, at det er svært, når det ikke er til at få arbejde der hvor du bor.

Men så vidt jeg ved, kan du jo ikke være sikker på at "få lov" til at tage dine børn med...?! Du skal melde flytning 6 uger før, så vidt jeg husker, så fædrene har mulighed for at søge om bopælen - og et skolebarn, som I har lige meget, er der måske stor chance/risiko for at han får.

Anmeld

18. juli 2012

Miin'Baby'Mus

Ina33 skriver:

Jeg står i den (forbandede) situation, at jeg blev færdiguddannet i januar måned. Jobs er der INTET af, jeg er begyndt at søge mere bredt.

Jeg bor i nordjylland, og umiddelbart ser det ud som om, at det indenfor min branche ikke er helt håbløst, hvis bare man vil til sjælland. SUK.

Sagen er den at jeg har to dele børn med to forskellige fædre. Mine børn går begge to i skole, og den store er hos sin far hver anden uge. Den "lille" ser sin far lejlighedsvis.

Min mor er meget syg af kræft og har formentlig ikke så længe igen.

Kan jeg overhovedet tillade mig at rykke alt op og drage til Sjælland?

Jeg er utrolig glad for at bo her hvor jeg bor. Jeg har alt min familie indenfor 10 km., og min nabo er guld værd.

I virkeligheden har jeg jo ikke lyst til at flytte, men jeg har heller ikke lyst til at blive ved at være jobsøgende.

Hvad ville i have gjort i min situation??

Nu er det ikke for at hakke ned 

Men vidste du ikke det inden din uddannelse? Jeg har netop valgt uddannelse efter jobmulighederne, det jeg allerhelst ville skulle jeg nemlig også til sjælland for - men det vil jeg ikke da al min familie er i nordjylland, så vil have en uddannelse jeg kan bruge til noget her, så må man jo prioritere 

Men ud over det, så nej ville nok stadig ikke flytte . Du har 2 børn med 2 forskellige og kan næsten kun se at i får stress og lange dage ud af det - det ville da være synd. Samtidig ville du savne alle dem du har nærmest, og som du siger så elsker du at være hvor du er. Nej jeg ville ikke flytte!

Men det er jo noget du skal gøre op med dig selv. Er din uddannelse så super vigtig og virkelig noget du brænder for, så ja så må du jo flytte  Kan du nøjes med andet og har det fint med det, jamen så bliv 

Anmeld

18. juli 2012

serinasmor

Hmm ....

Jeg synes den er svær... det er jo heller ikke sikkert faderen til den store tillader at du flytter ... så er der det med at ungerne skal skifte skole og det kan godt være hårdt ... har du decideret et job på hånden eller er der bare flere jobopslag på sjælland ?

Er selv nyuddannet i nordjylland og kan se hvor lidt jobs der reelt er ... jo så kunne man måske have valgt en anden uddannelse ... faktum er bare at jobs i nordjylland er der meget få af i alle brancher ... det ser dig ud til at det er ved at vende ...

Hvilken branche er du i - eller hvad er din uddannelse ?

Jeg tror jeg ville høre faderen til den store om hvordan han ville have det med at i flyttede og derefter begynde at søge i hele landet ...

Held og lykke med det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.