At bade baby...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. juli 2012

pemiro

rikkeregnbue skriver:

Hehe, jeg er i hvert fald glad for Decubal cremen. Andre cremer tager ikke Idas tøre hud, når hun har det

Her er det heldigvis kun på benene og i panden... Men han får dog på hele kroppen når jeg er i gang, så bliver det i hvert fald ikke tørt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juli 2012

Clisolka

pemiro skriver:

Hvor mange gange har i jeres baby i bad?
Bruger i shampoo/sæbe når i bader?
Hvor længe har i baby i bad?

Meget gerne erfaringer hvor baby er omkring en måned

På forhånd tak

De første 5 dage vi var på sygehuset var Isabella ikke i bad - det blev vi anbefalet. Derefter var hun i bad 1-2 gange om ugen de første par måneder. Vi brugte kun olie de første par måneder 

Anmeld

18. juli 2012

Fenja09

Da vores datter var spæd kom hun sjældent i bad - vi vaskede hende hver dag med vaskeklud og over hele kroppen, så det var ikke nødvendigt at tage hende i bad f. eks hver 3. dag. Idag er hun snart 11 måneder og er lige startet i dagpleje nu prøver vi at give hende et bad hver 3. dag, men sker det ikke, så er det også helt fint, så længe hun ikke er beskidt.

Vi bruger sæbe, men udelukkende parfume/-og parabenefrit dvs. enten Derma Baby, Neutral, eller den fra Netto. Vi brugte det ikke i starten, for vi fik af vide, at man ikke behøver bruge noget når de er helt små. Idag synes jeg hurtig at de kan komme til at lugte når de f.eks har sovet hele natten uden at få skiftet ble og synes det kræver andet end vand at fjerne det.

/Fenja  

Anmeld

18. juli 2012

Team Putte

pemiro skriver:

Nå jamen så kan jeg høre vi ikke er helt forkert på den her..
Oliver var ikke i bad den første uge, anbefaling fra sygehuset, og han har været i bad tre gange efterfølgende. Han er en måned, så det har været en gang i ugen, hvilket vi synes var fint. Jeg undrede mig bare over om man burde bade ham mere.
Vi vasker jo naturligvis hænder, ansigt, hals osv hver dag med våd klud..

Vi bruger ikke sæbe, men igår puttede jeg lidt babyolie i vandet da ham har meget tør hud.. Så jeg overvejer lidt om jeg bør bruge shampoo til hans hår når det får olie? Vil helst ikke bruge for mange produkter på ham når han er så lille.. Men han blir "desværre" nødt til at blive smurt ind i creme pga huden...

Sp sagde her at olie i vandet er no-go.. for det laver belægning i badekaret som bakterier ELSKER.. Hellere helt rent vand til badning og så lidt olie på huden bagefter

Anmeld

18. juli 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Frk.S skriver:

Freja kommer i bad 2 gange om ugen.

Men da hun var 1 måned var det bare 1 gang om ugen. Det var ikke så længe hun var i bad dengang - bare den tid det lige tog at blive vasket. Vi brugte ikke sæbe.

Nu er hun også i bad længere tid, fordi hun får lov at sidde og lege når hun er vasket (hun er nu 10,5 måned). Vi bruger sæbe på udvalgte steder nu - som fx hænder og fødder og af og til får hun også vasket håret. 

Helt det samme her.

Anmeld

18. juli 2012

pemiro

Team Putte skriver:

Sp sagde her at olie i vandet er no-go.. for det laver belægning i badekaret som bakterier ELSKER.. Hellere helt rent vand til badning og så lidt olie på huden bagefter

Er det rigtigt? Det var da sjovt, vi fik det anbefalet af en sygeplejerske eller sundhedsplejerske(ka ikk huske hvad hun var) ude på sygehuset inden vi tog hjem :/

Anmeld

18. juli 2012

LouiseRH

Sæbe bruges først når håret er fedtet

Her bader Isabella 2 gange i ugen - med olie, da hun også hurtigt får tør hud

Anmeld

18. juli 2012

LouiseRH

Team Putte skriver:

Ej hvor underligt

Både sp og sygeplejerskerne på neo har anbefalet os olieæ

Anmeld

18. juli 2012

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...

Sigurd (4 uger) er i hvert fald i bad hver anden Dag. Han elsker at være i bad - både badekar og i bruser på armen af en af os. Jeg spurgte min sp og hun sagde at babyer meget gerne må bade hver dag og at hvis han kunne lide det så skulle vi da bare give ham et bad! Så her bades en del og Sigurd elsker det! Vi bruger ikke sæbe, men gerne en dråbe babyolie (også efter råd fra sp) Line

Anmeld

18. juli 2012

Team Putte

pemiro skriver:

Er det rigtigt? Det var da sjovt, vi fik det anbefalet af en sygeplejerske eller sundhedsplejerske(ka ikk huske hvad hun var) ude på sygehuset inden vi tog hjem :/

Synes faktisk tit der bliver anbefalet forskellige ting fra forskellige personer

Sp sagde oz vi måtte forvente lidt tør hud i starten fordi huden skal vænne sig til de tørre omgivelser..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.