Barsel? Hvad kan man tillade sig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

438 visninger
8 svar
0 synes godt om
7. maj 2009

Lillemor

Hej allesammen...

Jeg ville lige høre hvad I mener..

Jeg har arbejdet på en fabrik i omkring 8 måneder. Dette er kun for at tjene en masse penge inden jeg starter på min uddannelse. Min kæreste og jeg er for nylig gået i gang med "projekt baby".

Jeg vil gerne fortsætte med at arbejde på fabrikken mens jeg er gravid og dernæst gå på barsel...

Mit spørgsmål er om man kan "tillade" sig at gå på barsel fra en arbejdsplads og så ikke vende tilbage efter? (i mit tilfælde fordi jeg vil starte på uddannelse efter barsel)

Mange knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. maj 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Ja det synes jeg da godt at du kan... Men jeg kan godt forstå du er lidt loren ved tanken Det er nok ikke heeelt god tone... Men hva pokker...

Anmeld

7. maj 2009

Leneur

Ja selvfølgelig kan du da sagtens tillade dig det. Man ved jo aldrig hvornår du fandt ud af du ville uddanne dig vel??? Min søster fik tvillinger, da barn nr 3 meldte sin ankomst flyttede de til Jylland. 13 mdr efter var der jo så 3 små pus at tage sig af, så havde barsel 2 år i streg, da det så nærmede sig for genoptagelse af arbejde, sagde hun op og ingen sure miner af den grund.

Anmeld

7. maj 2009

DK

Ja da. Altså hvis du allerede har arbejdet der i 8 mdr. så har du jo ikke udelukkende taget jobbet for kun at være der i 4 mdr. og så drage på barsel. Så kan du roligt tage på barsel med god samvittighed! Du kan jo evt. ikke sige noget til dine kolleger om udd.planer, så undgår du sure miner... Man ved aldrig hvad folk bliver harme over!!!

Anmeld

7. maj 2009

LotteN

det synes jeg sagtens du kan tillade dig og ved også der er mange der gør det..
Men kan godt forstå du føler det måske er ldit forkert, men man bliver ogsø nødt til at tænke lidt på sig selv engagn imellem!

Anmeld

7. maj 2009

fam.4xc

lillemor skriver:

Hej allesammen...

Jeg ville lige høre hvad I mener..

Jeg har arbejdet på en fabrik i omkring 8 måneder. Dette er kun for at tjene en masse penge inden jeg starter på min uddannelse. Min kæreste og jeg er for nylig gået i gang med "projekt baby".

Jeg vil gerne fortsætte med at arbejde på fabrikken mens jeg er gravid og dernæst gå på barsel...

Mit spørgsmål er om man kan "tillade" sig at gå på barsel fra en arbejdsplads og så ikke vende tilbage efter? (i mit tilfælde fordi jeg vil starte på uddannelse efter barsel)

Mange knus

det har jeg ihvertfald gjort..... arbejdede i hjemmeplejen men ville hellere arbejde som aftenvagt for at ku holde min datter hjemme hos mig om dagen og fandt derfor nyt job på det plejecenter jeg så er på nu.... dog er jeg nu efter barn nummer 2 der som dagvagt ;-)

Tror ik det er helt så unormalt at man finder nye græsgange og har lyst til det mest man barsler...

Anmeld

7. maj 2009

1977

Profilbillede for 1977
Ja da

Anmeld

7. maj 2009

Mormilla

Ja det kan du godt tillade dig

Anmeld

7. maj 2009

Lillemor

ihh tak skal i ha.... Det var dejligt at høre...

Altså de ved godt på arbejde at jeg skal læse videre, men ikke præcis hvornår jeg har tænkt mig det....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.