Hjemmelavet gave til veninde

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.433 visninger
19 svar
0 synes godt om
17. juli 2012

MLT

Hej alle sammen

Jeg skal snart fejre en god venindes 24 års fødselsdag, og jeg kunne godt tænke mig, at jeg lavede noget specielt til hende. Noget hjemmelavet.. Jeg ved simpelthen bare ikke, hvad det skal være?! Er der nogen som har nogen gode idéer, eller vil dele hvad de selv engang har fået/givet?  

Jeg kunne også godt tænke mig, at hun fik en lille ting fra min datter på 1½ år, som min datter selv har fået lov til at være med til at lave.. Her mangler jeg også idéer .

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juli 2012

Troldemommi

den sidste hjemmelavede gave jeg gav til en af mine veninder var en fin kagedåse og så havde jeg bagt cookies og fyldt i og en pæn sløjfe om :-)

Monica

Anmeld

18. juli 2012

malo

Hej alle sammen

Jeg skal snart fejre en god venindes 24 års fødselsdag, og jeg kunne godt tænke mig, at jeg lavede noget specielt til hende. Noget hjemmelavet.. Jeg ved simpelthen bare ikke, hvad det skal være?! Er der nogen som har nogen gode idéer, eller vil dele hvad de selv engang har fået/givet?  

Jeg kunne også godt tænke mig, at hun fik en lille ting fra min datter på 1½ år, som min datter selv har fået lov til at være med til at lave.. Her mangler jeg også idéer .

Kan du strikke, sy, hækle, male eller fotografere? For så kunne det da være du kunne lave enten noget til hende selv eller til hendes hjem.  Jeg havde engang en veninde der strikkede en hue til mig, og jeg blev simpelthen SÅ glad

Anmeld

18. juli 2012

betina23

hvis i har været ude og opleve en del sammen og du har en masse sjove billeder en en bog med alm sider hvor du kan klistre billeder på og skrive og pynte med noget

(ved godt hva bogen heder men kan ikke stave det)

jeg ville selv være elle vild med at få sådan en.. det betyder meget mere ind en gave man bare har købt efter min megning  

håber iden kunne bruges lidt

hel og lykke

Anmeld

18. juli 2012

piap

MLT skriver:

Hej alle sammen

bliver lige nød til at vise dig hvad min datter kom hjem med fra vuggestuen den anden dag det er en slik skål 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

18. juli 2012

tarkoflen

piap skriver:

bliver lige nød til at vise dig hvad min datter kom hjem med fra vuggestuen den anden dag det er en slik skål 

Ej hvor er den fin! Er den lavet af store perler eller hvordan?

Anmeld

18. juli 2012

piap

tarkoflen skriver:

Ej hvor er den fin! Er den lavet af store perler eller hvordan?

ja den er lavet af store perler

-den laves ved at du tænder ovnen på 200

-så tager du et lidtfast skål/fad (hvad form du vil ha, det skal bare kunne tåle at gå i ovnen) kommer madolie i og smøre den godt.

-så kommer du perler i ind til den er dækket (tjek for huller)

- så kommer du den i ovnen ca 10 -15 min (hold øje med ovnen) perlerne begynder at smelte sammen.

- så tager du den ud (husk den er MEGET varm) lader den køle af (evt hvis formen ikke har været smurt så godt kan den løsnes lidt i kanten (forsigtig) ) tørre den af for olie/vaske den af for olie...

sådan laver du den..

Anmeld

18. juli 2012

tarkoflen

piap skriver:

ja den er lavet af store perler

-den laves ved at du tænder ovnen på 200

-så tager du et lidtfast skål/fad (hvad form du vil ha, det skal bare kunne tåle at gå i ovnen) kommer madolie i og smøre den godt.

-så kommer du perler i ind til den er dækket (tjek for huller)

- så kommer du den i ovnen ca 10 -15 min (hold øje med ovnen) perlerne begynder at smelte sammen.

- så tager du den ud (husk den er MEGET varm) lader den køle af (evt hvis formen ikke har været smurt så godt kan den løsnes lidt i kanten (forsigtig) ) tørre den af for olie/vaske den af for olie...

sådan laver du den..

Det er da bare super smart det tror jeg at jeg skal prøve at lave med nogle af ungerne i min omgangskreds!

Tusind tak for hjælpen!

Anmeld

18. juli 2012

piap

tarkoflen skriver:

Det er da bare super smart det tror jeg at jeg skal prøve at lave med nogle af ungerne i min omgangskreds!

Tusind tak for hjælpen!

du kan lave det med perler (den men brugte da man selv var barn) har overvejet om jeg ikke skulle lave et STORT frugtfad sammen med datteren en dag synes den er lidt fedt og så er der ingen der lige har nogen magen til

Anmeld

18. juli 2012

tarkoflen

piap skriver:

du kan lave det med perler (den men brugte da man selv var barn) har overvejet om jeg ikke skulle lave et STORT frugtfad sammen med datteren en dag synes den er lidt fedt og så er der ingen der lige har nogen magen til

Ja det kunne da også være super fedt!

Og man kan jo lave dem i de farver som man vil

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.