Er nervøs.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. juli 2012

TeamRocket

Anonym skriver:

Er du sikker på at de har pligt til at fortælle hvis de er blevet sendt herud? For har nemlig slet ikke tænkt tanken om at hun burde blive pusset på os, fordi vores barn stortrives, det siger dpmor og gdpmor. Men jeg synes alligevel at jeg blev meget nervøs, for det virkede bare underligt. Men hun kender også min mand fra da hun var sp på den skole han gik på. Så det kan godt være det er derfor. 

Ja jeg er ret godt inde i de regler der, synes jeg selv uden at blære mig

Længere historie kort. Så blev vi engang selv meldt af et familie medlem vi var blevet uvenner med, sagen havde godt nok intet på sig, men vi blev jo så oplyst om at de havde pligt til at fortælle os vi var blevet meldt + af hvem da vedkommende ikke havde sagt noget om at ville være anonym. Hvis det f.eks er læge, pædagoger, dp og lign der underretter og er bekymrede får du det også at vide da disse ikke kan benytte sig af at være anonyme.
Hvis kommunen har en underretning liggende kan du sagtens få det oplyst og få lov at se hvorfor og hvordan det står til.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juli 2012

Anonym trådstarter

ønskebarn74 skriver:

det kan være hun bare har nydt samværet ude hos jer og måske er blevet brændt af af en anden mor.. og så har tænkt på jer og bare ville have en hyggestund med jer fordi hun kunne li jer specielt meget..

Det kan sagtens være. Vi har altid snakket godt sammen og haft det rigtig hyggeligt når hun har været her!! Har lige ringet til kommunen og de sagde at vi ville være de første der blev underettet hvis der kom en anmeldelse og at spen har pligt til at fortælle hvis det var det det handlede om. Blev godt nok nervøs, men heldigvis var hende damen på kommunen meget sød og forklarede at de ikke havde fået nogen henvendelse på os. Heldigvis!

Anmeld

17. juli 2012

Anonym trådstarter

TeamRocket skriver:

Ja jeg er ret godt inde i de regler der, synes jeg selv uden at blære mig

Længere historie kort. Så blev vi engang selv meldt af et familie medlem vi var blevet uvenner med, sagen havde godt nok intet på sig, men vi blev jo så oplyst om at de havde pligt til at fortælle os vi var blevet meldt + af hvem da vedkommende ikke havde sagt noget om at ville være anonym. Hvis det f.eks er læge, pædagoger, dp og lign der underretter og er bekymrede får du det også at vide da disse ikke kan benytte sig af at være anonyme.
Hvis kommunen har en underretning liggende kan du sagtens få det oplyst og få lov at se hvorfor og hvordan det står til.

Ja jeg ringede lige til kommunen nu og de kunne ikke se noget på os. Men hun kunne godt forstå at jeg blev nervøs når nu spen  bare dukkede uanmeldt op. Heldigvis er der ingenting og kan heller ikke forstå hvorfor jeg blev nervøs, for jeg synes ikke selv vi har noget at være nervøse for. Tak for svar

Anmeld

17. juli 2012

Anonym trådstarter

Gittemor09 skriver:

ved det faktisk ikke...

men det er da forsøget værd... hellere prøve og ringe end gå og have ondt i maven af uroligheder...!!

Har ringet og der var ikke noget. Heldigvis!

Tak for svar

Anmeld

17. juli 2012

RilahFalco

Der må ikke oprettes nogen sag på jeres barn uden I som forældre er bleven underrettet først. Og der skal skrives under på den, af jer.

Som pædagog kan jeg skrive under på dette.

Det er helt sikkert at hun bare har villet være venlig. Så hvis jeg var dig, ville jeg slå helt koldt vand i blodet. Der skal da også noget mere til end genbrugstøj før der er nogen som råber vagt i gevær.

Der findes skam ansatte inde for det offentlige som rent faktisk har overskud til at gøre lidt mere end forventet.

Anmeld

17. juli 2012

Anonym trådstarter

B&J skriver:

det lyder bare helt vildt hun bare dukker op.... jeg ville nok også tænke på alle de ting jeg ikke skulle tænke...

men men men genbrugstøjet ej det er ikke der for daniel har også arvetøj/genbrugstøj

Nej kunne heller ikke forstå hvorfor det skulle kunne gøre det når vi har et barn der stortrives. Men har ringet til kommunen og de kunne ikke se nogen henvendelse. Heldigvis! Tak for svar!

Anmeld

17. juli 2012

Anonym trådstarter

RilahFalco skriver:

Der må ikke oprettes nogen sag på jeres barn uden I som forældre er bleven underrettet først. Og der skal skrives under på den, af jer.

Som pædagog kan jeg skrive under på dette.

Det er helt sikkert at hun bare har villet være venlig. Så hvis jeg var dig, ville jeg slå helt koldt vand i blodet. Der skal da også noget mere til end genbrugstøj før der er nogen som råber vagt i gevær.

Der findes skam ansatte inde for det offentlige som rent faktisk har overskud til at gøre lidt mere end forventet.

Det er jeg også sikker på nu. Vi har altid hygget os når hun har været her og hun har altid været imponeret over hvor mange ting vores barn kunne og hvor hurtigt h*n kunne det. Så ja hun er sikkert bare nys og gerne vil høre hvordan det går. Har snakket med kommunen og de har ikke fået nogen henvendelse. Heldigvis! Tak for svar

Anmeld

17. juli 2012

B&J

Anonym skriver:

Nej kunne heller ikke forstå hvorfor det skulle kunne gøre det når vi har et barn der stortrives. Men har ringet til kommunen og de kunne ikke se nogen henvendelse. Heldigvis! Tak for svar!

jamen det er jo dejligt så... kan være hun bare lige tænkte på jer

Anmeld

17. juli 2012

Ellie79

Anonym skriver:

Er lidt nervøs efter at vores sp lige mødte uanmeldt op, fordi hun lige var i nærheden!! Vores barn er over et år gammel og sidste sp besøg var i februar eller sådan noget. Nu kom hun sådan set bare forbi for at høre hvordan det gik og fordi hun så at vores hus så "forladt" ud!! Er virkelig nervøs for om der er nogle der har pusset hende på os, men har ingen ide om hvem det skulle være eller hvorfor. Jeg føler ikke at vi har noget at være bekymret for med hensyn til at vores barn mistrives eller noget. H*n er meget godt motorisk med og kan op til flere ord, glad og smilende næsten altid og elsker at lege. Det eneste jeg kunne sætte en finger på er måske at vores barn nogle gange har tøj på som er købt i genbrug eller ting vi har arvet. Men h*n har altid rent tøj på også selvom der er en plet der ikke kan komme af i vask. Er jeres sp bare pludselig ud af det blå kommet på et uanmeldt besøg på den måde? Bør jeg være nervøs? Vi har aftalt at hvis hun gerne vil komme forbi til en kop kaffe så har vi ferie i næste uge og så kan vi snakke!! Men er helt bange lige nu.

Tænker at hvis det var fordi der var en bekymring ville hun skulle fortælle det - tror måske bare den menneskelige nysgerrighed tog over og hun lige ville se om I stadig boede der nu hun havde fulgt fit barn

Og tvivler STÆRK på at du behøves bekymre dig over genbrugs tøj - helt ærligt det er virkelig okay og mine børn går da også i genbrugstøj og hvem er det lige andre ens os der ved det. Når tøjet har været vasket et par gange er der da ingen der ved om det er mig eller min veninde der har købt tøjet.

Håber du har fået ro her i løbet af dagen, ellers ville jeg lige ringe i morgen og fortælle hende hvordan du har det, så er jeg da sikker på hun er ærlig over for dig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.