Hvílke bagudvendt autostol har i ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.709 visninger
10 svar
0 synes godt om
17. juli 2012

Miia90

Hvis mig hvilke i har.  har sat mig i hovede nr 2 autostol også skal være bagudvendt da det er mest sikket for vores GULD.

Hvis gerne billed/link og fortæl fordel og ulemper

Tak på forhånd.

Philippa & Mia

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juli 2012

Autostol.dk

Miia90 skriver:

Hvis mig hvilke i har.  har sat mig i hovede nr 2 autostol også skal være bagudvendt da det er mest sikket for vores GULD.

Hvis gerne billed/link og fortæl fordel og ulemper

Tak på forhånd.

Philippa & Mia

Jeg har ikke selv erfaringer med de bagudvendte autostole i 9-18 kg. klasen - det lader jeg Lena stå for 

Men jeg har denne oversigt  http://www.autostol.dk/oversigt-bagudvendte-autostole/ hvor du kan se de forskellige modeller. Under hver har jeg skrevet informationer om dem og det først indlæg under hver stol, er en kommentar fra Lena, hvor hun skriver lidt fordele og ulemper ved hver stol.

Ellers finder du rigtig meget godt indhold om bagudvendte autostole her  http://sikkerautostol.dk/ - Lena skriver ikke om andet end bagudvendte autostole og har en bunke selv, så tag hende med på råd.

Anmeld

21. juli 2012

Lenats31

Ja jeg har 12 styks af dem stående, så bare fyr løs.

Anmeld

21. juli 2012

Miia90

Lenats31 skriver:

Ja jeg har 12 styks af dem stående, så bare fyr løs.

hvilke bagudvendt autostol kan du anbefalde ?

Anmeld

21. juli 2012

Ønskeønskeønskebarn

Vi har den bagudvendte fra besafe det er virkelig god stol, både vi og lillemand elsker den

Anmeld

21. juli 2012

Miia90

Ønskeønskeønskebarn skriver:

Vi har den bagudvendte fra besafe det er virkelig god stol, både vi og lillemand elsker den

kan du ikk lige skrive hvad modelen hedder? hvor kan den købes ?

Anmeld

21. juli 2012

Ønskeønskeønskebarn

HTS Besafe iZi Kid X3Besafe Izikid X3 er en opgradering til den populære X2 model. Besafe Izikid X3 er blevet opgraderet så det nu er muligt for barnet, at bruge stolen endnu længere. Det skyldes blandt andet den nye hovedstøtte, der kan justeres med én hånd, og det endnu bedre sidebeskyttelsessystem, der tillader stolen, at vokse når barnet gør.

Her er den vi har ikke isofix men det fåes den osse til

Anmeld

21. juli 2012

Lenats31

Svaret på hvilken en der er den bedste, er ikke så enkelt. Det kommer i virkeligheden mest an på  hvem der skal sidde foran eller bag den. de er alle forskellige - også mht. den plads de tager.

Forskellen på sikkerheden i dem er til at overse. Dog vil jeg sige at en som Britax Two Way Elite er bedst egnet til større børn, da den er en åben stol - dvs bred ved hovedet. Så vælger man den, så bør man anskaffe en ekstra hovedstøtte til den.

Nogle tager generelt  meget lidt plads:

Klippan Triofix

Britax Maxway

Fair G 0/1/Bimbofix 

Britax Hiway 2

Axkid Kidzone 

Axkid Kidzofix (monteret med sikkerhedssele) 

Stolene som varierer meget:

Britax Multi-Tech 2

Britax Two Way Elite

Akta Graco Duologic 2/KISS

Akta Graco Belogic

Besafe izi Kid X3 uden isofix 

Besafe izi Kombi X3 uden isofix 

Stole som generelt tager meget plads:

Axkid Kidzofix monteret med isofix

Besafe izi Kid X3 isofix

BeSafe izi Kombi X3 isofix

Maxi Cosi Mobi

men igen. det handler om egen personlige mening

dem som holder i længst tid

Britax Two Way Elite 

Britax Multi-tech 

Axkid Kidzofix

Axkid Kidzone

Axkid, Besafe og Fair G/Bimbofix forhandles i DK.

Den mest moderne af dem er Axkid Kidzofix. Den monteres med forankringsseler, men disse er udstyrede med et automatisk selestrammer system, så du slipper for at hive i dem. 

5-punktselen og hovedstøtten flyttes op og ned sammen - nærmere betegnet hver gang du tager barnet ind og ud af stolen. Så snart du løsner selen, så ryger hovedstøtten og selestropper helt op. Modsat når du strammer selen, så kommer hovedstøtten ned samtidig med at selen strammes om barnet. Skulle du trække for meget, så justerer selen og hovedstøtten sig selv til rette højde. Således vil der aldrig være brug for at afmontere selen for at flytte den længere op. der er heller ikke brug for at justere hovedstøtten manuelt. Det sker helt automatisk. selen og hovedstøtten vil på den måde altid være helt korrekt, såfremt du ikke giver barnet en masse tykt tøj på.

Anmeld

21. juli 2012

Lenats31

[IMG]http://i48.photobucket.com/albums/f223/lenats31/Peugeot%20307SW%202008/Peugeot307SWKidzofixforsde3.gif[/IMG]

Anmeld

21. juli 2012

Lenats31

Kidzofix

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.