Vold og bandeord i tegnefilm/børneprogrammer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.989 visninger
21 svar
0 synes godt om
17. juli 2012

MorDk

Jeg er altså skide træt af alle de grimme ord og "voldige tendenser" der vises i diverse tegnefilm og børneprogrammer. Det undre mig altså!

Min dreng på 21 mdr. får ikke lov til at se  hvilket som helt i tv. Der er mange "voldsomme udsendelser" sys jeg...

Hvad sys I?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juli 2012

Kay

helt enig....

mine forældres nabo har 3 drenge... 2 af dem på 3 år og en på 6 år... og min mor sagde den ene dag at hun er benorvet over de ord de kan... og sammensætningen af bande ord de laver når de leger ude i haven...

og måtte så sige prøv at tænde for ramasjang eller en af de andre børne kanaler så skal du høre hvor de får det fra...

Anmeld

17. juli 2012

MorDk

Kay skriver:

helt enig....

mine forældres nabo har 3 drenge... 2 af dem på 3 år og en på 6 år... og min mor sagde den ene dag at hun er benorvet over de ord de kan... og sammensætningen af bande ord de laver når de leger ude i haven...

og måtte så sige prøv at tænde for ramasjang eller en af de andre børne kanaler så skal du høre hvor de får det fra...

Ja præsis! Jeg sys det er for meget!!!

Anmeld

17. juli 2012

Kay

MorDk skriver:

Ja præsis! Jeg sys det er for meget!!!

Anmeld

17. juli 2012

Isabella_mor

jeg har godt lagt mærke til det de viser på Ramasjang... det er virkelig ikke noget jeg syntes er fedt at vise i børnetv... ISÆR det der Dragonball Z, der taler de ENORMT grimt..  

her ser vi KUN disney channel junior... når bassen skal se børnetv..

Anmeld

17. juli 2012

wamse

Min datter ser og elsker Ramasjang, og jeg oplever ikke at hun er mere voldelig eller bandende af den grund

Men jeg tænker så at ramasjangs målgruppe er ældre end fx dit barn på 21 mdr. Min datter er 6 år, og det er først nu her, hvor jeg rigtig synes at det rigtigt er for hende, og hvor de måske bedre kan skille fiction og virkelighed ad

Anmeld

17. juli 2012

MorDk

wamse skriver:

Min datter ser og elsker Ramasjang, og jeg oplever ikke at hun er mere voldelig eller bandende af den grund

Men jeg tænker så at ramasjangs målgruppe er ældre end fx dit barn på 21 mdr. Min datter er 6 år, og det er først nu her, hvor jeg rigtig synes at det rigtigt er for hende, og hvor de måske bedre kan skille fiction og virkelighed ad

Det har du ret i men om morgenen når man tænder for tv... så er der tegnefilm som er ret voldige... det sys jeg ikke er ok!

Anmeld

17. juli 2012

isabellasmor

MorDk skriver:

Jeg er altså skide træt af alle de grimme ord og "voldige tendenser" der vises i diverse tegnefilm og børneprogrammer. Det undre mig altså!

Min dreng på 21 mdr. får ikke lov til at se  hvilket som helt i tv. Der er mange "voldsomme udsendelser" sys jeg...

Hvad sys I?

Jeg synes børne tv minder mere og mere om drama serier og krigsfilm  de slår hinanden ihjel, og smadre hinanden og er sure på hinanden og forråder hinanden, og hader hinanden.... Altså, det er jo helt vanvittigt!! Der er ikke mere af det barnlige og uskyldige tilbage.. Eller sjove. Synes det er forfærdeligt, og kan se effekten på mine brødre på 10 og 13 .. Herhjemme har vi valgt slet ikke at have de kanaler... Trist at det har udviklet sig sådan! 

Anmeld

17. juli 2012

wamse

MorDk skriver:

Det har du ret i men om morgenen når man tænder for tv... så er der tegnefilm som er ret voldige... det sys jeg ikke er ok!

Altså lige nu er der fx Willa's vilde dyr på Ramasjang, hvilket er meget meget sprogligt neutralt, og inden der, også noget for de yngre

De ældre børn har brug for noget lidt mere udfordrende, og tænker at alle aldre gerne skulle dækkes, og så må vi forældre måske være lidt mere opmærksomme på, om det svarer til målgruppen, som vores børn er i

Der er flere programmer, som fx Osman og Jeppe, hvor sproget er noget mere "frisk" end andre programmer, men jeg oplever ikke at min datter bliver mere bandende af den grund Hun kan tværtimod reflektere, og sige at det godt nok ikke var pænt sagt

Anmeld

17. juli 2012

B&J

det tænker jeg slet ikke over men nok fordi daniel ikke bander selv om han er 28mdr.... og han er ikke så god til tegnefilm i tvet men han ser da voksen tegne film hvor de slosser og kalder hinanden ja dumme svin osv.. men han siger ingen af de ting og han slår bider eller niver eller noget i den dur slet ikke... det er nok fordi han ikke opfatter det lige så hurtigt ja ved ikke men han gør det ikke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.