Når mælk ikke længere er nok ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.404 visninger
6 svar
0 synes godt om
16. juli 2012

Drømme

Håber I kan hjælpe mig.. Jeg er i tvivl om Sophia har brug for andet end min mælk. Hun er 4 1/2 måned.

Hvordan viste dit barn, det var klar til andet end modermælk / modermælkserstatning ?

Hvordan startede du ?

Hvad skal jeg være opmærksom på ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juli 2012

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Drømme skriver:

Håber I kan hjælpe mig.. Jeg er i tvivl om Sophia har brug for andet end min mælk. Hun er 4 1/2 måned.

Hvordan viste dit barn, det var klar til andet end modermælk / modermælkserstatning ?

Hvordan startede du ?

Hvad skal jeg være opmærksom på ?

Victor begyndte at give tegn til at han ville ligges til meget ofte da han var ca 5 mdr og en dag vi var hjemme hos mine forældre om aftenen lavede min mor fløjlsgrød - og så ville han knapt nok have bryst for natten....

Så efter det fik han fløjlsgrød om aftenen og da han blev 6 mdr begyndte jeg at give ham andre former for grød...

Anmeld

16. juli 2012

Drømme

Ms.Sunshine skriver:

Victor begyndte at give tegn til at han ville ligges til meget ofte da han var ca 5 mdr og en dag vi var hjemme hos mine forældre om aftenen lavede min mor fløjlsgrød - og så ville han knapt nok have bryst for natten....

Så efter det fik han fløjlsgrød om aftenen og da han blev 6 mdr begyndte jeg at give ham andre former for grød...

Det er også sådan Sophia er - meget interesseret i al mad, og kommer vi lidt for tæt på hende med noget er hendes mund helt åben, vil lægges til ofte, men virker alligevel ikke som om hun bliver mæt, for hun bliver hurtigt sur men vil alligevel ikke rigtig spise :/

Hvad er fløjlsgrød og hvordan laves det ?

Anmeld

17. juli 2012

Ms.Momo

Drømme skriver:

Det er også sådan Sophia er - meget interesseret i al mad, og kommer vi lidt for tæt på hende med noget er hendes mund helt åben, vil lægges til ofte, men virker alligevel ikke som om hun bliver mæt, for hun bliver hurtigt sur men vil alligevel ikke rigtig spise :/

Hvad er fløjlsgrød og hvordan laves det ?

Øh.... Fløjlsgrød er det samme som maizenagrød (eller næsten)... Hvis jeg husker ret står der en opskrift på siden af maizena melpakkerne...

Anmeld

17. juli 2012

Drømme

Øh.... Fløjlsgrød er det samme som maizenagrød (eller næsten)... Hvis jeg husker ret står der en opskrift på siden af maizena melpakkerne...

Ah, okay, så er jeg med det er det samme sundhedssygeplejesken anbefalede

Tak for hjælpen

Anmeld

17. juli 2012

Ms.Momo

Drømme skriver:

Ah, okay, så er jeg med det er det samme sundhedssygeplejesken anbefalede

Tak for hjælpen

Hehe.... vi har bare altid kaldt det fløjlsgrød fordi min mormor sagde det - og vist nok også lavede det til os da vi var små....

Anmeld

17. juli 2012

Drømme

Ms.Sunshine skriver:

Hehe.... vi har bare altid kaldt det fløjlsgrød fordi min mormor sagde det - og vist nok også lavede det til os da vi var små....

Det giver mening :b hehe..

Føler jeg er helt på bar bund, ville gerne have ammet hende fuldt ud til 6 måneder, men virker som om hun er ved at være klar, og sÅ må jeg jo tilpasse mig.. :b

Fik ikke lige citeret dig, men har skrevet i dit indlæg ved "venner søges" - bor selv på Bornholm

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.