Min fødselsberetning af lillebror

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.989 visninger
13 svar
0 synes godt om
16. juli 2012

Mor til L&S

Fredag den 13 kl 5.30 begynder jeg at få små veer, som hurtigt kommer hver 10 min. Havde en tid til zoneterapi kl 9, som jeg aflyste pga veer. (havde fået tiden for at sætte lidt gang i fødslen)

I løbet af formiddagen bliver de uregelmæssige og er helt væk til tider.. Liva er oppe ved mormor og morfar og manden og jeg tager ned i byen og går en tur og spiser frokost Der kommer lidt gang i veerne igen, men ikk regelmæssigt...

Vi beslutter os for at hente Liva igen og jeg tager forbi hende som skulle give mig zoneterapi og hun har sørme en tid

Fra 16-17 får jeg zoneterapi og der kommer nogle veer imens

Ved kl 17.30-18 sidder vi og spiser aftensmad og veerne kommer nu igen - hurtigt med 5-6 min mellemrum og varer ca 30-40 sek.
Ikke lang tid efter kom de tit med 4 min mellemrum og de bider godt, så vi ringer til FG, og får at vide at vi må komme. Liva bliver igen afleveret
Ca kl 20 bliver jeg tjekket og livmoderhals udslettet, men ikke åben
Vi vælger at køre hjem igen for at få lidt hvile.

Da jeg har lagt en halv time gør veerne så ondt at jeg går ud under bruseren og det hjælper på veerne, men de gør ondt og kommer hurtigt efter hinanden..

Vi ringer til FG igen og får besked på at komme (skal lige nævnes her at jeg fødte Liva på 4 timer fra jeg fik veer og vandet blev taget til hun var ude)

Kl 22.45 bliver jeg tjekket og får samme besked - lukket!!! Jeg er fuldstændig chokket og det samme er JM, som tilkalder en læge.. De finder så ud af at grunden til at jeg ikk åbner mig er pga arvæv. (jeg har fået lavet en keglesnit operation efter min fødsel af Liva) Bliver derfor indlagt...

Hele natten ligger jeg med veer som kommer hver 4 min og varer ca 1 min. Det var meget hårdt og udmattende..

Kl 3 bliver jeg tjekket og er stadig lukket.. Jeg kunne på dette tidspunkt hyle og tænker at jeg aldrig får ham ud

Kl 5 er jeg 1 cm åben og får at vide at de kommer igen kl 7 og er der ikk sket mere bliver der tilkaldt en læge, så vi kan finde ud af hvad der skal ske, da jeg har lagt i mange timer med veer....

Pga JM skifte kl 7 bliver jeg først tjekket kl 8 og efter hun har rodet lidt rundt oppe i mig får hun op på små 3 cm åben og hun kan tage vandet Hvilken lettelse

Hun tilbyder mig rygmarvsbedøvelse da jeg har haft veer i mange timer og takker til sidst ja.

Kl 9 ca bliver den lagt og jeg får hvilet lidt - dog virker den ikke ordenligt på mig.. Den virker i den ene side, men ikk den anden, så har stadig meget ondt når der kommer en ve.

Kl 11.20 er jeg 4 cm åben og vandet bliver taget

Går rundt og har ondt hver gang der kommer en ve og er ved at være godt træt og udmattet

Kl 12.40 er jeg 6 cm åben

Kl 12.55 bliver jeg skidt, får kvalme og kaster op

Kl 13.05 er jeg 10 cm åben og begynder kort tid efter at presse med. Synes presseveerne er rigtig slemme og gør ondt..

Efter 6 presseveer føder jeg lillebror kl 13.20 lørdag den 14/7

Det har været et hårdt forløb i forhold til mit 4 timers forløb med Liva, men vi har det alle godt og nyder at være mor til 2

Tak fordi du læste med Billeder kommer snart

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juli 2012

katrine26

mange gange tillykke med lillebror.

Katrine26

Anmeld

16. juli 2012

Levi&LilysMor

Tillykke med lillebror

Anmeld

16. juli 2012

LinLin

Det blev et langt forløb, hvis det lun var fire timer første gang....

Men godt klaret og stort tillykke!

Anmeld

16. juli 2012

Kay

dejligt at høre din historie og godt det hele gik godt til sidst

Anmeld

16. juli 2012

AnnaK89

STORT tillykke igen med lillebror

Sikke da et hårdt forløb - men det lyder til at du klarede det super flot
Glæder mig til at se billeder af guldklumpen

Anmeld

16. juli 2012

babymus77

Godt gået;-) Glæder mig tilAt se bette fyren;-) Stort tillykke med ham;-)

Anmeld

16. juli 2012

Rosengreen

Sikke et forløb! Og sikke en lang nat det må have været!! 

Men hold op hvor har du været sej!   Og dejligt det trods alt gik hurtigt efter vandet blev taget 

Stort tillykke med lillebror!   

Anmeld

16. juli 2012

frk-stoltze

Sejt gået og stort tillykke

Anmeld

16. juli 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Tillykke, tilykke!! Vh stine

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.