Opstart af legestue?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.797 visninger
24 svar
0 synes godt om
16. juli 2012

2721

Hej
Jeg går lidt og overvejer om jeg kunne få opstartet en legestue.
Min tanke var om vores kirke måske ville ligge rum til og at den såskulle være rettet mod forældre/børnepasser/ bedteforældre med børn der var omkring 1 år og op efter
Er der nogen der har personlig erfaring med dette?
Knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juli 2012

TNBC

Puslingen skriver:

Hej
Jeg går lidt og overvejer om jeg kunne få opstartet en legestue.
Min tanke var om vores kirke måske ville ligge rum til og at den såskulle være rettet mod forældre/børnepasser/ bedteforældre med børn der var omkring 1 år og op efter
Er der nogen der har personlig erfaring med dette?
Knus

jeg har ikke erfaring med det, men jeg har vaeret til en del, saa jeg har maaske lidt erfaring. og vil gerne hjaelpe(skal vaere boernepasser, hvis jeg kan faa det til at koere)

Anmeld

16. juli 2012

2721

Yurie skriver:

jeg har ikke erfaring med det, men jeg har vaeret til en del, saa jeg har maaske lidt erfaring. og vil gerne hjaelpe(skal vaere boernepasser, hvis jeg kan faa det til at koere)

Hej
Vi går også selv i legestue, men mange af dem er en del yngre end min dreng
Dog er der også både forældre, børnepasser og bedsteforældre, der komme med børn på min søns alder.
Synes bare tiderne er lidt skæve for os og så kunne det være ret, at have lidt indflydelse selv
Jeg ved bare ikke hvordan og hvorledes man skal fremlægge det for kirken ogom de pverhovedet er interesseret. Vi kan ikke have den herhjemme, da vi ikke har pladsen
Samtidig, kunne det være ret ikke at være helt alene om det

Anmeld

16. juli 2012

2721

Yurie skriver:

Har du nogen ideer til det?

Anmeld

16. juli 2012

TNBC

Puslingen skriver:

Hej
Vi går også selv i legestue, men mange af dem er en del yngre end min dreng
Dog er der også både forældre, børnepasser og bedsteforældre, der komme med børn på min søns alder.
Synes bare tiderne er lidt skæve for os og så kunne det være ret, at have lidt indflydelse selv
Jeg ved bare ikke hvordan og hvorledes man skal fremlægge det for kirken ogom de pverhovedet er interesseret. Vi kan ikke have den herhjemme, da vi ikke har pladsen
Samtidig, kunne det være ret ikke at være helt alene om det

legestuerne er fra 0-6aar. men det er nok de mindre, fordi mange kommer i VS/DO

Hvad tid taenker du?

Jeg tror bare det er at spoerge om de har ledige lokaler paa det tidspunkt, og at det ikke forstyrrer, saa tror jeg ikke de har noget i mod det.

Anmeld

16. juli 2012

TNBC

Puslingen skriver:

Har du nogen ideer til det?

taenker du at det skal vare saadan kristen, ligesom legestuerne i kirkerne, for hvis ikke, skal man maaske proeve og se om der er et andet sted man kan leje.

Anmeld

16. juli 2012

2721

Yurie skriver:

legestuerne er fra 0-6aar. men det er nok de mindre, fordi mange kommer i VS/DO

Hvad tid taenker du?

Jeg tror bare det er at spoerge om de har ledige lokaler paa det tidspunkt, og at det ikke forstyrrer, saa tror jeg ikke de har noget i mod det.

Her går de fleste kun til 2-3 år og så er det det
Mere om du har erfaring med hvordan man får "kunder"?
evt nogle ideer til hvad man kan lave ?

Anmeld

16. juli 2012

2721

Yurie skriver:

taenker du at det skal vare saadan kristen, ligesom legestuerne i kirkerne, for hvis ikke, skal man maaske proeve og se om der er et andet sted man kan leje.

Det har du ret i
Hmm jamen jeg er da kristen og kan og har da lært en del sange, de andre steder, jeg synger dog falsk som en i pokker
Er ikke udstyret med de største lederevner

Anmeld

16. juli 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

De fleste legestuer jeg har været til har været fra 0-3år, men ja, det er meget de små som kommer, da de fleste er i DP/VS.

Det som jeg har gået og tænkt på nu hvor min dreng er startet i vuggestue er at jeg godt kunne tænke mig der var noget i weekenderne. Ikke noget vildt og en enkel time er fint.

Det kunne bare være fint når vejret er rigtig kedelig til at være udenfor.

Men jeg kan godt forestille mig kirken ville være interesseret.

Anmeld

16. juli 2012

2721

mor:) skriver:

De fleste legestuer jeg har været til har været fra 0-3år, men ja, det er meget de små som kommer, da de fleste er i DP/VS.

Det som jeg har gået og tænkt på nu hvor min dreng er startet i vuggestue er at jeg godt kunne tænke mig der var noget i weekenderne. Ikke noget vildt og en enkel time er fint.

Det kunne bare være fint når vejret er rigtig kedelig til at være udenfor.

Men jeg kan godt forestille mig kirken ville være interesseret.

Det er jo lige det de er.

Hmm det kunne også være en mulighed.
Min søn har bare et dårlig immunforsvar og er ret sensetiv, så det skal helst være lidt faste, der kommer også sådan at han måske kunne blive tryg ved dem og danne nogle venskaber
Men det er klart en mulighed jeg vil kigge på.
Jeg ved at der kun er baby salmesang i vores kirke, men de omkring liggende har forældre drevet legestuer og 1 af dem er drevet af selv kirken

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.