2 ugers ferie til thailand - hvor mange "lommepenge"?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12.866 visninger
7 svar
0 synes godt om
16. juli 2012

Risen

Vi har netop bestilt en 2 ugers ferie til Phuket og glæder os utrolig meget Det er nogle år siden vi har været i Asien (Vietnam) og kan derfor ikke huske priserne.. Vi vil gerne leve godt, uden at spare alt for meget, men samtidig skal vi ikke ind hver eneste dag og spise på de helt dyre restaurenter. Så hvor mange penge skal vi have med til hver dag? Hvad bruger man gennemsnitligt? Vi er 2 voksne og et barn på 2,5 år.. Indtilvidere har vi sparet omkring de 10.000 op, men rækker det?

Knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juli 2012

mortilnoahogmelina

Hmm ved ikke om du kan bruge mit svar til noget for jeg har aldrig været i thailand , men jeg har hørt det skulle være okay billigt der nede , jeg ville selv satse på at have 15000 kr med hvis det var mig. Så har man lidt ekstra hvis nu et eller andet og det kan jeg godt li .

Anmeld

16. juli 2012

Lotus86

Vi var 14 dage på Phuket i marts måned, 2 voksne og vores søn på 8 måneder, vi brugte ca. 12-14.000 kr. og det var heller ikke fordi vi spiste på de dyre restauranter. Det skal lige siges, at vi brugte omkring 2500 kr. på tatoveringer, så 10.000 kr. har nok passet meget godt.

Anmeld

16. juli 2012

JoCi

Min mor og jeg var afsted her julen og nytåret over (15 dage) Vi havde sparet sammen så vi havde 1000kr pr dag pr pers.

Nu kommer det jo også lidt an på hvad i sådan havde tænkt jer at bruge penge på om det kun er til mad og forlystelser eller om det også er til shopping.

Vi var jo to tøser afsted så udover at skulle ud og se nogen ting blev der også shoppet en del.

Men det er jo meget billigt dernede, vores billigste måltid bestod af to karryretter, to glas vin og en kande vand og det betalte vi 80kr for.  Transport i taxa var også billigt i forhold til herhjemme, vi betalte 200kr for en 20min køretur, chaufføren ventede på os 2½ time og 20min tilbage.

Så det er billigt men det kommer helt an på hvad man har tænkt sig at bruge penge på.

Anmeld

17. juli 2012

1990h

Risen skriver:

Vi har netop bestilt en 2 ugers ferie til Phuket og glæder os utrolig meget Det er nogle år siden vi har været i Asien (Vietnam) og kan derfor ikke huske priserne.. Vi vil gerne leve godt, uden at spare alt for meget, men samtidig skal vi ikke ind hver eneste dag og spise på de helt dyre restaurenter. Så hvor mange penge skal vi have med til hver dag? Hvad bruger man gennemsnitligt? Vi er 2 voksne og et barn på 2,5 år.. Indtilvidere har vi sparet omkring de 10.000 op, men rækker det?

Knus

kæresten og jeg havde i marts måned 10.000 med..når vi skal afsted til jan-feb..spare vi også 10.000 op til lommepenge..også har vi vores dankort med.

10.000 rækkede fint til os.vi var på mange ø ture og andre oplevelser..vi spiste kun på restaurant..ikke gadekøkkener..

vi shoppede ikke vildt i tøj osv.kæresten købte 3 par shorts og 4 stk. tshirt..
også købte vi badesandaler..hmm og soviniers..og et digital kamera i en rigtig butik..

jeg var også dernede for 2.5 år tilbage eller lidt mere..og siden da var priserne steget..

Anmeld

4. august 2012

Risen

Tak for jeres svar Vi har nu sparet 14500 op og håber det rækker det god mad, shopping og fornøjelse og ture.. Ellers må vi jo tage den derfra når vi er dernede..

Anmeld

4. august 2012

Risen

Lotus86 skriver:

Vi var 14 dage på Phuket i marts måned, 2 voksne og vores søn på 8 måneder, vi brugte ca. 12-14.000 kr. og det var heller ikke fordi vi spiste på de dyre restauranter. Det skal lige siges, at vi brugte omkring 2500 kr. på tatoveringer, så 10.000 kr. har nok passet meget godt.

Tak for dit svar, hvor store var jeres tatoveringer? Min mand vil nemlig gerne have lavet 1 eller 2, og hvordan lå prisen? 

Anmeld

4. august 2012

Lotus86

Risen skriver:

Tak for dit svar, hvor store var jeres tatoveringer? Min mand vil nemlig gerne have lavet 1 eller 2, og hvordan lå prisen? 

Min er bare min søns navn på håndleddet, men min kæreste fik skrevet hans navn noget større på armen og fik lavet hele den ene overarm.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.