Første jordemoderbesøg i morgen:)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

723 visninger
6 svar
0 synes godt om
15. juli 2012

klmf

Så er vi ovre nf, fik et fint lavt tal og så venter første jm-besøg i morgen Kan slet ikke huske, hvad man snakker om første gang Nå, men glæder mig da til at se hvilken jm jeg skal have

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juli 2012

FruK

Dejligt at NF gik godt. Vi fik et møg lavt tal (altså høj risiko), og efterfølgende moderkage biopsi - det er ikke sjovt at gå og vente på.

Vi var til første jordemoderbesøg i sidste uge. Det var egentlig bare en masse snak om kost, tidligere graviditet/fødsel, amning, hvordan man har det osv. Ikke så meget spændende.

Da jeg ventede min søn, tror jeg at de lyttede efter hjertelyd ved første besøg, men det gør de ikke mere, sagde hun - fordi risikoen for at de ikke kan finde den er for stor, og så bliver folk nervøse.

Den jordemoder, jeg skal have var så også på ferie, så det var en afløser, vi snakkede med.

Håber det går godt for dig.

Anmeld

16. juli 2012

klmf

FruK skriver:

Dejligt at NF gik godt. Vi fik et møg lavt tal (altså høj risiko), og efterfølgende moderkage biopsi - det er ikke sjovt at gå og vente på.

Vi var til første jordemoderbesøg i sidste uge. Det var egentlig bare en masse snak om kost, tidligere graviditet/fødsel, amning, hvordan man har det osv. Ikke så meget spændende.

Da jeg ventede min søn, tror jeg at de lyttede efter hjertelyd ved første besøg, men det gør de ikke mere, sagde hun - fordi risikoen for at de ikke kan finde den er for stor, og så bliver folk nervøse.

Den jordemoder, jeg skal have var så også på ferie, så det var en afløser, vi snakkede med.

Håber det går godt for dig.

Øv at gå og vente på svar Hvornår kan I forvente svar??

Synes også det var mest snak om 'ingenting', eller også er det fordi jeg har hørt det hele en gang før. Det vi snakkede mest om var nærmest, om jeg skulle søge om lov til at føde i Svendborg i stedet for Odense.

Hun prøvede faktisk at lytte efter hjertelyd, men fandt det selvfølgelig ikke. Synes det lyder som en god ide at lade være med at prøve den første gang vi er der, for hvis de aldrig finder den, har de jo bare en masse urolige gravide - og det er ikke sjovt

Men altså, et fint besøg og nu er vi i gang igen med hele rumlen af lægebesøg, jm, glukosebelastning, snak med obstetriker osv. Bliver da helt stresset

Anmeld

16. juli 2012

Missq4

hmm jeg skal først 21/8 og er nu 13+5 syntes at der er længe til

Anmeld

16. juli 2012

FruK

lotchen skriver:

Øv at gå og vente på svar Hvornår kan I forvente svar??

Synes også det var mest snak om 'ingenting', eller også er det fordi jeg har hørt det hele en gang før. Det vi snakkede mest om var nærmest, om jeg skulle søge om lov til at føde i Svendborg i stedet for Odense.

Hun prøvede faktisk at lytte efter hjertelyd, men fandt det selvfølgelig ikke. Synes det lyder som en god ide at lade være med at prøve den første gang vi er der, for hvis de aldrig finder den, har de jo bare en masse urolige gravide - og det er ikke sjovt

Men altså, et fint besøg og nu er vi i gang igen med hele rumlen af lægebesøg, jm, glukosebelastning, snak med obstetriker osv. Bliver da helt stresset

Vi fik heldigvis svar allerede to dage efter - en pige med fine kromosomer. 

Hvorfor overvejer du Svendborg i stedet for Odense? Jeg skal føde på OUH og gjorde det også sidst. 

Det lyder som en masse undersøgelser I skal til. Hvordan kan det være?

Anmeld

16. juli 2012

klmf

FruK skriver:

Vi fik heldigvis svar allerede to dage efter - en pige med fine kromosomer. 

Hvorfor overvejer du Svendborg i stedet for Odense? Jeg skal føde på OUH og gjorde det også sidst. 

Det lyder som en masse undersøgelser I skal til. Hvordan kan det være?

Neeeeeej hvor dejligt Kæresten håber også på en pige her, he he.

Jamen, jeg fødte i Svendborg sidst og synes bare det er et godt sted, jordemødrene er søde, erfarne og tager sig virkelig tid til hvert enkelt par. Og så er det også en lille smule princip, jeg synes simpelthen det er noget pjat at når jeg kunne føde normalt og uden komplikationer sidst, hvorfor skal jeg så tvinges til at føde i Odense den her gang (der er kommet ny fødeplan, der foreskriver at alle gravide med et BMI over et eller andet sted i 30'erne SKAL føde i Odense). Hvis det så var et valg/tilbud de gav, så var jeg nok mildere stemt, men når de trækker det ned over hovedet på mig får mit anarkistiske gen lige næring til et lille oprør Så det er egentlig ikke fordi jeg har noget imod Odense, vil bare ikke tvinges til noget som helst. Og så er det nærmest en kollegial fornærmelse, at tage så mange kompetencer fra jordemødrene i Svendborg (jeg arbejder sammen med dem på opvågningen til daglig). Såå, det var lige den laaaaange historie på et kort spørgsmål, ha ha Nu må vi se, hvis jeg skal føde i Odense, så bliver det sikkert også godt, men de kan godt tåle at nogen stiller spørgsmålstegn ved de politiske beslutninger, der bliver taget.

Grunden til jeg skal til de der ekstra undersøgelser, samtaler og scanninger er at jeg er overvægtig og så skal jeg/vi følges for at tjekke op på graviditetssukkersyge, fostrets vægt osv. Men da jeg kun tog 5 kilo på sidst og fødte normalt uden anden hjælp end en epidural, så regner jeg stærkt med at gentage succesen

Anmeld

16. juli 2012

FruK

Tak for forklaring.  Så forstår jeg egentlig godt, at du kunne finde på at vælge Svendborg. Jeg ville nok have det på samme måde - da især når du før har været gravid og født uden komplikationer.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.