FruK skriver:
Vi fik heldigvis svar allerede to dage efter - en pige med fine kromosomer. 
Hvorfor overvejer du Svendborg i stedet for Odense? Jeg skal føde på OUH og gjorde det også sidst.
Det lyder som en masse undersøgelser I skal til. Hvordan kan det være?
Neeeeeej hvor dejligt
Kæresten håber også på en pige her, he he.
Jamen, jeg fødte i Svendborg sidst og synes bare det er et godt sted, jordemødrene er søde, erfarne og tager sig virkelig tid til hvert enkelt par. Og så er det også en lille smule princip, jeg synes simpelthen det er noget pjat at når jeg kunne føde normalt og uden komplikationer sidst, hvorfor skal jeg så tvinges til at føde i Odense den her gang (der er kommet ny fødeplan, der foreskriver at alle gravide med et BMI over et eller andet sted i 30'erne SKAL føde i Odense). Hvis det så var et valg/tilbud de gav, så var jeg nok mildere stemt, men når de trækker det ned over hovedet på mig får mit anarkistiske gen lige næring til et lille oprør
Så det er egentlig ikke fordi jeg har noget imod Odense, vil bare ikke tvinges til noget som helst. Og så er det nærmest en kollegial fornærmelse, at tage så mange kompetencer fra jordemødrene i Svendborg (jeg arbejder sammen med dem på opvågningen til daglig). Såå, det var lige den laaaaange historie på et kort spørgsmål, ha ha
Nu må vi se, hvis jeg skal føde i Odense, så bliver det sikkert også godt, men de kan godt tåle at nogen stiller spørgsmålstegn ved de politiske beslutninger, der bliver taget.
Grunden til jeg skal til de der ekstra undersøgelser, samtaler og scanninger er at jeg er overvægtig og så skal jeg/vi følges for at tjekke op på graviditetssukkersyge, fostrets vægt osv. Men da jeg kun tog 5 kilo på sidst og fødte normalt uden anden hjælp end en epidural, så regner jeg stærkt med at gentage succesen

Anmeld