Endetarmsprolaps

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.621 visninger
6 svar
0 synes godt om
15. juli 2012

Anonym trådstarter

Er der nogen som har prøvet at have endetarmsprolaps - at et stykke af endetarmen eller slimhinden falder lidt ud under afføring ?

Blev der gjort noget ved det og hvad ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juli 2012

Clisolka

Anonym skriver:

Er der nogen som har prøvet at have endetarmsprolaps - at et stykke af endetarmen eller slimhinden falder lidt ud under afføring ?

Jeg har ikke selv prøvet det, men det lyder meget ubehageligt. Har du haft snakket med lægen om det?

Anmeld

17. juli 2012

RiUL

Min mormor havde noget lignende, og har hørt om andre ældre der har haft det. Og det kan vist også forekomme efter fødsel, men min mormor fik skåret noget af endetarmen af, så det ikke posede/hang ud  

Anmeld

17. juli 2012

Anonym trådstarter

Babymor2010 skriver:

Jeg har ikke selv prøvet det, men det lyder meget ubehageligt. Har du haft snakket med lægen om det?

Nej ikke endnu - de holder ferie.. Det er ubehageligt, men det gør heldigvis ikke ondt.. endnu!

Anmeld

17. juli 2012

Anonym trådstarter

RiUL skriver:

Min mormor havde noget lignende, og har hørt om andre ældre der har haft det. Og det kan vist også forekomme efter fødsel, men min mormor fik skåret noget af endetarmen af, så det ikke posede/hang ud  

Jeg har også hørt det mest skulle være ældre som får det, men ellers også efter fødsel som du skriver.. Det er kommet efter en fødsel, og efter at have kæmpet med en hæmoride i lang tid. 

Anmeld

17. juli 2012

RiUL

Anonym skriver:

Jeg har også hørt det mest skulle være ældre som får det, men ellers også efter fødsel som du skriver.. Det er kommet efter en fødsel, og efter at have kæmpet med en hæmoride i lang tid. 

Åh nej altså afsted til læge, ellers havde jeg nok kontaktet lægevagten hvis din egen læge har ferie, synes jeg godt man kan

Anmeld

17. juli 2012

M (:

Anonym skriver:

Jeg har ikke selv prøvet det, men har ofte set det i hjemmeplejen. Afhængigt at, hvor stort problemet er, kan man blive opereret for det, så den ikke længere kan falde frem (ved ikke hvad eller hvordan de gør). Men nogengange vurderer lægen, at man ikke kan/skal operere, og så skubber man den "bare" op igen, når den falder frem..

Håber din læge kan hjælpe dig! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.