Slut med klapvogn - Hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.494 visninger
9 svar
0 synes godt om
15. juli 2012

mor2100kbh

Ca. hvornår er et barn gammel nok til selv at kunne gå hele tiden? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juli 2012

ChipChap

Meget forskeligt fra barn til barn . Og hvor langt i skal gå ?!?

Anmeld

15. juli 2012

Sara.

Ca. 3 år vil jeg mene... Børn kan gå meget længere og mere end man lige tror!

Men så skal man også gå i barnets tempo og have tid til at stoppe op og undersøge osv.

Tænker lidt der er forskel på hvornår barnet kan gå selv kontra hvornår forældrene har tid til at barnet går selv.

Nor er lidt over 2 og kan egentlig godt gå selv, men så kommer det til at tage en evighed!

Nogle gange kan Lærke på 4½ også ha lyst til at sidde i Nors klapvogn. I princippet kan hun gå selv, men det sker da at hun får lov til det.

Anmeld

15. juli 2012

DitteFisk

Sara. skriver:

Men så skal man også gå i barnets tempo og have tid til at stoppe op og undersøge osv.

Tænker lidt der er forskel på hvornår barnet kan gå selv kontra hvornår forældrene har tid til at barnet går selv.

Nor er lidt over 2 og kan egentlig godt gå selv, men så kommer det til at tage en evighed!

Nogle gange kan Lærke på 4½ også ha lyst til at sidde i Nors klapvogn. I princippet kan hun gå selv, men det sker da at hun får lov til det.

Da min dreng var 3-3½ stoppede vi med klapvogn. Så brugte han cykel eller løbecykel til BH og vi har også cykelanhænger som vi bruger.

Anmeld

15. juli 2012

DitteFisk

Sara. skriver:

Ej undskyld, fokert citeret

Skulle være til TS

Anmeld

15. juli 2012

Maja_4000

Jeg siger også omkring de 3 år ..

Caroline er kun 1½ og hun kan sagtens gå til vuggestuen , ud og handle osv. - Det tager selvfølgelig længere tid , men hun elsker det

Jeg synes dog at man skal have klapvogn med hvis man skal ud og gå hele dagen (f.eks. zoo , sommerland osv.) indtil de er .. 4 år , tror jeg Kan jo ikke tale af egne erfaringer endnu Hehe

Anmeld

15. juli 2012

CarinaSB

enligmorkbh skriver:

Noah bruger ikke klapvogn mere .. han bliver 3 år om 14 dage

Anmeld

15. juli 2012

MorDk

Vores Basse fylder 2 til sep. Han benytter sin løbecykel meget ellers går han. MEN vi har klapvogn til ham. Men den bliver brugt til længere ture..

Anmeld

15. juli 2012

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
enligmorkbh skriver:

Tror vi droppede klapvogene til længere ture da hun var knap 5 år.

Den lille på 14 mdr. vil allerede helst selv gå

Anmeld

17. juli 2012

mor2100kbh

Ja ok, kan se der er stor forskel på børn.

Havde bare håbet msn måske kunne blive klapvognsfri inden den næste skulle komme så man ikke behøvede en tvillingevogn.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.