Rengøring af barnevogn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.250 visninger
9 svar
0 synes godt om
6. maj 2009

Mikkelmusen

Jeg har tænkt mig at rengøre barnevognen til den nye baby snart melder sin ankomst. Men nu er det så sådan at kalechen ikke kan skilles helt ad. Stoffet kan ikke pilles af selve bøjlerne, så hvordan gør jeg nemmest? Tager jeg og smider hele kalechen i en balje med noget rodalon eller hvad?

Christina 35+2

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. maj 2009

Miamaja

godt sporgsmaal

Anmeld

7. maj 2009

Mikkelmusen

slet ingen der kan byde ind med svar? Der må være nogen der har prøvet?

Anmeld

7. maj 2009

Pia

Alt efter hvor slem den er, ville jeg nok bare nøjes med og smide den i en balje med alm vaskemiddel..
Min kalche kunne heller ikke skilles af..
Så da jeg ren gjorde min barnevogn i sidste uge gjorde jeg det at jeg puttede hele kalchen i Lærkes badekar med alm vaskepulver..
Gnubbede det godt rundt og skyllede den så godt og hang den til tørre og nu står vogenen som ny...

Kh Pia.

Anmeld

7. maj 2009

Mikkelmusen

Pia skriver:

Alt efter hvor slem den er, ville jeg nok bare nøjes med og smide den i en balje med alm vaskemiddel..
Min kalche kunne heller ikke skilles af..
Så da jeg ren gjorde min barnevogn i sidste uge gjorde jeg det at jeg puttede hele kalchen i Lærkes badekar med alm vaskepulver..
Gnubbede det godt rundt og skyllede den så godt og hang den til tørre og nu står vogenen som ny...

Kh Pia.

Grunden til rodalon, er at jeg kan se den er angrebet af noget svamp eller lign. Den har nogle mørke områder. Men man kan vel i princippet gøre det samme med rodalon, som du har gjort?

Anmeld

7. maj 2009

finkedinke

Nu er min barnevogn en 10 år gammel emmaljunga, så jeg turde godt være hård ved den. Kalechen med bøjlerne inde i, røg i vaskemaskinen på 30g men med mild centrifugering. Både Vaskemaskine og kaleche overlevede.
Jeg var dog ikke så modig at den kom i tørretumbleren bagefter
Kalechen tørrede forholdsvis hurtigt hængede på en stol tæt på radiatoren, der var skruet højt op.
Det er en kombivogn så kalechen er måske en anelse mindre end op en rigtig barnevogn.

Berith

Anmeld

7. maj 2009

Mikkelmusen

finkedinke skriver:

Nu er min barnevogn en 10 år gammel emmaljunga, så jeg turde godt være hård ved den. Kalechen med bøjlerne inde i, røg i vaskemaskinen på 30g men med mild centrifugering. Både Vaskemaskine og kaleche overlevede.
Jeg var dog ikke så modig at den kom i tørretumbleren bagefter
Kalechen tørrede forholdsvis hurtigt hængede på en stol tæt på radiatoren, der var skruet højt op.
Det er en kombivogn så kalechen er måske en anelse mindre end op en rigtig barnevogn.

Berith

Jeg kan desværre ikke få kalechen ind i vaskemaskinen...

Anmeld

7. maj 2009

Pia

Mikkelmusen skriver:

Grunden til rodalon, er at jeg kan se den er angrebet af noget svamp eller lign. Den har nogle mørke områder. Men man kan vel i princippet gøre det samme med rodalon, som du har gjort?

Ja så ville jeg da bare gøre det med rodalon...
Så skal du måske lade den ligge i en halv time inden du så skyller den godt op..
Å tror jeg hurtig den bliver fin igen..

Pia.

Anmeld

7. maj 2009

finkedinke

Mikkelmusen skriver:

Jeg kan desværre ikke få kalechen ind i vaskemaskinen...

Er det kalechen der er stor eller maskinen der er lille? Min maskine er en 7 kg.

Alt efter hvor meget du vil gøre ud af det kan du jo også køre på vaskeri/renseri. Eller hvis du kender nogen der bor i lejlighed med fællesvaskeri, det er jo ofte store maskiner.

Berith

Anmeld

7. maj 2009

Mikkelmusen

finkedinke skriver:

Er det kalechen der er stor eller maskinen der er lille? Min maskine er en 7 kg.

Alt efter hvor meget du vil gøre ud af det kan du jo også køre på vaskeri/renseri. Eller hvis du kender nogen der bor i lejlighed med fællesvaskeri, det er jo ofte store maskiner.

Berith

Tak for rådet, jeg tror nu jeg tager rodalonen. Så er jeg da sikker på der ikke er noget svamp til når den nye baby kommer

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.