Tænk grønt - Hvordan gør du?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

349 visninger
6 svar
0 synes godt om
14. juli 2012

Risen

Jeg er på det seneste bla. i forbindelse med min uddannelse begyndt at   tænke mere over hvordan vi lever herhjemme set i forhold til naturen. Jeg ser stort set nyhederne hver dag og fik i dag faktisk kuldegysninger over Japans vand som er det værste noglesinde. Der opstår flere og flere naturulykker og i københavn har vi da også på det seneste kunne mærke den globale opvarmning komme snigende og bliver mere synligt. Jeg tror bare at det at man ikke kan se eller mærke på den globale opvarmnings konsekvenser, (f.eks tænker folk hedebølge i danmark er en super fantastisk ting som giver anledning til sol og strand og ikke at det måske er et tegn), gør at man giver sig selv en hæmsko. Jeg kan ikke lade være med at tænke hvilken verden min datter kommer til at gå i møde og de næste mange generationer. Derfor tænker jeg at "go - green" herhjemme og ville derfor høre omkring jeres fif og ideer til at være mere miljøvenlig? Og egentlig også bare debattere eller spørge ind til jeres miljøvaner? Er det noget I tænker over? og hvordan er jeres holdning? - ALLE holdninger er okay i denne debat og husk at holde en god tone 

Kh Risen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juli 2012

twinny

smider ikke skrald i naturen.

Sparer på vandet.

Skulle altid el, når vi ikke bruger det. Altså hiver helt stikket ud.

Bruger bilen, så lidt som muligt.

Har to dage om ugen, hvor vi ikke spiser kød.

Tørretumbler ikke tøj og bruger ikke skyllemiddel.

Nu flytter vi snart til et hus, hvor alle hårde hvidevarer er A+++. Så det er skønt

Der er sikkert mere, husker det dog ikke lige.

Anmeld

14. juli 2012

Mille82

Vi sparer på vand, strøm og træpiller.

Vi har a+++ mærkede hvidevarer, der er dog 2 gamle hvidevarer tilbage, men når de går, så bliver de erstattet med a+++.

Sorterer alt affald.

Bruger svanemærkede vaskemidler og INGEN skyllemidler

Bruger ikke parfumer

Vasker en del ved 30 grader i vaskemaskinen, men altså ikke undertøj mm.

Slukker for standby lamper.

Har stort set intet madspild, og det der er får hund, katte eller kaniner.

Får ikke reklamer i papirform.

Bruger genbrugstoiletpapir (vi bruger ikke køkkenruller)

Anmeld

14. juli 2012

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.
Alt rengøring og sæbe i huset er uden parfume, det samme gælder cremer og vaskemiddel.

Tørre så meget tøj som mulig på snor.

Spiser så meget af den mad vi køber som muligt.

Spiser kun kød ca 1 gang om ugen og øko

Køber så vidt mulig kun øko

Bruger stofbleer til sønnen og potte træning siden han var 5,5 mdr

Køre på cykel til arbejde så meget som mulig.

Køre relativt økonomisk i bilen.

Slukker for strømmen når vi færdig med el apperater.

Vi tænker en del i at leve sundt og uden alt for meget skadelig kemi i hverdagen og sjovt nok er det også nogen af de ting klimaet har bedst af.

Anmeld

14. juli 2012

Savannah

Tørre al tøj på tørrestativ.

Genbruger al plastic (uden madvarer) pap, papir, glas, metal.

Vasker tøj i miljøvenlig(ere) produkter (bruger dog vanish, som dog er nøglehulsmærket)

Køber kun kød ved slagteren

Smider ikke skrald og skodder i naturen/på gaden

Sparer meget på vand, el og varme
Samler skrald i naturen

Køber stort set ikke ting, som ikke er "nødvendige" (altså næsten ingen overforbrug)

Bruger stort set kun Jane Iredale og Nilens jord produkter. Begge dele er miljøvenlige.

Slukker for det meste ovnen før retten er helt færdig for så at blive færdig på eftervarme (smart, hvis jeg selv skal sige det)

Der er sikkert mere, det meste gør jeg på rutinen.. Synes det er enormt vigtigt at tænke på og handle efter hvad der er godt for kloden.
Jeg er enormt bevidst om hvad jeg foretager mig og er ihærdig uden at være fanatisk. Som du siger, naturkatastroferne bliver flere og vi kan lige så stille mærke klimaets forandring.
Jeg ser noget af udviklingen som naturlig. Resten er menneskeskabt og det er dén der problemet. Jeg synes vi har glemt hvad vi er skabt af og hvor afhængige vi er af den natur som vi allesammen i større eller mindre grad forvolder skade på.

Mvh
Caroline

Anmeld

14. juli 2012

Tip!

Tørre såvidt muligt alt tøj på snor udenfor.

al køkken affald som er nedbrydeligt samles i en spand, køres ud til svigerfatter og kommes i komposten...  

Bruger ikke skyllemiddel.

Vores hårde hvidevare er A+++

Alt el i huset slukkes når vi ikke er hjemme.

Bruger neutral produkter.. (Vi kan ikke tåle andet)

Min kæreste koger/damper æg med kun en cm vand i gryden..

Anmeld

14. juli 2012

Dustmuz

jo. altså jeg går også ind for det grønne..
Så derfor er 2 kammerater og jeg, ved at lege lidt med noget som burde kunne gøre verdenen MEGET grøn, hvis dette virker dog..
Vi er kun på det stadie at vi har ideen og den virker på papir, så vi er ved at samle kapital til at bygge en prototype (denne koster os lige 120.000 til en start)

Ideen er desværre hemmelig indtil vi har fundet ud af om den virker i praksis, hvis den gør det, vil folk kunne spare i omegnen af 5-6.000 om året. og samtidig, vil de være med til at gøre verdenen MEGET MERE GRØN

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.