over grænsen eller hvad mener du??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

878 visninger
12 svar
0 synes godt om
14. juli 2012

Fru Hansen

Jeg har lagt mærke til at medierne nogle gange bruger oplysninger fra private menneskers facebook i deres artikler.
Jeg ved godt at facebook som udgangspunkt er at betragte som offentlig. Men i en sag som den med de piger der mistede livet i halmballerne mener jeg at det er helt ved sidne af at citere fra en facebookside. Oven i købet at det er tv2.dk der gør der. Noget jeg ellers kun ville forvente fra se og hør og ekstrabladet.

At medierne citerer fra Helle Tornings, Lars Løkkes osv profiler er ok. Men her taler jeg om helt almindelige mmennesker der måske står i en tragedie de ikke kan overskue og samtidig ikke kan rumme at sige fra overfor mediernes interesse.

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-51842749:storebror-jeg-har-grædt-og-kan-ikke-mere.html

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juli 2012

Pige2009

Så længe det er offentligt tilgængeligt, kan jeg ikke se problemet. Hvis man ikke ønsker at komme i søgelys, må man holde sig væk. Når det er sagt, er det naturligvis en yderst tragisk og frygtelig sag. den familie bliver aldrig hel igen

Anmeld

14. juli 2012

Carl-Emil's mor

Fru Hansen skriver:

Jeg har lagt mærke til at medierne nogle gange bruger oplysninger fra private menneskers facebook i deres artikler.
Jeg ved godt at facebook som udgangspunkt er at betragte som offentlig. Men i en sag som den med de piger der mistede livet i halmballerne mener jeg at det er helt ved sidne af at citere fra en facebookside. Oven i købet at det er tv2.dk der gør der. Noget jeg ellers kun ville forvente fra se og hør og ekstrabladet.

At medierne citerer fra Helle Tornings, Lars Løkkes osv profiler er ok. Men her taler jeg om helt almindelige mmennesker der måske står i en tragedie de ikke kan overskue og samtidig ikke kan rumme at sige fra overfor mediernes interesse.

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-51842749:storebror-jeg-har-grædt-og-kan-ikke-mere.html

det lyder hårdt men thats just the way it is...

Facebook bliver også brugt af kommunen til at "afsløre" folk der laver socialbedrageri osv... jeg synes det er fint de indhenter oplysninger hvor de kan.

Anmeld

14. juli 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg synes det er fint nok. Facebook er en offentlig side og det er de fleste brugere af facebook klar over.

Desuden tror jeg ikke, der er så meget forskel på medierne ift. indhentning af medierne.

Anmeld

14. juli 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
mor:) skriver:

Jeg synes det er fint nok. Facebook er en offentlig side og det er de fleste brugere af facebook klar over.

Desuden tror jeg ikke, der er så meget forskel på medierne ift. indhentning af medierne.

retter lige: indhentning af informationer.

Anmeld

14. juli 2012

L&V

Baagøe skriver:

Så længe det er offentligt tilgængeligt, kan jeg ikke se problemet. Hvis man ikke ønsker at komme i søgelys, må man holde sig væk. Når det er sagt, er det naturligvis en yderst tragisk og frygtelig sag. den familie bliver aldrig hel igen

Helt enig

Anmeld

14. juli 2012

jydeinden

Baagøe skriver:

Anmeld

14. juli 2012

Kay

jo i nogle tilfælde syntes jeg det er at gå over stregen...

da tragedien med efterskole eleverne sidste år... var min lillebrors bedsteven's lillebror en af eleverne...

og der var vi nød til at hjælpe forældrne med at hacke hans facebook, for at gå ind og gøre den meget mere privat... for journalisterne var som grippe... og det er jo ikke bare hvad sønnen har skrevet inden... men også alt det hans venner skriver på profilen undervejs... af oplysninger familien ikke nødvendigvis mener journalisterne skal havde...

de ringede også til familien på alle tider af døgnet med latterlige spørgmål... vel og mærke imens deres søn ligger i koma! og når de ikke kunne få svar på deres spørgsmål digtede de direkte løgne!

jeg mistede så meget for journalister og mediernes udlægning af alt... og vil aldrig stole helt på det der bliver skrevet/sagt af journalister...

Anmeld

14. juli 2012

Frøken J.

Fru Hansen skriver:

Altså nu er det fra artiklen jo ikke taget fra hans personlige profil. Det er taget fra et event han selv har oprettet, hvor man opfordres til at tænde lys for de tre, og hvor ALLE inviteres. Du kan se at so far i artiklen var der 60.000 facebook-brugere inviterede... Jeg blev selv inviteret i gruppen. Så lige i det tilfælde tror jeg ikke det kan betragtes som privat..

Anmeld

14. juli 2012

TeamRocket

Groft sagt så synes jeg at man bør forvente at alt hvad man smider til offentlig skue kan blive brugt (og misbrugt!). Sådan er det jo. Men vi kan godt blive enige om at der nogle gange må sidde nogle ret ufølsomme journalister..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.