brug for støtte og omsorg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

734 visninger
9 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
14. juli 2012

Anonym trådstarter

Jeg er bare havnet i et hul lige nu, og er så svært at bevare positiviteten.
Er så træt af alt det negative og håber at i ikke også bare vil hagle mig ned

Jeg forventer og har ikke brug for konstant rygklapperi, men nogle gange er det rart med støtte....

Er så træt og ked, af det bare mangler... Mangler virkelig, støtte, hensyntagen, omsorg forståelse osv

Var ude for en ulykke for nogle år siden, som bla har været medskyldig til at jeg i dag ikke kan arbejde. Har kæmpet fra kørestol efter operation, til krykker til nu at kunne gå kortere gangdistancer uden brug af hjælpemidler. Ingen støtte eller ros for min hårde kamp for det var forventeligt. Kun nedgørelser om jeg bare kan tage mig sammen og få udd og alm arbejde.

Fået 2 børn, begge på kejsersnit, og de fleste mener det jo er intet, for det er jo så nemt ved siden af en alm fødsel. Hvad nemt er der i at blive sat igang for at ende i aks efter 38 timer med veer, flere uger bagefter med smerter, ingen løft, problemer med ar osv, kom ikke og sig jeg ikke har ydet, jeg ikke har født mine børn og givet alt for at få dem

Mange andre ting har været, ingen respons efter at have knoklet med personlig sang til min mand, konstand kritik fra svigermor, om håndtering af børn hvor hun overtager. Far som kræver og kræver for derefter at svigte, og nu ikke længere er en del af vores liv. Giver og giver og får intet igen. Er bare så udslidt

Fortjener jeg ikke bedre, fortjener jeg ikke bare ros engang imellem eller kredit for alt jeg gør, selv når der er ros ang ungerne kan det jo umuligt være mig som er en del af den fortjeneste ?

Har så meget fået nok, savner at kunne have et hjem uden at frygte svigermor låser sig ind uden at vi aner hun lige kiggede forbi, lavet kage til sammenskudsgilde, og selvom hun vidste jeg allerede havde lavet fik hun andre til også at medbringe så jeg havde over halv kage til overs

Kunne være så rart bare engang i mellem fik lidt ros, eller fik at vide man gør det godt nok i stedet for kun at høre alt det man gør eller kunne tænkes at gøre forkert eller gøre anderledes dårligt i andres øjne

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juli 2012

Tullepigen90

Allerførst

Dernæst vil jeg give dig min medfølelse... Livet er ikke altid nemt! Jeg har selv været ude for en ulykke og er idag meget invalid og dårlig, samt på førtidspension i en alder af 21 år.
Jeg kender meget godt folks dumme og ubetænksomme kommentar om uddannelse og arbejde
Jeg synes dog som årene går at jeg bliver bedre til ikke at tage det personligt og jeg prøver at tænke at det virkelig er dem som har et problem og er forkerte på den og IKKE mig!
Det må være hårdt både at være syg og skulle være mor samtidig (jeg har ingen børn) og det lyder bestemt ikke til at du har en familie hvor du får forståelse og omsorg. Har du prøvet at tale med din mand om din svigermor? For hun lyder da

Jeg håber trods alt at du har nogle i dit liv som giver dig glæde, omsorg, forståelse og kærlighed

Anmeld

14. juli 2012

TeamRocket

Stort kram, livet er bestemt ikke let når hver dag er en kamp! Men jeg er sikker på du klare det smadder godt og det bare er de andre der er dumme!

Anmeld

15. juli 2012

Anonym trådstarter

Tullepigen90 skriver:

Allerførst

Dernæst vil jeg give dig min medfølelse... Livet er ikke altid nemt! Jeg har selv været ude for en ulykke og er idag meget invalid og dårlig, samt på førtidspension i en alder af 21 år.
Jeg kender meget godt folks dumme og ubetænksomme kommentar om uddannelse og arbejde
Jeg synes dog som årene går at jeg bliver bedre til ikke at tage det personligt og jeg prøver at tænke at det virkelig er dem som har et problem og er forkerte på den og IKKE mig!
Det må være hårdt både at være syg og skulle være mor samtidig (jeg har ingen børn) og det lyder bestemt ikke til at du har en familie hvor du får forståelse og omsorg. Har du prøvet at tale med din mand om din svigermor? For hun lyder da

Jeg håber trods alt at du har nogle i dit liv som giver dig glæde, omsorg, forståelse og kærlighed

Tusind tak

Nej folk de tror de ved alt, men de ser ikke det har taget mig over 1 time at komme ud af sengen og tage varmt bad, før jeg bevæge mig og trække vejret rimeligt, for smerter. Så glad for kæresten er hjemme så han kan hjælpe med børnene. Han hjælper mig så meget han kan, også ang svigermor, men er desværre ikke nemt.
Har da heldigvis mange ting som giver glæde, bla mine børn, men hvor kan det være svært at være positiv konstant

Anmeld

15. juli 2012

Anonym trådstarter

TeamRocket skriver:

tåtatakefoforkjrkraStort kram, livet er bestemt ikke let når hver dag er en kamp! Men jeg er sikker på du klare det smadder godt og det bare er de andre der er dumme!

Tusind tak for kram. Vælger at håbe det er uvidenhed frem for dumhed

Anmeld

15. juli 2012

Jibbe

åh du skal ikke lytte til folk og synes måske du skulle tage at svare dem igen. Hvis jeg havde haft veer i 38 timer og det endte med kejsersnit - og folk sagde jeg ikke havde født rigtigt ville jeg have svaret 'nej men mit barn kom ud i live og det var ikke sikkert barnet ville have overlevet en almindelig fødsel - så jeg er egentlig ligeglad med din mening, jeg har et skønt levende barn som er kommet til verden på den eneste mulige måde!'
Jeg håber det bliver bedre snart!

Anmeld

15. juli 2012

ønskebørn74

Anonym skriver:

Jeg er bare havnet i et hul lige nu, og er så svært at bevare positiviteten.
Er så træt af alt det negative og håber at i ikke også bare vil hagle mig ned

Jeg forventer og har ikke brug for konstant rygklapperi, men nogle gange er det rart med støtte....

Er så træt og ked, af det bare mangler... Mangler virkelig, støtte, hensyntagen, omsorg forståelse osv

Var ude for en ulykke for nogle år siden, som bla har været medskyldig til at jeg i dag ikke kan arbejde. Har kæmpet fra kørestol efter operation, til krykker til nu at kunne gå kortere gangdistancer uden brug af hjælpemidler. Ingen støtte eller ros for min hårde kamp for det var forventeligt. Kun nedgørelser om jeg bare kan tage mig sammen og få udd og alm arbejde.

Fået 2 børn, begge på kejsersnit, og de fleste mener det jo er intet, for det er jo så nemt ved siden af en alm fødsel. Hvad nemt er der i at blive sat igang for at ende i aks efter 38 timer med veer, flere uger bagefter med smerter, ingen løft, problemer med ar osv, kom ikke og sig jeg ikke har ydet, jeg ikke har født mine børn og givet alt for at få dem

Mange andre ting har været, ingen respons efter at have knoklet med personlig sang til min mand, konstand kritik fra svigermor, om håndtering af børn hvor hun overtager. Far som kræver og kræver for derefter at svigte, og nu ikke længere er en del af vores liv. Giver og giver og får intet igen. Er bare så udslidt

Fortjener jeg ikke bedre, fortjener jeg ikke bare ros engang imellem eller kredit for alt jeg gør, selv når der er ros ang ungerne kan det jo umuligt være mig som er en del af den fortjeneste ?

Har så meget fået nok, savner at kunne have et hjem uden at frygte svigermor låser sig ind uden at vi aner hun lige kiggede forbi, lavet kage til sammenskudsgilde, og selvom hun vidste jeg allerede havde lavet fik hun andre til også at medbringe så jeg havde over halv kage til overs

Kunne være så rart bare engang i mellem fik lidt ros, eller fik at vide man gør det godt nok i stedet for kun at høre alt det man gør eller kunne tænkes at gøre forkert eller gøre anderledes dårligt i andres øjne

først en kæmpe krammer... dernæst er det vist tiden at få skiftet låse...

en svigermor skal ikke bare komme rendende og låse sig ind... det er jo ikke hendes hjem...

der findes en tlf. hun kan sgu da ringe og høre om i har tid..

Anmeld

15. juli 2012

MorDk

Du får liiige en kæmpe krammer fra mig også

Anmeld

15. juli 2012

babymus77

Også stort kram fra mig!!! Du gør det skide godt, husk det!!! Åben din mund og sæt dem på plads;-) Held og lykke videre frem i livet ... Knus fra mig;-)

Anmeld

15. juli 2012

Frk.S

STORT herfra.

Det lyder da ikke til at være nogle rare mennesker du har omkring dig. Det er da ikke sjovt hvis man kun får kritik og ingen ros.

Og dem der siger til dig, at KS er den nemme løsning, de har HELT SIKKERT ikke prøvet det selv, og de skulle have et ordentligt LOS i røven. 
Du kan nok regne ud, at jeg også har fået KS. Min fødsel blev også til et AKS, og det var bestemt ikke sjovt. 

Selv min søster, som har født 4 børn vaginalt, men ikke har fået KS, siger at kejsersnit IKKE er den nemme løsning. Hun arbejder som sygeplejerske på et barselsafsnit, og hun ser ligesom mange der har fået KS og mange der har født vaginalt.
De fleste af dem der har prøvet begge dele, siger også at de til enhver tid ville foretrække vaginal fødsel.

til dig igen. Du er velkommen til at skrive privat, hvis du vil læsse af. Skal selvfølgelig nok bevare din anonymitet. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.