Puha hvor er jeg bare fyldt op!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

334 visninger
4 svar
0 synes godt om
6. maj 2009

Mor.sander

Puha hvor er jeg bare fyldt op... Kunne ønske mig hen der hvor kragerne vender....

Den sidste uges tide har bare været rigtigt hård, da Simon er inde i en rigtig dårlig periode og det gør det ikke nemmer at vi så igen har været på statsforvalningen for at diskutere hans samvær med hans far. Eller ikke eksisterne samvær... Hvilket går Simon meget på.. Men hans far og hans nye samlevere har ingen som helst forståelse for Simons specielle behov og er overhoved ikke indstillet på at sætte sig ind i dem.
I dag har ikke mindre en to gange skidt i bukserne Den ene gang i børnehaven, opdaget det da jeg hentede ham, gav så personalet besked om det, hvor på de svare "at de godt nok syntes at lugtede" Jeg ved ikke hvor mange gange jeg har orinteret dem om at det kan ske og det skal være opmærksome på det og at han ikke selv komme og giver besked, så hvor længe har han gået rundt med det ?

Anden gang var så for en lidt over en time siden, hvor vi skulle et hurtigt smut i brugsen, ja så havde han altså gjort det igen...

Det gør det så ikke nemmer at han er ekstrem følsom og græder over det mindste eller at hans mund går i et væk...

Jeg prøver virkelig at gøre det så godt jeg kan men føler bare at jeg bare ikke slå til... Mangler også nogen at snakke med, der ved hvordan det er at have et muligt ADHD barn/ADHD barn.

Det er desværre ikke alle i vennekredens der har forsåelse for hvor meget stukturet hverdag eller stramme regler.. Har ikke for så længe siden mistede en veninde pga. dette... Hvilket har gjort meget ondt og stadigvæk gør ondt..

Men det er bare så fustrene at se sin søn have det dårlig uden at kunne hjælpe ham...

Undskyld det lange indlæg, måtte bare have noget luft!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. maj 2009

Bastian

Jeg kan godt forstå, at du føler I står meget alene. Tiden op til en udredning kan være meget ensom, fordi forståelsen ikke altid er der. Forhåbentlig vil det ændre sig, når I har været på børnepsyk (er det ikke snart I skal det?). Faren skal vel med og besvare spørgsmål omkring Simon og børnehaven med til netværksmøde. Kan PPR ikke hjælpe dig med at yde bistand/rådgivning i tiden op til? Både over for dig men også børnehaven? Min datters børnehave vil få tilbudt rådgivning og supervision omkring hende og autismeproblematikken indtil hun bliver udredt. Det vil komme i stand gennem PPR.

Det er ekstremt hårdt at have et barn med et handicap. Og omgivelsernes ikke-forståelse gør det ikke nemmere. Det er hårdt dels fordi man er i gang med en sorgproces (min læge siger man er i krise), hvor man er ved at erkende, at ens barn har et livslangt handicap, dels fordi man kæmper med dårlig samvittighed lige selvom man jo rationelt ved, at handicappet ikke har noget med opdragelsen eller forældreevne at gøre.

Er du med i ADHD foreningen? De har jo netværksgrupper rundt omkring i landet. Ellers er der en yahoo gruppe for forældre til børn med ADHD: http://groups.yahoo.com/group/ADHDlisten/

Store kram fra Lise, der som mor til to med autisme fuldt ud forstår dine frustrationer

Anmeld

6. maj 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Puuha, det lyder godt nok ikke nemt!!
Men det lyder som om du gør det helt rigtige - struktur og faste rammer er det bedste du kan give et barn med ADHD.

Hvad angår børnehaven må du jo bare blive VED med at gøre opmærksom på det! De skal jo lytte - men som du selv er inde på så KAN det jo være at han har haft sit uheld lige inden du kom ind af døren - men hvis de siger det har lugtet inden hvorfor i alverden chekker de så ikke???

Og mht. faren - de færreste mænd har let ved at acceptere at deres børn har særlige behov (det samme gælder naturligvis for kvinder). Og selvom det gør ondt på din søn nu, så er spørgsmålet om faren er så langt væk i sit eget liv og sin nye kæreste at han overhovedet er i stand til at være en ordentlig far for et barn som kræver ekstra overskud og struktur?

Anmeld

6. maj 2009

Mor.sander

Jeg kan godt forstå, at du føler I står meget alene. Tiden op til en udredning kan være meget ensom, fordi forståelsen ikke altid er der. Forhåbentlig vil det ændre sig, når I har været på børnepsyk (er det ikke snart I skal det?). Faren skal vel med og besvare spørgsmål omkring Simon og børnehaven med til netværksmøde. Kan PPR ikke hjælpe dig med at yde bistand/rådgivning i tiden op til? Både over for dig men også børnehaven? Min datters børnehave vil få tilbudt rådgivning og supervision omkring hende og autismeproblematikken indtil hun bliver udredt. Det vil komme i stand gennem PPR.

Det er ekstremt hårdt at have et barn med et handicap. Og omgivelsernes ikke-forståelse gør det ikke nemmere. Det er hårdt dels fordi man er i gang med en sorgproces (min læge siger man er i krise), hvor man er ved at erkende, at ens barn har et livslangt handicap, dels fordi man kæmper med dårlig samvittighed lige selvom man jo rationelt ved, at handicappet ikke har noget med opdragelsen eller forældreevne at gøre.

Er du med i ADHD foreningen? De har jo netværksgrupper rundt omkring i landet. Ellers er der en yahoo gruppe for forældre til børn med ADHD: http://groups.yahoo.com/group/ADHDlisten/

Store kram fra Lise, der som mor til to med autisme fuldt ud forstår dine frustrationer

Vi har desværre ikke mødt meget forståelse og hjælp fra kommunens side... Bliver hele tiden spist af med, at han jo ikke endnu har en diagnose og derfor må vente, da jo så vil tilhøre en anden kasse/afdeling... starter udredning 30 juli

Vi skal heller ikke forvente at hans far vil møde op til noget som helst på børnepsyk... Da han ikke mere en udredning er nødvendig og at det er mig der gør ham syg.

Anmeld

6. maj 2009

Mor.sander

Rosa skriver:

Puuha, det lyder godt nok ikke nemt!!
Men det lyder som om du gør det helt rigtige - struktur og faste rammer er det bedste du kan give et barn med ADHD.

Hvad angår børnehaven må du jo bare blive VED med at gøre opmærksom på det! De skal jo lytte - men som du selv er inde på så KAN det jo være at han har haft sit uheld lige inden du kom ind af døren - men hvis de siger det har lugtet inden hvorfor i alverden chekker de så ikke???

Og mht. faren - de færreste mænd har let ved at acceptere at deres børn har særlige behov (det samme gælder naturligvis for kvinder). Og selvom det gør ondt på din søn nu, så er spørgsmålet om faren er så langt væk i sit eget liv og sin nye kæreste at han overhovedet er i stand til at være en ordentlig far for et barn som kræver ekstra overskud og struktur?

Forstå heller ikke hvorfor de ikke har tjekket efter og må have fat i lederen i børnehave... Da det ikke er acceptabet.

Ja, det var også det spørgsmål vi stillede i statsforvaltningen, hvor far havde meldt pænt ud at han ikke ville i mødet mand eller deltage i møder på bornholm fremover.
Til Simons store sorg har far desværre fået ny familie.. Og Ny lille dreng, hvor Simon så bare ikke er spændene mere... Det gør ondt !!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.