min læge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

911 visninger
10 svar
0 synes godt om
13. juli 2012

mor-til-en-dejlig-baby

hvordan er jeres læge? i forhold til prævention?

min læge var derimod ikke glad ved, at min spiral skulle pilles ud. Og han prøvede enda, overtale mig, for ik at få den fjernet. & jeg blev ved at holde fast ved mit. Selvom, han ikke var spor tilfreds! og nærmest, ikke ønskede, jeg sku på andet. Men kom da på p-piller - hvor jeg så sku til læge med min hals, og han snakker om min prævention - altså om p-pillerne, som om - han holder lidt øje med det!! husker jeg pillerne, ovs ovs.. andre der har været usat for det?

- p.s, ved ikke om det er fordi, jeg er ung mor på 21 år, at han bare ser sådan på det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juli 2012

Kloster

Min læge og jeg har en ret god kemi.

Jeg har haft p-piller i 20 år og fik kort tid spiral. Den kunne min krop ikke affinde sig med, så den røg ud efter ½ år.

Så kom jeg på piller igen, men min krop reagerede ret træls på de hormoner. Lægen mente, jeg ikke kunne blive ved med at tåle dem. Han foreslog spiral igen og sterilision. Men det ville jeg ikke endnu. Jeg spurgte til p-stav, hvilket hansynes var en god idé.

Så det har jeg nu. Igen problemer med hverken det ell min læge...

Anmeld

13. juli 2012

Sophie90

Jeg har det fint med min læge. Hun er enormt professionel og svarer på det spørgsmål jeg har, og kommer kun med sin mening hvis det kan have nogen indvirkning på mig fysisk.. Altså hun spørger ikke ind til "NÅ hvorfor skal du stoppe på p-piller" hun hjælper mig bare med hvordan det skal gøres, har altid haft hende og er super glad for det er på den måde

Anmeld

13. juli 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
mor-til-en-dejlig-baby skriver:

min læge var derimod ikke glad ved, at min spiral skulle pilles ud. Og han prøvede enda, overtale mig, for ik at få den fjernet. & jeg blev ved at holde fast ved mit. Selvom, han ikke var spor tilfreds! og nærmest, ikke ønskede, jeg sku på andet. Men kom da på p-piller - hvor jeg så sku til læge med min hals, og han snakker om min prævention - altså om p-pillerne, som om - han holder lidt øje med det!! husker jeg pillerne, ovs ovs.. andre der har været usat for det?

- p.s, ved ikke om det er fordi, jeg er ung mor på 21 år, at han bare ser sådan på det?

Min læge kunne ikke finde på at blande sig, men jeg ved ikke om han ville gøre det hvis jeg var på din alder. Det kan godt tænkes at det er derfor din læge blander sig.

Anmeld

13. juli 2012

TeamRocket

Jeg synes min læge er ALT for personlig han blander sig gerne i alt og kommer med laaaange fordrag om alt lige fra ppiller til hoste medicin og spørg altid til min familie- men sådan er det nok bare at bo i en lille landsby- altså det er ham der kom hjem til os da jeg var meget syg som lille, ham der tilser hele den pukkelryggede, han er mine børns læge osv. Men jeg synes det er akavet. Specielt når man møder ham i netto og han så spørg hvordan min angst har det. Øhh jo, det er knap så hemmeligt som det har været ?

Anmeld

13. juli 2012

B&J

jeg har været på p-piller i snart 10år og min læge har det helt fint med det jeg får tjek hver år om der er forandringer og blodtrykket og alt det der følger med er tip top

Anmeld

13. juli 2012

Frk.S

TeamRocket skriver:

Men jeg synes det er akavet. Specielt når man møder ham i netto og han så spørg hvordan min angst har det. Øhh jo, det er knap så hemmeligt som det har været ?

Øhh, det må han da heller ikke - han har da tavshedspligt. 
Ved godt man måske "kommer hinanden lidt mere ved" ude på landet. Men han har da stadg tavshedspligt.

Jeg har det fint med min læge. Han blander sig ikke i min prævention. Da jeg stoppede på p-piller vidste han da ikke noget om det før jeg kom ned til ham fordi jeg var gravid.

Til 8 ugers US efter fødslen snakkede vi lidt prævention - men der havde jeg ikke lige taget stilling til hvad jeg ville. Og det skulle jeg selvfølgelig bare selv finde ud af.

Jeg er så heller ikke det man vil kalde ung mor (men ung er jeg selvfølgelig   ). Ved ikke om det har noget at sige.

Anmeld

13. juli 2012

Sjl-msl-Mkl

Min læge kunne ikke finde på og blande sig i sådanne ting med mindre jeg selv spurgte om råd eller andet..

Men hvis han skulle finde på og gøre det ville jeg bede ham om og blande sig uden om. Altså om jeg nu huskede p-piller osv. Det rager faktisk ikke rigtig ham tror jeg!

Anmeld

13. juli 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Jeg er vild med min læge 

Han har aldrig blandet sig direkte i mit valg af prævention, men han ville uden tvivl fraråde mig at få spiralen ud og gå på p-piller - jeg er for gammel i forhold til risikoen for blodpropper, kombineret med, at jeg vejer for meget og ryger 

Han kan ikke holde sin kæft i forhold til min rygning og får den ALTID flettet ind i enhver konsultation - og det er HELT fint med mig, for jeg skal jo ikke ryge! 

Han valgte selv at være der til mine to hjemmefødsler, og det satte jeg stor pris på. Jeg aner ikke, hvad jeg skal stille op, når han går på pension om 5-6 år. Han er enestående! 

Anmeld

13. juli 2012

jydeinden

generelt har jeg absolut ingen problemer med min læge, han er uhyr sød og forstående, og er der det mindste så skal jeg bare skrive, eller ringe. Elsker virkeligt den læge jeg har, og er da lige før jeg får grå hår ved tanken om at han skal på pension, puha.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.