Fondanten klistre til fingrene.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.351 visninger
8 svar
0 synes godt om
13. juli 2012

Emily2012<3

Hej kage piger. 

Er der nogen der kan fortælle mig hvad jeg kan bruge så fondanten ikke klistre sådan fast på mine fingre?

Jeg så noget på youtube med en pige der smurte sine fingre ind i et eller andet så det ikke klistrede fast..

Hvad kan det være?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juli 2012

RilahFalco

Emily2012<3 skriver:

Hej kage piger. 

Er der nogen der kan fortælle mig hvad jeg kan bruge så fondanten ikke klistre sådan fast på mine fingre?

Jeg så noget på youtube med en pige der smurte sine fingre ind i et eller andet så det ikke klistrede fast..

Hvad kan det være?

Vegetabilsk palmin =)

Anmeld

13. juli 2012

Isabella_mor

ja. palmin..!!

Anmeld

13. juli 2012

Emily2012<3

RilahFalco skriver:

Vegetabilsk palmin =)

Tak det må jeg prøve..

Anmeld

13. juli 2012

Emily2012<3

Isabella_mor skriver:

ja. palmin..!!

Takker..

Anmeld

4. september 2012

TheLittleOne

skal palminen være flydende ?

Anmeld

4. september 2012

mariamiss6

TheLittleOne skriver:

skal palminen være flydende ?

, det bliver den af sig selv i løbet af et splitsekund når du tager det på hænderne

Umiddelbart ville jeg dog sige olie. Eller margarine (ja, det sagde jeg faktisk)

Ifølge Janne, fra Specialkøbmanden i rødovre, har palmin et alt for lavt smeltepunkt, og bliver derfor for hurtigt "opbrugt" og suget ind i fondanten. Det skulle margarine ikke gøre... OG det samme med olie.

Anmeld

9. september 2012

TheLittleOne

mariamiss6 skriver:

, det bliver den af sig selv i løbet af et splitsekund når du tager det på hænderne

Umiddelbart ville jeg dog sige olie. Eller margarine (ja, det sagde jeg faktisk)

Ifølge Janne, fra Specialkøbmanden i rødovre, har palmin et alt for lavt smeltepunkt, og bliver derfor for hurtigt "opbrugt" og suget ind i fondanten. Det skulle margarine ikke gøre... OG det samme med olie.

Tak for svar Jeg er blevet sat til at lave bryllups kagen til mit søsters bryllup og er squ blevet lidt nervøs da jeg kun har lavet en kage med fondant før...

Anmeld

13. september 2012

Awd

Det er shotening/lard hun bruger i videoen (sagt uden at jeg har set den) Man kan få flere forskellige slags shortenings. I usa er det mest kendte produkt det der hedder Crisco (man kan købe det i nogle superbedst butikker) Jeg arbejder ALTID med handsker og "shortening" da det er bedre at arbejde med Jeg bruger selv det der hedder Petal Base fra JEM da jeg ikke før har kunne få fat i det originale fra Crisco, men kan nu se at de er begyndt er forhandle det i Holland så det kan da være man lige skulle smide en bestilling afsted

Håber du kunne bruge det til noget

Og det med at bruge margarine/palmin/olie har jeg aldrig hørt om, men klart lettere at få fat i end det andet og virker som om der er flere der har prøvet det med godt resultat, så måske man skulle overveje det?

Hilsen Anja.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.