Billig og sund mad

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

457 visninger
5 svar
0 synes godt om
13. juli 2012

**Ønskebabyen

Hej Piger

Kæresten og jeg har en del vi skal have købt inden vi skal rejse om 3 uger. Derfor skal vi leve så billigt som muligt de næste 3 uger.

Vi har MAKS 1500-2000 kr til mad og drikke osv.

Kom gerne med en masse forslag til billig, men sund mad.

Vi er kun os to..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juli 2012

tarkoflen

Mit bedste råd er nok at gå efter kød på tilbud... Kig i tilbudsaviserne og lav mad efter det, eller kig efter kød, der er ved at gå på dato, hvor de har sat det ned... Købte i tirsdags 3,2 kg kyllingefilet til 80 kr. fordi det skulle bruges samme dag... Jeg tog det vi skulle bruge og resten kom i fryseren!

Køb årstidens frugt og grønt, det er tit billigere... Lav en tøm køleskabet dag om ugen, hvor man kun må bruge hvad man har i skabene.

Lav mad til flere dage f.eks. kødsovs og spæd kødet op med gulerødder, kål og lignende billige grøntsager, så det holder længere og så er det sundt du kan gøre det samme med lasagne, chili con carne og ja de fleste farsretter.

Køb frosne lakseportioner og lav lakselasagne.

Vi har nogle gange lavet en buffet dag der bliver rester fra køleskab og fryseren brugt, og så får vi bare lidt af hvert! Det er dyrt at smide mad ud, så hvis der ikke er til to eller knap til en, så er buffetten god, for tro mig, man skal nok blive mæt

Lav omelet med rugbrød eller med kartofler i, så det fylder noget.

Det var et par ideer herfra

Anmeld

13. juli 2012

**Ønskebabyen

tarkoflen skriver:

Mit bedste råd er nok at gå efter kød på tilbud... Kig i tilbudsaviserne og lav mad efter det, eller kig efter kød, der er ved at gå på dato, hvor de har sat det ned... Købte i tirsdags 3,2 kg kyllingefilet til 80 kr. fordi det skulle bruges samme dag... Jeg tog det vi skulle bruge og resten kom i fryseren!

Køb årstidens frugt og grønt, det er tit billigere... Lav en tøm køleskabet dag om ugen, hvor man kun må bruge hvad man har i skabene.

Lav mad til flere dage f.eks. kødsovs og spæd kødet op med gulerødder, kål og lignende billige grøntsager, så det holder længere og så er det sundt du kan gøre det samme med lasagne, chili con carne og ja de fleste farsretter.

Køb frosne lakseportioner og lav lakselasagne.

Vi har nogle gange lavet en buffet dag der bliver rester fra køleskab og fryseren brugt, og så får vi bare lidt af hvert! Det er dyrt at smide mad ud, så hvis der ikke er til to eller knap til en, så er buffetten god, for tro mig, man skal nok blive mæt

Lav omelet med rugbrød eller med kartofler i, så det fylder noget.

Det var et par ideer herfra

1000-tak Det var nogle super gode råd.

Anmeld

13. juli 2012

**Ønskebabyen

13. juli 2012

B&J

når i har så mange penge kun til 2 jamen så kan i da få masser af dyrt mad også  ...

men ja ellers gå efter tilbudene og tænk om i har mad til 2 dage i det i laver...

wok er der jo til 2 dage og sundt smager lækkert..

hvad med en kylling/laks lassagne eller tærte???

pasta og kødsovs er også lækkert og sundt hvis man putter masser af peberfrugt max 7% fedt i kødet og svampe og løg hvidløg og hvad ellers man ønsker...

æggekage er ikke så sundt men der er gode protiener i

Anmeld

13. juli 2012

**Ønskebabyen

B&J skriver:

når i har så mange penge kun til 2 jamen så kan i da få masser af dyrt mad også  ...

men ja ellers gå efter tilbudene og tænk om i har mad til 2 dage i det i laver...

wok er der jo til 2 dage og sundt smager lækkert..

hvad med en kylling/laks lassagne eller tærte???

pasta og kødsovs er også lækkert og sundt hvis man putter masser af peberfrugt max 7% fedt i kødet og svampe og løg hvidløg og hvad ellers man ønsker...

æggekage er ikke så sundt men der er gode protiener i

Jeg aner ikke hvad vi normalt bruger på mad, vi køber bare hvad vi har behov for, så når man lige pludselig har et tal på det, så er det lidt svært lige at finde ud af om det er hvad vi plejer at bruger, eller om det er mere/mindre..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.