Hjælp ang læge og job

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

654 visninger
3 svar
0 synes godt om
12. juli 2012

Helloo

Hej piger 

Er 10+0 idag (FANTASTISK!!)

Desværre har jeg kun kunne passe mit arbejde on/off. Og igår da jeg snakkede med min chef sagde han jeg lige så godt kunne overveje fuldtidssygemelding hvis det fortsætter for arbejdes planen kan ikke hænge sammen, når jeg hele tiden melder mig syg. Arbejder i Netto. Svarede at jeg ville snakke med min læge. Så er sagen at min læge har ferie, og de som jeg har "nu" kender mig jo ikke. Min egen læge har deltidssygemeldt mig. Nu tænker jeg : Ka jeg godt ringe til lægen imorgen, og spørge om det okay jeg sygemelder mig på fuldtid i stedet deltid ? Ville helst snakke med min egen lægehus men som sagt det har lukket.

Jeg lider af hyperemesis, har tabt 8 kg indtil videre.. Har ferie efter  næste uge i 14dage, så skulle gerne være tip top efter ferien, der er jeg  trodsalt næsten 14 uger henne 

Håber i kan hjælpe kram

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juli 2012

fairlady

tænker din chef gerne vil vide noget så hurtigt som muligt, så ville få fat i en anden læge, selvom h*n ikke kender dig. Så må du jo forklare din situation. At det er din chef der ønsker at du fuldtidssygemelder dig.

Anmeld

14. juli 2012

Amagerpigen82

Louise17 skriver:

Hej piger 

Er 10+0 idag (FANTASTISK!!)

Desværre har jeg kun kunne passe mit arbejde on/off. Og igår da jeg snakkede med min chef sagde han jeg lige så godt kunne overveje fuldtidssygemelding hvis det fortsætter for arbejdes planen kan ikke hænge sammen, når jeg hele tiden melder mig syg. Arbejder i Netto. Svarede at jeg ville snakke med min læge. Så er sagen at min læge har ferie, og de som jeg har "nu" kender mig jo ikke. Min egen læge har deltidssygemeldt mig. Nu tænker jeg : Ka jeg godt ringe til lægen imorgen, og spørge om det okay jeg sygemelder mig på fuldtid i stedet deltid ? Ville helst snakke med min egen lægehus men som sagt det har lukket.

Jeg lider af hyperemesis, har tabt 8 kg indtil videre.. Har ferie efter  næste uge i 14dage, så skulle gerne være tip top efter ferien, der er jeg  trodsalt næsten 14 uger henne 

Håber i kan hjælpe kram

Personligt synes jeg altså det er forkert at du bliver sygemeldt hvis ikke det er pga et lægeligt behov. Din arbejdsplads vilje modtage sygedagpenge som ikke er nødvendige. Så jeg ville aldrig bede om det.

Men øv at være på en arbejdsplads der helst vil af med dig

Anmeld

14. juli 2012

2skønnebørn

Profilbillede for 2skønnebørn
Amagerpigen82 skriver:

Personligt synes jeg altså det er forkert at du bliver sygemeldt hvis ikke det er pga et lægeligt behov. Din arbejdsplads vilje modtage sygedagpenge som ikke er nødvendige. Så jeg ville aldrig bede om det.

Men øv at være på en arbejdsplads der helst vil af med dig

det handler jo ikke om at arbejdspladsen vil af med TS, men der er jo også de andre medarbejdere at tage hensyn til. Det kan være svært at få en vagtplan til at gå op og det er jo begrænset hvor længe de andre ansatte kan trække læsset. Og det er ikke negativt med til dig TS, men det er hårdt at være dem som er tilbage på arbejdspladen når en er sygemeldt.  En sygemelding på fuld tid, behøver jo ikke være fra nu til fødsel. Men det ville give ro for TS og arbejdspladsen.

En fuldtids sygemelding, ville måske gøre at at TS hurtigere kom til kræfterne igen og kunne klare arbejdet igen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.