Hej!
Jeg er ny her på baby.dk, men har dog "luret" lidt herinde i et par måneder...

Jeg er 24 år (25 til august) og i gang med at uddanne mig til læge. Et langt studie på minimum 6 år. Jeg har snart læst i 3 år så er rigtig godt i gang og jeg er vild med det. Jeg har også en dejlig kæreste igennem snart 6 år (han er også 24) og vi har for 2 1/2 år siden købt rækkehus sammen hvor vi er glade for at bo

Lutter idyl...
Men nu er vi kommet der til hvor vi gerne vil have et barn...
Mit spørgsmål til Jer derude, lyder på om der er nogen der har erfaringer eller samme tanker som jeg selv omkring alt det her?
Min kæreste er færdiguddannet, så økonomisk ville vi ikke have nogle store problemer.
Som jeg selv ser det er der flere positive elementer ved at få barn nu halvejs igennem studiet end når jeg er færdig:
1) Jeg er 25 nu, hvor hvis jeg ventede ville jeg blive 29.
2) Det er lettere at tilpasse sig undervisning på studiet, end det er at tilpasse sig et vagtskema på et sygehus
3) Jeg er selv efternøler og mine søskende skal ikke have flere børn, så jeg ville da være ked af hvis der skal være 7 års forskel på vores og min søsters mindste

Der er selvfølgelig også nogle ulemper som, økonomien (er på su), pladsmangel i rækkehuset, udsættelse af uddannelsen osv.
Er der nogle som kan følge mig, og måske har nogle gode råd??
Mange Knus Sofia
Anmeld