forkølelsessår (ulækkert)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.186 visninger
6 svar
0 synes godt om
12. juli 2012

Anonym trådstarter

Jeg har forkølelsessår ca. en gang om året. Nu har jeg fået det igen. Denne gang er det bare anderledes end det plejer. Dels svier det ret meget og dels har det nu varet længere end det plejer og så plejer det aldrig at blive rødt og blodigt-agtigt. Nu har det varet en uge og er nu gået over til at se ud som et almindeligt sår med skorpe og blod.
Det har jeg aldrig prøvet før.

Jeg føler at jeg ligner noget der er løgn.

Er det normalt at forkølelses sår har sådan et forløb som beskrevet ovenfor?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juli 2012

crille

Det kan det sagtens have.

Hvis det er rigtig slemt og sidder på læben, kan det gøre at læben hæver op til mere end dobbelt størrelse. Sådan led jeg meget af det engang og det suger bare AL energi. Det er en virus og det kan kroppen måske godt mærke, men derudover som du skriver, er det bare hverken særlig lækkert eller kønt, men meget svært at skjule, hvis det sidder i ansigtet.

Når man lider regelmæssigt at forkølelsessår, kan man ved lægen få piller mod det. De plejer at hjælpe mig rigtig meget og forkorter processen meget.

Pas godt på med hygiejnen, for der kan nemt gå stafelykokker (ved ik om det er stavet rigtigt) i såret og så kan det være det er pencillin der skal til.. og det bliver ikke mere lækkert når det bliver gult.. 

I min familie har vi altid haft det. Værre som unge end som voksne. Kommer særligt i stressede perioder og ved forkølelse.

Anmeld

13. juli 2012

SaNiNa

Ja det kan det sagtens.

Da jeg var barn led jeg rigtig meget af det og nu har jeg også lige fået et, og der gik betændelse i så nu er jeg både på piller og crem.

men du kan for bygge lidt mod at en anden gange med en sol læbepomade med mange faktor i når solen skinner meget ved godt der også er mange andre måder at få det på men den største synder til forkølelsssår er solen, kulde og varme

Anmeld

13. juli 2012

tinasmor

Ja det kan godt se sådan ud

Anmeld

13. juli 2012

Anonym skriver:

Jeg har forkølelsessår ca. en gang om året. Nu har jeg fået det igen. Denne gang er det bare anderledes end det plejer. Dels svier det ret meget og dels har det nu varet længere end det plejer og så plejer det aldrig at blive rødt og blodigt-agtigt. Nu har det varet en uge og er nu gået over til at se ud som et almindeligt sår med skorpe og blod.

Sådan bliver mine også ind imellem.. Jeg smører det med Fucidin. Det er det eneste der dur for mig!

Anmeld

13. juli 2012

Bigmamma

Jeg fik det selv rigtig meget engang. Så fik jeg tippet med at når det kommer, så dyp noget atamon på i et par min minutter et par gange om dagen. Så går det hurtigt væk og siden jeg begyndte på det, så Har jeg det meget sjælent nu.

Anmeld

13. juli 2012

morethanperfect

Anonym skriver:

Sådan ser det altid ud hos mig ...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.