AnnaKJ skriver:
Først vil jeg lige sige tusind tak til alle som har sagt tillykke - det varmer rigtig meget 
Men her kommer min fødselsberetning:
Vi havde fået en tid til igangsættelse den 10. juli, kl 10 på Hjørring sygehus, og vi havde besluttet at vi ville hygge os om morgenen, så manden hentede rundstykker efter vi havde afleveret vores datter ved taxaen
Vi spist, snakkede og gjorde resten klar - og det blev efterhånden tid vi skulle afsted 
Kl 9.50 møder vi på fødegangen og bliver taget pænt imod. Vi får besked på at sætte os i venteområdet, men der går ikke længe før vi bliver kaldt ind 
Der kommer en jm ind som skal køre en strimmel, og undersøge mig indvendig. Jeg viser sig at jeg kun er 1 cm åben og har stadig 2 cm livmoderhals tilbage - så jm kan ikke komme til at tage vandet og jeg skal derfor have en stikpille lagt.
1 time efter pillen er lagt får vi lov at gå, da der ikke er sket mere. Vi får besked på at komme igen kl 18. Da jeg først fik lagt pillen kl 12, er klokken derfor 13, da vi får lov at gå. Vi beslutter derfor, at få noget middagsmad og tanke os selv lidt op, så vi går ind på en bistro.
Derefter tager vi hjem, da jeg har besluttet mig for at få sovet noget hvis der skulle ske yderligere
Jeg vågner igen omkring 16.15 og ikke længe efter ringer min telefon - det er fødegangen, der informere om at de har fået rigtig travlt og derfor ikke har tid til at vi kommer ind. De beder os komme igen onsdag (11/7) kl 10.30. Men fik jeg veer eller vandafgang skulle jeg selvfølgelig ringe.
Den besked slog mig noget ud, da vi jo var så spændte og havde set frem til at komme igen. Blev ret irriteret, da vi ikke havde forberedt noget aftensmad eller noget, så fik manden til at ringe til svigermor, som selvfølgelig gav aftensmad. De passede vores store datter, så vi tænkte at vi lige så godt kunne bruge aftenen med hende 
Kl 17.15 kørte vi til Sindal, og der havde jeg endnu ikke rigtig mærket en virkning af pillen. Da vi kommer til Sindal er maden i ovnen - mmm 
Kl 18, mens jeg sidder i sofaen får jeg den første ve (som jeg selvfølgelig ikke lige vidste var en ve der), men de kommer hyppigt igen og ret hurtigt bliver styrken også derefter. Men får da spist aftensmaden og siger til manden, at vi nok hellere må finde Hjørring igen. Der er kl omkring 18.40.
Jeg er hele tiden meget i tvivl om mine veer, ikke at jeg er i tvivl om de er der, for de gør ondt og kommer med 2-5 min imellem, men synes ikke de var så super lange. Kl 19 opretter jeg indlæg herinde om, hvornår jeg skal ringe. Bliver rådet af jer søde piger og min mor til at ringe ind
Det gør jeg omkring 19.30, og de beder os komme ind, da jm kan høre i telefonen at styrken på veerne er helt som det skal være. Har rigtig godt styr på vejrtrækningen og får ros i telefonen.
Ca. kl 19.50 står vi udenfor døren til fødegangen og vædder om hvor mange cm jeg er åben. Manden siger 5 cm, men jeg selv siger max 3 cm, da jeg ikke har haft veer så længe og de er fortsat ikke så vildt lange som jeg mindes de var med Lærke.
Kl 20.15 bliver jeg undersøgt og manden får ret, jeg er 5 cm åben og jm kunne skubbe kanten til 6-7 cm - jeg var både overrasket og super glad (tror mit ansigt var en blanding af disse 

). Det var vildt mærkelig, for jeg havde jo overskud til at skrive herinde, snakke og pjatte med mand og jm'erne, spise polo'er og ja meget andet, jeg var så meget med rent mentalt.
Nå, men vi kommer ind på en fødestue, en lille hyggelig en. Den ene jm går igen og vi er kun os, vores jm og en ssa, der finder forskellige ting frem og tager notater - det var ligesom jeg havde forestillet mig
Vi aftaler med det samme at vi gerne vil føde på en fødeskammel, da jeg havde rigtig god erfaring med den fra sidst, og jm blev så glad - hun havde mange gange foreslået den, for hun ville så gerne prøve det, men hun havde endnu ikke fået en overbevist, så det var jo super dejligt for os begge 
Kl 20.43 bliver jeg undersøgt igen - nu er jeg fulde 7 cm 
Herefter ændre veerne fuldstændig styrke og der bliver givet fuld gas med vestorm, her bliver jeg nød til at koncentere mig lidt ekstra om vejrtrækningen..
Kl 21 begynder det at presse, og mens jm undersøger indvendig går vandet. Jeg er 9,5 cm åben 
Kl 21.03 får jeg pressetræng og kommer fra fødebriksen ned på fødeskamlen.
Efter 3-4 presseveer er Carolina født kl. 21.09
Og hun er bare helt perfekt
Far klipper navlestrengen 
Kl 21.15 fødes moderkagen og den ser rigtig fin ud.
Jeg får kun en lille overfladisk rift og har ikke behov for at blive syet, og bløder ikke ret meget, omkring 150 ml.
Alt i alt er det jo bare gået super godt, alt hvad jeg havde forestillet mig og jeg var nærmest oppe med det samme igen 
Carolina vejede 3780 g og blev målt til 51 cm
Og er bare glad for at hun valgt at komme ud tirsdag alligevel 
Vi har det alle godt og kom hjem igen igår til middag 
Her får i lidt billeder af vores dejlige guldklump