fødselsdagskage

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

638 visninger
3 svar
0 synes godt om
12. juli 2012

Alexander&Lærke

Min lille skønne datter fylder snart 1 år, og jeg har planer om at lave en rund kage til hende overtrukket med fondant og påsat et hallokitty hoved på også laved af fondant. Fyldet i kagen har jeg tænkt på at skulle være, hindbærmousse og så daimcreme. Bundene er chokalade bunde. Hvordan lyder det....????

Jeg mangler lidt info til hvordan daimcreme laves, skal den brækkes i stykkes og kommes i flødeskum eller skal den smeltes sammen med fløden og så piskes? 

Og kan den smørres op med flødesostecreme ala det man kommer på cupcakes lavede af 200g flødeost, 200g flormelis og 200g smør? Eller er der noget som er godt at bruge til denne kage..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juli 2012

trunte89

Jeg synes det lyder lækkert
D kan både smelte chokoladen i fløden eller smelte chokoladen og kæle den af så så vender i pisket fløde. Jeg kan bedst lide den sidste model. Snes det bliver lidt mere luftigt og lækkert
Kender ikke noget til flødeostecreme, jeg har brugt palminsmørcreme og så med lidt kakao i. Det blev godt.

Anmeld

12. juli 2012

Alexander&Lærke

trunte89 skriver:

Jeg synes det lyder lækkert
D kan både smelte chokoladen i fløden eller smelte chokoladen og kæle den af så så vender i pisket fløde. Jeg kan bedst lide den sidste model. Snes det bliver lidt mere luftigt og lækkert
Kender ikke noget til flødeostecreme, jeg har brugt palminsmørcreme og så med lidt kakao i. Det blev godt.

ok det er godt at høre, men hvordan har du så lavede palminsmørcreme?

Anmeld

12. juli 2012

trunte89

Mette&Alexander skriver:

ok det er godt at høre, men hvordan har du så lavede palminsmørcreme?

225 gr. smør (stuetemp)
225 gr. palmin (stuetemp)
900 gr. flormelis
3 tsk. vanilleekstrakt
5-6 spsk. kold mælk

Denne her. Halverede den dog, og i stedet for mælk som jeg en lille halv dl kakaomælk i. Det blev rigtig lækkert.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.