Undring ang. blogs og billeder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. juli 2012

bobbles

Frøken J. skriver:

Det her skal ikke tages som en kritik, men nærmere en (meget stor) undring. Det er blevet meget udbredt at blogge, især "morblogging", hvor man fortæller om sit familieliv, viser billeder frem af sine børn osv.

Men der er bare én ting jeg ikke forstår! Hvorfor nogen vælger at vise billeder frem af deres børn, men ikke vil have billeder af dem selv på deres offentlige blog. Folk som bevidst skærer billedet af ved deres egen hals, så deres ansigt ikke kommer på, men så man kun ser barnet. Altså et BEVIDST (ikke tilfældigt) valg om IKKE at vise sig selv frem, men vise sit barn frem.

Hvorfor det? Og hvorfor er det okay? Hvis man ikke selv synes man vil vise sig frem til hele verden, hvorfor er det så okay på samme tid at vise sit barn frem, som ikke kan træffe det valg? Hvis det endelig er man viser sit barn frem, bør man så ikke også ville vise sig selv?

Blot en undring, da jeg ikke helt forstår meningen i det Hvad mener i?

nu har jeg ikke lige hørt om det morblogging før men går ud fra det er en blog

hvis jeg havde sådan en og fortalte om min familie ville jeg da vælge ikke at være "hovedløs"

Ja så det virker lidt underligt at man ikke kan vise sig frem på den måde og kun vise deres børn.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juli 2012

MorDk

Jeghar en blog hvor jeg skriver om livet som mor. Bruger den dog ikke så meget. Jeg har selv billede på min profil. Men jeg lægger ikke billeder ud af min søn... og kommer heller ikke til at lægge billeder ud af min datter. Der er 1 billede af min søn på forsiden... ellers ikke.

Anmeld

13. juli 2012

MomInTheMaking

Det her skal ikke tages som en kritik, men nærmere en (meget stor) undring. Det er blevet meget udbredt at blogge, især "morblogging", hvor man fortæller om sit familieliv, viser billeder frem af sine børn osv.

Men der er bare én ting jeg ikke forstår! Hvorfor nogen vælger at vise billeder frem af deres børn, men ikke vil have billeder af dem selv på deres offentlige blog. Folk som bevidst skærer billedet af ved deres egen hals, så deres ansigt ikke kommer på, men så man kun ser barnet. Altså et BEVIDST (ikke tilfældigt) valg om IKKE at vise sig selv frem, men vise sit barn frem.

Hvorfor det? Og hvorfor er det okay? Hvis man ikke selv synes man vil vise sig frem til hele verden, hvorfor er det så okay på samme tid at vise sit barn frem, som ikke kan træffe det valg? Hvis det endelig er man viser sit barn frem, bør man så ikke også ville vise sig selv?

Blot en undring, da jeg ikke helt forstår meningen i det Hvad mener i?

Jeg tror vi følger nogen af de samme blogs. Kan i hvert fald nikke genkendene til en enkelt blog jeg læser som konsekvent gør det. Men jeg har nu altid haft den fornemmelse at det var fordi hun ikke kunne lide sit eget udseende. xD

og så er jeg enig i det du skriver. Synes det er spøjst.xD

Anmeld

13. juli 2012

Maja_4000

Nu er jeg kun lige gået igang med at blogge , og det er mest for vores families skyld - Altså dem der bor langt væk

Der er ikke rigtig nogle billeder af mig .. Måske et eller to  men det er af den simple årsag at jeg ikke har nogen .. Det er ALTID mig som er fotografen :b Hehe .. 

Men hvis de dem selv ud fra billederne , synes jeg også det lyder lidt underligt ..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.