34+1 og 1 cm åben + 1 cm livmoderhals

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. juli 2012

Mutti2B

Lone H. skriver:

ja desværre..
Jeg var deltidsygemeldt fra uge 10-22 pga kvalme, og mange plukveer, hvor jeg skulle slappe lidt af men skulle prøve at leve som andre gravide, og så havde jeg fra uge 22-27 hvor jeg levede som alle andre gravide, og så var jeg sengeliggende resten af tiden ( eller jeg skulle være det, så da stadig mine veninder og familie) men var bare hjemme hele tiden
Det er en af de ting der skræmmer mig helt vildt, til at jeg selv skal have børn igen, vil ikk have en lignende graviditet..

Jeg har samme tanke . Men næste gang skal jeg dælme ha lagt den cerklage fra start af . Kunne det ikke også være en mulighed for dig?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juli 2012

pemiro

Mutti2B skriver:

Jeg er kun 34+1 men blev indlagt i går pga blødning. Det viste sig at det var det pessar jeg havde fået sat op pga for kort livmoderhals der havde gnavet. Jeg skal heldigvis hjem i dag og efter 6 uger som sengeliggende er jeg nu normal gravid, som lægen sagde

Men jeg blev jo undersøgt deroppe og min livmoderhals er 1 cm og så er jeg 1 cm åben. Nogle der har erfaringer med at der kan gå lang tid når man er 1 cm åben før fødslen går igang? Jeg håber jo at der går mindst 3-5 uger endnu, men lægen sagde 1-2 uger .

Da jeg var 41+1 var jeg til tjek på sygehuset og der var jeg lige ved at være 1 cm åben..
Dagen efter fik jeg veer om aftenen, og fødte om natten, så ved mig gik der omkring 36 timer fra jeg fik det at vide til jeg fødte..
Håber dog der går længere tid for dig, nu var jeg selvfølgelig også over tid...

Anmeld

12. juli 2012

Mutti2B

pemiro skriver:

Da jeg var 41+1 var jeg til tjek på sygehuset og der var jeg lige ved at være 1 cm åben..
Dagen efter fik jeg veer om aftenen, og fødte om natten, så ved mig gik der omkring 36 timer fra jeg fik det at vide til jeg fødte..
Håber dog der går længere tid for dig, nu var jeg selvfølgelig også over tid...

Det håber jeg også . Nu er det over 24 timer siden de konstaterede det

Anmeld

12. juli 2012

smlmea

Jeg er en af dem der altid får for tidligt kort livmoderhals,og åbner mig,men jeg har aldrig født for tidligt af den grund.

1.gang var livmoderhalsen udslettet,og jeg var 1,5cm åben i uge 34,men jeg fødte først i 41+3,ved en igangsættelse.

2.gang havde jeg 13mm livmoderhals,og var begyndt at åbne mig indenfra i uge 32,i uge 35+6 da jeg blev tjekket igen,var cervix stadig 13mm.

Hvor længe jeg ville have gået i 2.graviditet er uvist,da min datter blev født samme dag som tjekket pga. svær SSF.

Så det behøver heldigvis ikke betyde noget som helst.

Jeg kan fortælle at overlægen på roskilde syghus,har en teori om,at når cervix er afkortet,og man ikke har født inden uge 34 af den grund,så er det sjældent man føder for tidligt pga. kort cervix.

Anmeld

12. juli 2012

JustMe

Jeg var 3 cm åben siden uge 34 og fødte først ved igangsættelse 37+4. Jeg levede helt normalt i den periode; var faktisk kun sengeliggende i 2 uger op til tjekket i uge 34, fordi de troede, de kunne bremse udviklingen ved at beordre mig sengeliggende.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.