Etisk forargelse over fravælgelsen af handicappede fostre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

589 visninger
9 svar
0 synes godt om
11. juli 2012

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig
http://politiken.dk/debat/ECE1685827/jeg-er-traet-af-kloge-maend-med-etiske-kvababbelser/#.T_3WCDAcGuo.facebookSynes dette debatindlæg fortjener at blive læst. Det er en vinkel man måske sjældent medtænker i diverse debatter om emnet. Ville bare lige dele.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juli 2012

Matsør

Profilbillede for Matsør

Aijh hvor belastende. Er på fra iPad, der ikke er super at linke fra. Prøver igen:

http://politiken.dk/debat/ECE1685827/jeg-er-traet-af-kloge-maend-med-etiske-kvababbelser/#.T_3WCDAcGuo.facebook

Anmeld

11. juli 2012

Matsør

Profilbillede for Matsør
11. juli 2012

wamse

Touché skriver:

Tak

Så lidt

Ud over det, så synes jeg det er et super godt vinkel, at man også ser det fra forældrenes side. Det at man får et lille indblik i, hvor enormt det er at få et barn, som har et handicap

Anmeld

11. juli 2012

RGN

Profilbillede for RGN

Det er utrolig smukt skrevet og jeg kan kun give moderen/skribenten ret.

Det er utrolig nemt, at være hellig, når man selv sidder lunt i svinget.

At fødes med et alvorligt handicap er ikke en gave. Heller ikke selv om livet er dyrbart. Abort kan være det bedste. Også for det ufødte barn.

Anmeld

11. juli 2012

Nettemor

Hvor er det godt skrevet. Det er hård læsning men tror det er en sund vinkel

Anmeld

12. juli 2012

Tulle28

Fantastisk indlæg, der forhåbentlig giver de "kloge" hoveder lidt stof til eftertanke. Det er jo ikkeer spørgsmål om at man ikke vil elske et handicappet barn mindre, men spørgsmålet om, hvad det er for et liv man kan tilbyde et sådan barn - og hvad det er for et liv, man tilbyder sig selv og måske andre børn.

Anmeld

12. juli 2012

DitteFisk

Super godt skrevet og udtalt af moderen. 

Og jeg er fuldstændig enig. Jeg er ikke bleg for at indrømme at jeg ville fravælge mit foster hvis det viser sig at have downs. Det kan bestemt ikke være en værdigt liv at leve - nok kan de have det godt, men de vil altid være meget begrænsede. Og det ønsker jeg for det første ikke at byde det barn jeg sætter i verden - og for det andet ville jeg heller ikke byde min første dreng at få en lillesøskend som -uden tvivl- kommer til at tage meget tid fra ham. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.