Hvordan er det lige med hovedpinepiller?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.261 visninger
9 svar
0 synes godt om
10. juli 2012

mor2100kbh

Efter at have googlet "hovedpinepiller og graviditet" er jeg ikke blevet en dyt klogere. Det der står man må spise, står der man ikke må andre steder.

Så mit spørgsmål er: Hvad må man spise (hvis noget) når man er gravid/ønsker at blive det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juli 2012

Jupiter

enligmorkbh skriver:

Efter at have googlet "hovedpinepiller og graviditet" er jeg ikke blevet en dyt klogere. Det der står man må spise, står der man ikke må andre steder.

Så mit spørgsmål er: Hvad må man spise (hvis noget) når man er gravid/ønsker at blive det?

Nogle kloge hoveder herinde har fortalt mig at man må spise de hovedpinepiller som indeholder paracetamol: pinex, pamol og panodil.

Dem som indeholder ibuprofen, fx ipren, er no-go - det er vist noget med at de kan forhindre ægget i at sætte sig fast.

Som sagt, jeg er ikke ekspert, men det er der helt sikkert nogle herinde som er

Anmeld

10. juli 2012

OverTheRainbow

dem med paracetamol er det "bedste" alternativ..

Dem med acetylsalicylsyre (treo, kodimagnyl etc) i er no-go, da det kan virke blodfortyndende..

Anmeld

10. juli 2012

ESV

Jupiter skriver:

Nogle kloge hoveder herinde har fortalt mig at man må spise de hovedpinepiller som indeholder paracetamol: pinex, pamol og panodil.

Dem som indeholder ibuprofen, fx ipren, er no-go - det er vist noget med at de kan forhindre ægget i at sætte sig fast.

Som sagt, jeg er ikke ekspert, men det er der helt sikkert nogle herinde som er

Du har ret. Hvis jeg var TS ville jeg holde mig til Panodil...
Kodimagnyl er også no go.

Anmeld

10. juli 2012

Kronvald

Både acetalsalisalsyre og ibumetin er no gos ... Så kun pinex, pamol og panodil

Anmeld

10. juli 2012

Jupiter

ESV skriver:

Du har ret. Hvis jeg var TS ville jeg holde mig til Panodil...
Kodimagnyl er også no go.

Tak! Godt man ikke er helt ved siden af

Anmeld

10. juli 2012

Camilla30

Jeg har haft en del hovedpine under graviditeten, min læge anbefalede at holde ud uden brug af piller og fraråde ale former for smertestillende

Anmeld

10. juli 2012

mor2100kbh

Man har bare fundet flere links der siger at paracetamol skulle kunne give misdannelser hos drenge.

fx:  http://politiken.dk/tjek/sundhedogmotion/forbrugerkemi/ECE1103666/hovedpinepiller-kan-give-drenge-misdannede-koensorganer/

Anmeld

10. juli 2012

klmf

enligmorkbh skriver:

Man har bare fundet flere links der siger at paracetamol skulle kunne give misdannelser hos drenge.

fx:  http://politiken.dk/tjek/sundhedogmotion/forbrugerkemi/ECE1103666/hovedpinepiller-kan-give-drenge-misdannede-koensorganer/

De undersøgelser er lavet på kvinder med et fast dagligt forbrug på 4 gram (dvs. de har taget 2 piller 4 gange i døgnet) over en længere periode. Der er ikke belæg for at sige, at et par doser over et par dage enkelte gange i graviditeten skulle gøre nogen skade overhovedet!

Så hvis jeg var dig, ville jeg ikke være bekymret over at tage et par panodiler engang i mellem. Men du må ikke tage NSAID-præparater (ibuprofen som Ipren og Ibumetin fx) og Kodimagnyler, Treo osv.

Anmeld

10. juli 2012

mor2100kbh

lotchen skriver:

De undersøgelser er lavet på kvinder med et fast dagligt forbrug på 4 gram (dvs. de har taget 2 piller 4 gange i døgnet) over en længere periode. Der er ikke belæg for at sige, at et par doser over et par dage enkelte gange i graviditeten skulle gøre nogen skade overhovedet!

Så hvis jeg var dig, ville jeg ikke være bekymret over at tage et par panodiler engang i mellem. Men du må ikke tage NSAID-præparater (ibuprofen som Ipren og Ibumetin fx) og Kodimagnyler, Treo osv.

Det er vist Pinex jeg har i huset.

Og er heller ikke gravid endnu, men der er jo ingen grund til at skabe unødvendig skade 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.