Andre der har haft brækket Scaphoideum (Bådbenet)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.681 visninger
1 svar
0 synes godt om
10. juli 2012

Becks

Den 11/6-12 Faldt jeg hos en borger og fik taget fra med håndleddet...

Jeg tog på skadestuen, da mit håndled med det samme blev sort!

Efter røngten og snak med lægen, fortæller han at de havde mistænkt et brud på bådbenet, men røngten var negativt!

Jeg får støttebind på, og skal tage dette af om natten.. Den 18/6-12 tager jeg op til egen læge, som undre sig meget over jeg ikk fik en gipsskinne på, da dette er fast kotume, når man mistænker et brud på bådbenet.. Hun fortæller også at røngten ved dette brud, stortset altid vil vise negativt, da det er meget svært at se.. Hun sender mig på skadestuen og jeg kommer til med det samme..

Lægen jeg kommer ind til, er tosset! Han fortæller at 1. JA de altid lægger en gipsskinne på og 2. at når der har været mistanke om sådan et brud, så får man en indkaldelse til ortopæd. kir. ambulatorium 5 dage efter.. Han har været rigtig dygtig ham jeg var inde hos ugen før.. De lægger en gipsskinne med det samme, og får en tid til røngten og en overlæge på ortopæd. kir. ambulatorium den 26/6-12.

Røngten viser den 26/6 stadig negativ, håndled er stadig er misfarvet og MEGET ømt ved bevægelse og tryk.. Så får lagt en alm. gips..

Idag den 10/7-12 skal jeg til kontrol på ambulatoriet igen, jeg får skårt gipsen af, og jeg er STADIG misfarvet og om muligt endnu mere øm.. Så har igen fået lagt en gipsskinne som jeg gjorde første gang, og den skal jeg gå med til 25/7-12, hvor jeg skal til scanning.. Den 2/8-12 skal jeg til samtale på ambulatoriet og have svar på scanning. Viser scanning at bruddet ikke er helet, skal jeg opereres!

Jeg synes det har været et meget langt og opslidende forløb, jeg er smadret i højre side, fordi jeg ikke må bruge venstre overhovedet..

Jer der har prøvet at have dette brud, hvor lang tid tog det og skulle I opereres?

Overlægen har sendt en klage på mine vegne, til ham der behandlede mig på akutmodtagelsen 11/6, så det skal jeg ikke tænke på..

Det ender da med jeg kommer igennem hele farveregistret

Billede 1: Gipsskinne 18/6

Billede 2: Alm. hel gips 26/6

Billede 3: Gipsskinne 10/7

Øv en måde at bruge sin sommer på!!

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juli 2012

Klumpe-dumpe

Ja jeg har haft det brækket på begge håndled... Fik også gips på med det samme da der var tvivl ved billede 1, ved billede 2 var det tydeligt at se, det var ved at hele op.... Det ene døjer jeg stadig med, mit håndled bliver stift og ømt når der bliver koldt... Tror ved det der gik omkring omkring 12-14 uger før jeg kunne dyrker sport igen, ved der andet gik der 4-6 uger før jeg var klar.....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.