svær bækkenløsning i 1 graviditet-hvad med næste graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

727 visninger
4 svar
0 synes godt om
10. juli 2012

Snartmortil3

havde i min sidste graviditet utroligt mange problemer med bækkenet, pga en gammel skade (dobbelt bækkenbrud).

det er 11 mdr sideb jeg fødte og døjet med det siden.

er nu 4+0 og kan allerede nu mærke at bækkensmerterne er på vej. kan de allerede vise sig nu? sidste gang kom det først omkribg ugd 15 og havde først svær bækkenløsning de sidste 3 mdr.

men frygter denne graviditet hvis det allerede kommer. igår gik jeg næsten fem km og den sidste km gjorde meget ondt. :-( suk

hvordan varjeres efterfølgende graviditeter, med svær bækkenløsning i første graviditet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juli 2012

Dot D

du burde passe på dig selv... lad være med at gå så langt næste gang lyt til din krop....

taler af erfaring, havde slem bækkenløsning i begge mine graviditeter. endte i kørestol begge gange, og første gang blev det værre efter jeg havde født, og jeg var sengeliggende næsten 6 måneder.

mine børn er i dag 4 og 7 år, og jeg døjer meget endnu. har feks vildt ondt i dag, fordi jeg har fået lagt mig forkert i søvne, mere skal der ikke til.

få hjælp til støvsugning, fejning og til at ordne opvasker, det er nogle af de ting, der er dårlige for bækkenet, da det er nogle bevægelser, der tricker....

men lov mig, at du lytter til din krop og stopper, så snart du har på fornemmelsen, at det kan ende skidt. det sætter desværre nogle begrænsninger, men hellere begrænsninger end ikke at kunne noget senere...

god bedring til dig

Anmeld

10. juli 2012

Tona

110811 skriver:

havde i min sidste graviditet utroligt mange problemer med bækkenet, pga en gammel skade (dobbelt bækkenbrud).

det er 11 mdr sideb jeg fødte og døjet med det siden.

er nu 4+0 og kan allerede nu mærke at bækkensmerterne er på vej. kan de allerede vise sig nu? sidste gang kom det først omkribg ugd 15 og havde først svær bækkenløsning de sidste 3 mdr.

men frygter denne graviditet hvis det allerede kommer. igår gik jeg næsten fem km og den sidste km gjorde meget ondt. :-( suk

hvordan varjeres efterfølgende graviditeter, med svær bækkenløsning i første graviditet

Jeg har kronisk bækkenløsning fra min første graviditet og jeg kan mærke at det er blusset op allerede og taget til selv om jeg kun er i uge 5. Tror det er meget normalt. Hvis man læser på bækkenløsnings foreningens hjemmeside skriver de at en forværring eller gentagelse af smerterne tit er første symptom på ny graviditet.

Du kan læse en masse her hvis du ikke kender siden:

www.baekkenloesning.dk

Anmeld

10. juli 2012

Snartmortil3

Amandas-mor skriver:

Jeg har kronisk bækkenløsning fra min første graviditet og jeg kan mærke at det er blusset op allerede og taget til selv om jeg kun er i uge 5. Tror det er meget normalt. Hvis man læser på bækkenløsnings foreningens hjemmeside skriver de at en forværring eller gentagelse af smerterne tit er første symptom på ny graviditet.

Du kan læse en masse her hvis du ikke kender siden:

www.baekkenloesning.dk

tak!! ok så giver det meget god mening at jeg i en uge nu harfølt en lille forværring. tak for dit link.

Anmeld

10. juli 2012

Tona

tak!! ok så giver det meget god mening at jeg i en uge nu harfølt en lille forværring. tak for dit link.

Ja, for forværringen skyldes den hormonelle forandring og ikke (som mange tror) den øgede vægt ved graviditet. Den øgede vægt kan give smerter, men det er ikke bækkenløsning, men har man bækkenløsning i forvejen vil det self. blive forværret af den øgede vægt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.