Hurra!! Er lidt stolt..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

551 visninger
7 svar
0 synes godt om
9. juli 2012

Øst

Ved godt det er lidt tidligt, men jeg har lige fået min datter til at falde i søvn selv for første gang (måske hun vågner lige om lidt). Men synes det er stort alligevel. 

Hun er vant til at falde i søvn i barnevognen når vi går tur, eller ved at mor eller far hopper rundt i en stille stue  Sidst vi var ude og køre bil faldt hun i søvn i autostolen (hun plejer at hyle hele vejen) så tænkte at det var på tide med at prøve putteritualet ud  har i dag ammet min datter, puttet hende og sunget en sang for hende. så sagde jeg godnat og brugte ca 20-25 min på at gi hende sutten når hun baskede så hårdt med are og ben at hun tabte den og lige pludselig lagde hun sig bare til at sove  Er der nogen der ellers har gode råd om putteritualer??

Hurra for lillepigen og hende tålmodige mor

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juli 2012

morethanperfect

Øst skriver:

Ved godt det er lidt tidligt, men jeg har lige fået min datter til at falde i søvn selv for første gang (måske hun vågner lige om lidt). Men synes det er stort alligevel. 

Hun er vant til at falde i søvn i barnevognen når vi går tur, eller ved at mor eller far hopper rundt i en stille stue  Sidst vi var ude og køre bil faldt hun i søvn i autostolen (hun plejer at hyle hele vejen) så tænkte at det var på tide med at prøve putteritualet ud  har i dag ammet min datter, puttet hende og sunget en sang for hende. så sagde jeg godnat og brugte ca 20-25 min på at gi hende sutten når hun baskede så hårdt med are og ben at hun tabte den og lige pludselig lagde hun sig bare til at sove  Er der nogen der ellers har gode råd om putteritualer??

Hurra for lillepigen og hende tålmodige mor

Det er såå skønt .. Var også lykkelig for da Oscar begyndte og falde i søvn af sig selv  Det gir så meget overskud pludselig !

Nu ved jeg ikk hvor gammel hun er .. ?

Men når vi putter , synger vi godnatsang sammen , børster tænder får nattøj på osv. Og så lægger jeg ham ind i sengen , og gå ud af rummet med det samme og siger godnat

Så sover han ..  

Anmeld

9. juli 2012

serinasmor

9. juli 2012

Øst

morethanperfect skriver:

Det er såå skønt .. Var også lykkelig for da Oscar begyndte og falde i søvn af sig selv  Det gir så meget overskud pludselig !

Nu ved jeg ikk hvor gammel hun er .. ?

Men når vi putter , synger vi godnatsang sammen , børster tænder får nattøj på osv. Og så lægger jeg ham ind i sengen , og gå ud af rummet med det samme og siger godnat

Så sover han ..  

Ja  og klokken er kun 22... hun plejer at sove ved en 23-00 tiden

Hun er kun 4 måneder, så jeg ved ikke helt hvor meget jeg kan putte ind i ritualet endnu!?!?

Ej  det lyder som om i har rigtig godt styr på det.. Hvor lyder det dejligt

Anmeld

9. juli 2012

morethanperfect

Ja  og klokken er kun 22... hun plejer at sove ved en 23-00 tiden

Hun er kun 4 måneder, så jeg ved ikke helt hvor meget jeg kan putte ind i ritualet endnu!?!?

Ej  det lyder som om i har rigtig godt styr på det.. Hvor lyder det dejligt

Tror godt snart du kan begynde at finde et putteritual ..
Jo før de lærer det jo bedre ..

Vi hoppede også rundt med Oscar i virkelig lang tid , men min ryg kunne bare ikke holde til det

Puha , sikke en lang aften du plejer af ha ! :/
Keder du dig så ik  

Anmeld

9. juli 2012

Øst

morethanperfect skriver:

Tror godt snart du kan begynde at finde et putteritual ..
Jo før de lærer det jo bedre ..

Vi hoppede også rundt med Oscar i virkelig lang tid , men min ryg kunne bare ikke holde til det

Puha , sikke en lang aften du plejer af ha ! :/
Keder du dig så ik  

Ja  vi er også godt trætte i kroppen. Hun plejer at gå på omgang herhjemme efter ca 10 min..

Det ville være skønt hvis i aften kunne gentage sig..

He he!! Har tændt sterinlys og manden er lige kommet op med kaffe  NU skal der hygges for "første" gang i 4 måneder ha ha!!

Anmeld

9. juli 2012

morethanperfect

Øst skriver:

Ja  vi er også godt trætte i kroppen. Hun plejer at gå på omgang herhjemme efter ca 10 min..

Det ville være skønt hvis i aften kunne gentage sig..

He he!! Har tændt sterinlys og manden er lige kommet op med kaffe  NU skal der hygges for "første" gang i 4 måneder ha ha!!

DET lyder rigtig hyggeligt !   

Anmeld

11. juli 2012

Øst

Øv ok... Vi var så ovre hos naboen igår og jeg ville gerne prøve mit nye ritual igen og fik sat barnevognskassen som lillepigen elsker ind i et rum og prøvede så igen.

Denne gang gik det helt galt og det endte med at jeg tog hende op igen. Hun var ik hysterisk men måske bare ikke træt nok. 

Men så gik det jo ligesom det plejer med at manden tager hende og begynder at vugge, hun falder lidt i søvn og han lægger hende fra sig og så vågner hun og hyler og er ikke til at stoppe igen. Efter en time eller halvanden ammer jeg hende men jeg står op og vugger og får hende lagt da hun faldt i søvn ved brystet.

Min nabo siger så til mig at hun synes det måske er for tidligt at lave et putteritual og babyer på 4 måneder bare skal have tryghed.

Så nu føler jeg mig lidt som en dårlig mor !!  Er det for tidligt? Hvornår startede i? Jeg vil jo gerne give hende så meget kærlighed og tryghed som overhoved muligt men er bare ved at løbe surt i at skulle vade gennem stuen i 2 timer om aftenen for at hun falder i søvn.. eller på varme dage køre med barnevognen kl 22 om aftenen  

Hvad gjorde i med jeres 4 måneders baby og hvornår gik de i seng om aftenen? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.