tryghedsscaning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

431 visninger
6 svar
0 synes godt om
9. juli 2012

Anonym trådstarter

hvis jeg bliver scannet når jeg er ca 6+ 4 eller 5. tror i så at jeg får noget ud af det ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juli 2012

Mutti2B

Hvad tænker du lige på?

Anmeld

9. juli 2012

Anonym trådstarter

Mutti2B skriver:

Hvad tænker du lige på?

altså om jeg kan se noget . evt hjerteblink

Anmeld

9. juli 2012

Mutti2B

Anonym skriver:

altså om jeg kan se noget . evt hjerteblink

Jeg var selv til en akutscanning da jeg var 6+4, fordi jeg havde blødt.
Der så jeg det fineste hjerteblink og man kunne allerede se "armene" og hovedet

Men ifølge de målinger han lavede var jeg 7+0. Det var pga størrelsen, for jeg er nemlig insemineret så ved præcis hvornår jeg fik klatten. Til nakkefold satte de mig dog 6 dage frem, hvilket jeg slet ikke fatter, så hvis man skal se i forhold til min termin er jeg så 7+3 på scanningsbilledet
De anbefaler at man først kommer til tryghedsscanning når man er 7+0 for at være sikker på at man kan se hjerteblink.
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

9. juli 2012

Anonym trådstarter

Mutti2B skriver:

Jeg var selv til en akutscanning da jeg var 6+4, fordi jeg havde blødt.
Der så jeg det fineste hjerteblink og man kunne allerede se "armene" og hovedet

Men ifølge de målinger han lavede var jeg 7+0. Det var pga størrelsen, for jeg er nemlig insemineret så ved præcis hvornår jeg fik klatten. Til nakkefold satte de mig dog 6 dage frem, hvilket jeg slet ikke fatter, så hvis man skal se i forhold til min termin er jeg så 7+3 på scanningsbilledet
De anbefaler at man først kommer til tryghedsscanning når man er 7+0 for at være sikker på at man kan se hjerteblink.

okay , ja man kan da godt ane lidt på billedet. Dejligt at det gik godt selvom du blødte. Jeg rejser på ferie den dag hvor jeg er 7+0 , og ville egentlig gerne have en scanning inde så jeg kan slappe lidt mere af. Men jeg er helt sikker på min sidste mens første dag det var den 1 juni så ved hvor lang jeg er henne. Så gad vide om jeg vil få den tryghed ud af det hvis jeg tager en scanning når jeg er 6+6 . de ville så være den 19 juli og vi rejser den 20. Så er 5+3 idag.
De eneste symptomer indtil videre er at jeg skal tisse hele tiden og meget lidt ømme bryster men det er vel normalt nu når jeg ikke er længere henne.

Hvor langt er du henne ?

Anmeld

9. juli 2012

Mutti2B

Anonym skriver:

okay , ja man kan da godt ane lidt på billedet. Dejligt at det gik godt selvom du blødte. Jeg rejser på ferie den dag hvor jeg er 7+0 , og ville egentlig gerne have en scanning inde så jeg kan slappe lidt mere af. Men jeg er helt sikker på min sidste mens første dag det var den 1 juni så ved hvor lang jeg er henne. Så gad vide om jeg vil få den tryghed ud af det hvis jeg tager en scanning når jeg er 6+6 . de ville så være den 19 juli og vi rejser den 20. Så er 5+3 idag.
De eneste symptomer indtil videre er at jeg skal tisse hele tiden og meget lidt ømme bryster men det er vel normalt nu når jeg ikke er længere henne.

Hvor langt er du henne ?

Altså ud fra min mens sidste dag og ÆL så skulle jeg jo ha været 6+4 da jeg blev scannet. At hun så voksede så godt ( og stadig gør det) er jo noget andet

Hvis du får den lavet når du er 6+6 så tror jeg altså godt du regne med at se -blink .

Jeg er 33+5 i dag og jeg havde kun tisseri, ømme dutter og ligamentsmerter som de eneste tegn de første måneder. Har været forskånet for den kvalme alle ellers snakker om; heldigvis

Anmeld

9. juli 2012

Anonym trådstarter

Mutti2B skriver:

Altså ud fra min mens sidste dag og ÆL så skulle jeg jo ha været 6+4 da jeg blev scannet. At hun så voksede så godt ( og stadig gør det) er jo noget andet

Hvis du får den lavet når du er 6+6 så tror jeg altså godt du regne med at se -blink .

Jeg er 33+5 i dag og jeg havde kun tisseri, ømme dutter og ligamentsmerter som de eneste tegn de første måneder. Har været forskånet for den kvalme alle ellers snakker om; heldigvis

okay jeg tror at jeg tager chancen og bliver scannet der den 19.

så er der ikke så langt igen er det så en pige eller dreng? ..

det er min 4 graviditet har en dreng og en pige i forvejen . Og mistede sidste år i nov i 9 uge (fosteret var kun 7 uger da det gik til grunde)
Med de 2 første havde jeg kvalme og det hele i 3 måneder men det startede vidst først i uge 7-8 . Og med den jeg mistede stoppede alle symptomerne faktisk i 7 uge men blødte før i 9 uge.. Så er MEGET nervøs og bange denne her gang. Det er derfor at jeg tænker at en scanning ville være en rigtig god ide

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.