Hindeløsning ??? Håber i kan hjælpe :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.718 visninger
9 svar
0 synes godt om
9. juli 2012

kimfrit

Jeg skal til jordemor imorgen tidlig, og havde tænkt mig at bede om at få lavet en hindeløsning, da jeg døjer med bækken smerter. 

Men efter en meget forvirrende snak med min veninde, er jeg lidt i tvivl om jeg har forstået det rigtig om hvordan det laves, hvad det gør og konsekvenserne af det. Så jeg håber der er nogle som kan forklare mig det, så jeg ved hvad jeg går indtil imorgen

På forhånd tak

Hilsen kimfritten 39+4

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juli 2012

Pige2009

Jeg fik lavet hindeløsning, da jeg var 42+0 og på OUH. Jordemoderen stak sin hånd op i mit underliv og løsnede på den måde hinderne, for at hjælpe fødslen igang. Det skete lørdag kl. 12. Og søndag morgen kl. 6 kom Laura til verden...

Anmeld

9. juli 2012

MissTas

kimfrit skriver:

Jeg skal til jordemor imorgen tidlig, og havde tænkt mig at bede om at få lavet en hindeløsning, da jeg døjer med bækken smerter. 

Men efter en meget forvirrende snak med min veninde, er jeg lidt i tvivl om jeg har forstået det rigtig om hvordan det laves, hvad det gør og konsekvenserne af det. Så jeg håber der er nogle som kan forklare mig det, så jeg ved hvad jeg går indtil imorgen

På forhånd tak

Hilsen kimfritten 39+4

jeg fik lavet hindeløsning 38+9 og igen 39+2, men uden nogle forandringer begge gange.. Det er ikke altid at den metode virker, da det er en meget meget mild form for igangsættelse.

Du skal dog være en-to fingre åben og livmodermunden skal være kommet frem og ikke sidde helt tilbage som den normalt gør, ellers kan man ikke foretage hindeløsning.

ER man det stikker jordemoderen to fingre op og løsner hinderne i begge sider. Jeg fik dog ingen effekt af det udover små-blødninger og lidt ubehag. På mig gjorde det ondt.

men kan da være det virker på dig

Anmeld

9. juli 2012

nathja

kimfrit skriver:

På forhånd tak

Hilsen kimfritten 39+4

jeg fik lavet indeløsning da jeg var 38+2 og fødte 38+5 og på mig gkorde det slet ikke ondt var bare en smulé behageligt.

hvis din jordmoder vrderer at det kunne være en mulighed for at du kan slippe for en medicinsigangsættelse gør de det gerne hvis du er moden til det, jeg var ikke helt men hun gjorde det alligevel og det virkede..

hvad har in veninde sagt siden du er kommet i tvivl da.

Anmeld

9. juli 2012

Elgaard73

Hejsa...Jeg fik også lavet hindeløsning hos min jordmoder, da jeg var 40+6. Det gjorde en lille smule ondt, lige da hun gjorde det. Og blødte også en smule bagefter, men ikke noget vildt. Det havde dog ingen effekt på mig, andet end at mine plukveer blev en smule hidsigere det næste halve døgns tid. Blev sat rigtigt igang på sygehuset dagen efter. (Det ville de have gjort under alle omstændigheder alligevel, hindeløsning eller ej...)Knus. 

Anmeld

9. juli 2012

kimfrit

Baagøe skriver:

Jeg fik lavet hindeløsning, da jeg var 42+0 og på OUH. Jordemoderen stak sin hånd op i mit underliv og løsnede på den måde hinderne, for at hjælpe fødslen igang. Det skete lørdag kl. 12. Og søndag morgen kl. 6 kom Laura til verden...

Uh spændende, håber det virker på mig.

Eller skal jeg have PKS grundet mit tidligere AKS

Anmeld

9. juli 2012

kimfrit

nathja skriver:

jeg fik lavet indeløsning da jeg var 38+2 og fødte 38+5 og på mig gkorde det slet ikke ondt var bare en smulé behageligt.

hvis din jordmoder vrderer at det kunne være en mulighed for at du kan slippe for en medicinsigangsættelse gør de det gerne hvis du er moden til det, jeg var ikke helt men hun gjorde det alligevel og det virkede..

hvad har in veninde sagt siden du er kommet i tvivl da.

Tak for svar, jeg håber hun kan, får jeg må ikke rigtig få andre former fr igangsættelse, da jeg fik min datter med AKS :/

Så kan det kun blive PKS, hvilket jeg jo helt ikke ville  :/

Anmeld

9. juli 2012

kimfrit

kimfrit skriver:

Tak for svar, jeg håber hun kan, får jeg må ikke rigtig få andre former fr igangsættelse, da jeg fik min datter med AKS :/

Så kan det kun blive PKS, hvilket jeg jo helt ikke ville  :/

hov og min veninde havde sagt at de gik ind og tog vandet, men det var ikke den forståelse jeg havde.

men hun snakkede også om nogle konsekvenser der var ved det, men dem har jeg ikke rigtig kunne finde noget om ?? :/

Anmeld

9. juli 2012

nathja

kimfrit skriver:

hov og min veninde havde sagt at de gik ind og tog vandet, men det var ikke den forståelse jeg havde.

men hun snakkede også om nogle konsekvenser der var ved det, men dem har jeg ikke rigtig kunne finde noget om ?? :/

en hindeløsning foregår ved at jordmoder stikker nogle fingre op for at mærke hvor meget livmoderhals du har og eller hvor åben du er, hvis hun kan komme til stikker hun 1 til 2 fingre op og "masserer" livmoderhalsen sådan at de hinder baby ligger i bliver arbejdet lidt med så din krop måske vil sætte gang i nogle veer..

Anmeld

11. juli 2012

Pige2009

kimfrit skriver:

Uh spændende, håber det virker på mig.

Eller skal jeg have PKS grundet mit tidligere AKS

Ja, det var ret ubehageligt at få gjort, men det værd

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.