Nogen der kan hjælpe mug (ang. Løn)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

464 visninger
8 svar
0 synes godt om
9. juli 2012

Anonym trådstarter

Jeg blev ansat på mit arbejde den 29 maj i år, og har en kontrakt der løber frem til den 12 august. Men men men jeg er blevet sygemeldt pga sygt meget kvalme.. Får jeg nu løn fra mit arbejde til min kontrakt udløber?? Kan ikke få sygedagpenge da jeg ikke har arbejdet 13 uger !!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juli 2012

aarhusmor

Alle lønmodtagere, som ikke får fuld løn under sygdom, f.eks. timelønnede, har ret til sygedagpenge fra arbejdsgiveren, hvis de bliver syge i et ansættelsesforhold. Det gælder dog kun, hvis den syge har været ansat i virksomheden mindst 8 uger og har haft mindst 74 timers beskæftigelse.

Så det kan du desværre ikke få

Anmeld

9. juli 2012

FruK

Det kommer vel an på, om du har ret til løn under sygdom... Se i din kontrakt eller din overenskomst.

Anmeld

9. juli 2012

henh01

aarhusmor skriver:

Alle lønmodtagere, som ikke får fuld løn under sygdom, f.eks. timelønnede, har ret til sygedagpenge fra arbejdsgiveren, hvis de bliver syge i et ansættelsesforhold. Det gælder dog kun, hvis den syge har været ansat i virksomheden mindst 8 uger og har haft mindst 74 timers beskæftigelse.

Så det kan du desværre ikke få

nogle overenskomster siger faktisk 12 uger ..

Desværre - du må på kommunen og søge noget derigennem.

Anmeld

9. juli 2012

Anonym trådstarter

Jeg har jo en kontrakt til den 12 august på 30 timer om ugen, skal de så ikke betale mig løn dertil ??

Anmeld

9. juli 2012

Plysbjørnen

Anonym skriver:

Jeg blev ansat på mit arbejde den 29 maj i år, og har en kontrakt der løber frem til den 12 august. Men men men jeg er blevet sygemeldt pga sygt meget kvalme.. Får jeg nu løn fra mit arbejde til min kontrakt udløber?? Kan ikke få sygedagpenge da jeg ikke har arbejdet 13 uger !!!

Jeg vil umiddelbart mene at du får fra staten... Eller også går det under selbetalt sygdom...

Anmeld

9. juli 2012

Plysbjørnen

Anonym skriver:

Jeg har jo en kontrakt til den 12 august på 30 timer om ugen, skal de så ikke betale mig løn dertil ??

Ikke hvis det ikke står i kontrakten at du har ret til sygedagpenge fra dag et, så skal de ikke...

Anmeld

9. juli 2012

Anonym trådstarter

Aniteb skriver:

Jeg vil umiddelbart mene at du får fra staten... Eller også går det under selbetalt sygdom...

Grrrrmå jeg nok hellere få fundet ud af..

Anmeld

9. juli 2012

Plysbjørnen

Anonym skriver:

Grrrrmå jeg nok hellere få fundet ud af..

God idé... Ring til lønkontoret på dit arbejde...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.