Hvordan går det med jer? :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

623 visninger
9 svar
0 synes godt om
9. juli 2012

Ka+Ma=Be

Hej skønne septembermødre 

Nu er her jo lidt stille for tiden, men jeg vil ikke mene, at det er fordi der ikke sker noget Nok nærmere fordi der er nok at se til?

Skal vi ikke lave en lille opdateringsrunde? Bare om alt mellem himmel og jord

Som altid går tiden så stærkt! Benjamin er blevet 10 måneder, bliver større og større og udvikler sig hele tiden. Jeg synes hele tiden der sker noget nyt. 

Lillemanden er jo kravlet ud over sengekanten et par gange! Men nu har han fundet ud af, at han skal vende sig om, og så kravler han baglæns ned fra sengen! Ihh hvor er han sød (ja man glædes over mange små ting som mor jo .)

Han er blevet ret stabil og jeg tror egentlig ikke der går længe før han kan gå selv. Han går med en hånd og undersøger med den anden imens. Han sætter sig ned og bukker sig for at samle noget om. Mens han holder fast i møblerne selvfølgelig 

Han har lært at vinke og siger samtidigt "ej, ej"! Vilkårligt får han sagt en masse ord og sammenhænge, men det har kun været tilfældigt. Jeg tror ikke han selv forstår, hvad han siger. Til gengæld forstår han mere og mere og det bliver nemmere at kommunikere med ham. 

Derudover er han startet i vuggestue! Hvor var det bare grænseoverskridende, sådan at forlade sin lille dreng et fremmed sted. Men han har det rigtig godt og har været så glad. De har kunne lægge ham til lur og han spiser godt, så jeg må jo stole på, at alting er som det skal være! Han er i hvert fald glad når jeg henter ham.

Jeg synes han var en meget utilfreds baby (og han skal da nok stadig fortælle dig hvis han er utilfreds) men han bliver mere og mere glad Det er bare super dejligt! 

En laaang smørre blev det til. Jeg håber i alle har det godt med jeres skønne unger (ps. husk billede .)

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juli 2012

Sifling

Sikke en god idé

Her er vi jo i gang med at pakke flytter kasser, og det er jo bare så sjovt at pakke dem ud igen Jolan er over alt hele tiden, han har så meget krudt i røven! Han går også rundt langs møbler, lidt ligesom Benjamin, men har også stået selv et par gange hvor han ikke har opdaget det :p hehe Han danser når der er musik, hvilket han elsker, vinker, klappekager, viser "hvor stor" han er (armene over hovedet) og gemmer sig bag sine hænder og siger bøh når han flytter dem Hans mor er så stolt Jo og så siger han mama når han ikke kan finde sin sut eller er tørstig
Syntes også han er blevet meget bedre til at sidde alene og lege, om aftenen når han bliver lagt i seng kan han også nogle gange ligge der og lege i flere timer hehe

Jeg kunne altså ikke vælge hvilket billede det skulle være, så nu får i to :p
Et fra toget og et hvor han har fået vendt sin wheelybug og er ved at undersøge hvad den skal bruges til :p

Anmeld

9. juli 2012

L&V

Jamen så får i da os lige en lille historie her hjemme fra Der er også krudt i rumpen på Laura lækkermås, før søren hvor bliver vores stakkels hund jagtet Hun kravler ikke rigtigt men har sin helt egen specielle måde at komme frem på men det fungere og sker i flyvende fart Vi klapper os kage fra morgen til aften, og vandre op og ned af trapperne som er den helt nye dille her i det midtjyske he he.. I langtid sagde hun "Nej nej" og rystede på hovedet til alt hva vi sagde men nu har hun fået Ja hatten på "ah" siger hun til alt os det man ikke må, det bliver til en interessant samtale til tider Laura sidder ofte ude ved vores dør ned til kælderen hvor hendes far kommer ind og kalder "aarrrh" som jo så betyder far, han har arbejdet meget her på det sidste så vi savner ham og glæder os til en lang ferie sammen.. Det har været hårdt uden ham i hverdagen, da der er 2 tænder på vej, en pige der ik er tosset med at sove og spise og absolut ikke vil lege selv lige i tiden.. Hun trænger til at komme i dagpleje og jeg trænger til at komme på arbejde igen

Nå det var hvis det fra os lige nu, selv om jeg ku blive ved med at skrive om vidunderet så må det hellere få en ende Go sommer til jer

Anmeld

9. juli 2012

SaNiNa

Det går stille og rolig... nyder den sidste månede af min barsel, naia er startet i dp eller lige nu har vi 3 ugers ferie sammen med storbror da de jo har lukket her i odense allesammen.

hun er godt med motorisk, men længe og vægt passer sig selv i sin helt egen kurve.

Ja og så i jo har kunne læse så har vi rigtig fået gang i tænderne hele 7 stk nu må indrømme jeg havde helt glemt hvordan de kunne have det.

Ellers så sker der ikke det helt stort hun er over alt og ved lige hvordan hun skal drille og hvornår Nicklas bliver mest sur.

Anmeld

10. juli 2012

HeidiØ

God tråd, godt initiativ Tænk de allerede er ca 10 mdr allesammen! Crazy!

Nå, men herhjemme er det også fuld fart frem af. William kan godt kravle.. han sys bare selv det går meget hurtig i den militære møvekravling! Hehe! Det skifter lidt om det er det ene eller det andet. Der er gulvtæppe på i hans eget værelse, og der kravler han ihvertfald

Han rejser sig op af alt han kan komme til og sys bare det er en fest at stå og... ja, bare stå!

Han ææævler løs med "ord" som: WAP WAP og MAMAMA... han smiler og griner stort set altid medmindre han er sulten eller træt

Han har 3 tænder og nr. 4 på vej ved siden af den frembrudte i overmunden

Han er startet i dp for en måned siden. Det er gået over AL forventning, og han er så glad for at være der, og dagplejemor har kun positive ting at sige om min lille sukkermus!

Til sidst lige et par billeder

Anmeld

10. juli 2012

jydeinden

HeidiØ skriver:

God tråd, godt initiativ Tænk de allerede er ca 10 mdr allesammen! Crazy!

Nå, men herhjemme er det også fuld fart frem af. William kan godt kravle.. han sys bare selv det går meget hurtig i den militære møvekravling! Hehe! Det skifter lidt om det er det ene eller det andet. Der er gulvtæppe på i hans eget værelse, og der kravler han ihvertfald

Han rejser sig op af alt han kan komme til og sys bare det er en fest at stå og... ja, bare stå!

Han ææævler løs med "ord" som: WAP WAP og MAMAMA... han smiler og griner stort set altid medmindre han er sulten eller træt

Han har 3 tænder og nr. 4 på vej ved siden af den frembrudte i overmunden

Han er startet i dp for en måned siden. Det er gået over AL forventning, og han er så glad for at være der, og dagplejemor har kun positive ting at sige om min lille sukkermus!

Til sidst lige et par billeder

hvor er han da bare bedårende.. og på det sidste billede er han da ved at hjælpe dig med at tømme opvaskeren?

Anmeld

10. juli 2012

HeidiØ

jydeinden skriver:

hvor er han da bare bedårende.. og på det sidste billede er han da ved at hjælpe dig med at tømme opvaskeren?

Ja, haha, jeg aner ikke hvordan i hulen han er kommet derop .. men taaaaak

Anmeld

10. juli 2012

jydeinden

HeidiØ skriver:

Ja, haha, jeg aner ikke hvordan i hulen han er kommet derop .. men taaaaak

hehe svaret er vel at han er en dreng med krudt bag i, som har set dig putte ting deri, så der var vel også ligeee plads til ham haha

Anmeld

15. juli 2012

Frk.S

Så vil jeg da også skrive lidt om Freja.

Der er bare gang i hende - og der skal gerne ske lidt. Hun kravler også derudaf - og vores kat har travlt med at komme væk - og bliver jagtet rundt i stuen. Når hun så løber langt væk, sætter Freja sig op og råber af hende. 

Hun er også begyndt at rejse sig op af nogle ting - og gerne nede i sin seng.

Hun har jo været hurtig til at få tænder - og hun har i lang tid haft 8 tænder. Vi tror der er et par flere på vej.

Hun er bare (og har altid været) generelt en rigtig glad pige. Hun elsker dyr og andre børn. Hun hygger vildt når der er andre børn omkring hende, og jeg tror egentlig det bliver rigtig godt for hende at starte i DP.
Det skal hun her d. 30/7. Hendes DP virker super sød, og da vi var nede og møde hende, tog hun Freja op og det endte med at Freja lige puttede sig ind til hende. Så hun er godkendt.

Hun har de sidste måneder også vinket og klappet til den helt store guldmedalje. Hun gør det stadig engang i mellem, men det er også blevet afløst af at pege. Hun peger på alt muligt - af og til ved man ikke lige hvad hun peger på.
Men hun skal nok pege på glasset hvis hun er tørstig eller pege ned på gulvet når hun for gang nr. 700 har smidt skeen derned, og den skal samles op igen.

Hun er blevet super god til at spise med fingrene selv. Og hvis man putter noget på en gaffel for hende, styrer hun også det.

Der begynder også at komme nogle lidt mere genkendelige ord. Når hun ser en ko (tegning af ko) siger hun "BUUH"(MUUH) - det lyder så sødt. 

Hun er begyndt at rokke med når vi hører musik. 

Og så lige et par billeder fra vores ferie i Spanien i maj. (det ene fra stranden og det andet fra et akvarium, hvor hun var så optaget af dyrene - her ser vi på pingviner).
De nyeste billeder har jeg ikke lige på computeren. De kommer en anden dag.

Anmeld

15. juli 2012

Ka+Ma=Be

Hvor er det dejligt at læse om jeres skønne unger!  Og hvor er der bare sket meget! Det er så vildt at tænke på, at vi snart skal fejre en maaaasse 1 års fødselsdage 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.