Regler for hjemmefødsel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. juli 2012

Drømme

Amandas-mor skriver:

Tak for svar

Det er rigtig synd for dig at du ikke må føde hjemme pga kejsersnit hvis du gerne vil

Jeg tror nu godt at jeg kan nævne det for mig læge, for hun er rigtig sød og også meget opsat på at jeg ikke får en traumatisk fødsel igen. Jeg håber så bare at jeg ikke går over tid, for jeg vil nægte at gå med til igangsættelse igen. I alt fald med stikpiller.

Jeg ville rigtig gerne føde hjemme. Planlagde det første gang, men vi blev overflyttet til hospitalet pga ekstra hjerteslag, og da jeg blev ved med at være 8 cm åben i 3-5 timer, endte det i kejsersnit :/

Lillepigen har det heldigvis godt og det var en god oplevelse.. Men neeej hvor ville jeg gerne føde hjemme :/

Okay, det lyder som en rar læge

Jeg har bare hørt mange snakke om, lægen har stillet sig uforstående overfor ønsket om hjemmefødsel, men det er der selvfølgelig også nogle jordemødre der gør..

Har du en fødselsberetning ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juli 2012

Tona

Drømme skriver:

Jeg ville rigtig gerne føde hjemme. Planlagde det første gang, men vi blev overflyttet til hospitalet pga ekstra hjerteslag, og da jeg blev ved med at være 8 cm åben i 3-5 timer, endte det i kejsersnit :/

Lillepigen har det heldigvis godt og det var en god oplevelse.. Men neeej hvor ville jeg gerne føde hjemme :/

Okay, det lyder som en rar læge

Jeg har bare hørt mange snakke om, lægen har stillet sig uforstående overfor ønsket om hjemmefødsel, men det er der selvfølgelig også nogle jordemødre der gør..

Har du en fødselsberetning ?

Det var synd for dig. Men godt at det endte godt alligevel.

Jeg ved ikke hvad min læges holdning er til hjemmefødsel, men tror at hun vil være åben for muligheden. Hun går sådan meget op i at prøve at se det fra patientens side.

Jeg har ikke en pb endnu, men jeg skal have en skrevet inden jeg skal føde næste gang, for jeg skal have det ud af systemet inden.

Anmeld

9. juli 2012

Drømme

Amandas-mor skriver:

Det var synd for dig. Men godt at det endte godt alligevel.

Jeg ved ikke hvad min læges holdning er til hjemmefødsel, men tror at hun vil være åben for muligheden. Hun går sådan meget op i at prøve at se det fra patientens side.

Jeg har ikke en pb endnu, men jeg skal have en skrevet inden jeg skal føde næste gang, for jeg skal have det ud af systemet inden.

Dejligt Håber du kan få lov.

Hvis det er, kan du kigge ind på forældre og fødsel 's hjemmeside. Deres medlemsblade indeholder rigtig mange skønne beretninger, og mange af dem er med hjemmefødsel. Du kan også bestille forskellige ting derfra, piecer om hjemmefødsel, kejsersnit mm.. Og en del er gratis

Jeg vil holde øje så. Vil gerne læse den..

Anmeld

9. juli 2012

Tona

Drømme skriver:

Dejligt Håber du kan få lov.

Hvis det er, kan du kigge ind på forældre og fødsel 's hjemmeside. Deres medlemsblade indeholder rigtig mange skønne beretninger, og mange af dem er med hjemmefødsel. Du kan også bestille forskellige ting derfra, piecer om hjemmefødsel, kejsersnit mm.. Og en del er gratis

Jeg vil holde øje så. Vil gerne læse den..

Jeg skal nok få skrevet en. Er faktisk begyndt på den, men har ikke fået den færdig.

Ej det lyder som en god side, den vil jeg tjecke ud

Anmeld

9. juli 2012

Drømme

Amandas-mor skriver:

Jeg skal nok få skrevet en. Er faktisk begyndt på den, men har ikke fået den færdig.

Ej det lyder som en god side, den vil jeg tjecke ud

Du kan også leje fødekar og fødestol igennem foreningen

Og så har de gratis rådgivning, også for ikke-medlemmer

Anmeld

9. juli 2012

Tona

Drømme skriver:

Du kan også leje fødekar og fødestol igennem foreningen

Og så har de gratis rådgivning, også for ikke-medlemmer

Ej hvor fedt! Jeg havde godt tænkt på at sådan et kar nok var små dyrt at købe

Anmeld

9. juli 2012

Drømme

Amandas-mor skriver:

Ej hvor fedt! Jeg havde godt tænkt på at sådan et kar nok var små dyrt at købe

http://www.fogf.dk/Rent.html

Der er med leje Det er okay priser synes jeg.. Hvis jeg husker rigtg koster det 300-350 at være medlem..

http://www.mamaslife.dk/product.asp?product=1104

En mulighed for køb af fødekar Er jo så lidt dyrere, men så kan man jo også bruge det til en evt næste

Anmeld

13. juli 2012

smlmea

Husk der er ingen regler,der er kun anbefalinger,de må ikke nægte at sende en JM hjem til dig,hvis du BARE vil føde hjemme.

Også er det ikke alle steder man siger nej til hjemmefødsler efter et KS.

Jeg har fået grønt lys til at føde hjemme næste gang,selv om jeg sidst fik et semi AKS.

Anmeld

13. juli 2012

Ravnholt

Profilbillede for Ravnholt

Blodtypen er ligemeget, om man vil føde hjemme eller ej... de tager en blodprøve fra navlestrengen erfter fødslen, og hvis den er positiv ringer de og siger du skal komme ind på sygehuset dagen efter... (er selv negativ og fødte hjemme(før jordmoderen nåede frem)og vil klart anbefale hjemmefødsel)

Anmeld

20. juli 2012

Tona

Drømme skriver:

http://www.fogf.dk/Rent.html

Der er med leje Det er okay priser synes jeg.. Hvis jeg husker rigtg koster det 300-350 at være medlem..

http://www.mamaslife.dk/product.asp?product=1104

En mulighed for køb af fødekar Er jo så lidt dyrere, men så kan man jo også bruge det til en evt næste

Tak for de gode links

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.