hvornår fortæller man sin arbejdsgiver man er gravid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11.743 visninger
5 svar
0 synes godt om
5. maj 2009

SHERO

tak skæbnen for det her debat forum, for jeg er bare i tvivl om alt lige nu.. :-D

Hvornår burde man fortælle sin arbejdsgiver man er gravid. Ved at loven siger man skal fortælle det min 3. måneder inden termin. Men det giver jo ikke meget mulighed for min chef at finde en vikar og tid til jeg kan oplære mv.

Hvornår fortalte i/har i planer om at fortælle jeres arbejdsgiver?
Jeg er ikke medlem af en fagforegning (jahh slår mig selv i hovedet) mon ikke det er smart at blive inden jeg fortæller det... eller...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. maj 2009

FruPudderkvast

Hej Tullen85

For det første - bliv medlem af en fagforening inden.. Så har du dem i baghånden, hvis der skulle komme nogle problemer..

Jeg valgte selv at blive medlem af fagforening inden jeg fortalte min leder det, og det er jeg altså MEGET glad for..

Hvornår du vil fortælle det er sådan set op til dig selv.. Som du selv skriver, så skal du bare sige det min. 3 mdr. før termin.. Men det er de færreste der kan skjule det så længe og man vil jo også gerne dele nyheden med folk omkring en.. Jeg fortalte min leder det ret tidligt (ca. 8. uge) fordi jeg arbejder i daginstitution og jeg kunne mærke i min ryg og resten af kroppen at jeg skulle passe på med at løfte børn osv..

Håber at du kunne bruge mit svar til noget Og held og lykke med det..

~ Saped90

Anmeld

5. maj 2009

AnjaTherese

de siger man skal senest den 20. uge ..
det fik jeg at vide af en veninde, som er gravid..

Anmeld

5. maj 2009

missKat

Tullen85 skriver:

tak skæbnen for det her debat forum, for jeg er bare i tvivl om alt lige nu.. :-D

Hvornår burde man fortælle sin arbejdsgiver man er gravid. Ved at loven siger man skal fortælle det min 3. måneder inden termin. Men det giver jo ikke meget mulighed for min chef at finde en vikar og tid til jeg kan oplære mv.

Hvornår fortalte i/har i planer om at fortælle jeres arbejdsgiver?
Jeg er ikke medlem af en fagforegning (jahh slår mig selv i hovedet) mon ikke det er smart at blive inden jeg fortæller det... eller...

hej Tullen85

bliv medlem af en fagforening inden, er mit råd!
især også i de her tider hvor der er mange der bliver fyret, flyttet rundt, genansat og hvad der ellers sker!

hvad arbejder du med??
er det noget fysisk arbjede ville jeg nok sige det rimlig tideligt.
for det andet ville jeg nok også overveje hvis der er nedskæringer eller optakt til det, der hvor du arbjeder, at sige det tideligt. For har du meldt det ud, så kan de jo ikke opsige dig!
Husk under alle omstændigheder at få en underskrift på at du har sagt det, så der ikke kan komme noget siden hen. Bare sige det så det ikke lyder akavet og som om du ikke stoler på din leder.

når det forhåbentlig snart bliver mig der skal være gravid, så vil jeg melde det hurtigt ud og så bede min chef om at holde tæt med det.
jeg har det bare godt med at min chef ved det, hvis nu jeg har det skidt, når man skal til læge og div, samt hvis der bliver noget andet. Nu har jeg en dårlig ryg og den bliver jo ikke bedre af en graviditet, så vil gerne chefen ved det, så jeg ikke skal ud i søforklaringer.

håber du finder den løsning der passer dig

Anmeld

5. maj 2009

mortil(nichlasogmathias)

hvis du har sagt du er gravid, kan de ikke fyre dig, men har du ikke sagt det og de finder ud af det, kan de fyre dig også er du arbejdsløs, så jeg ville sige det rimelig tidligt .. sagde det selv 2 mdr henne...

Anmeld

5. maj 2009

SHERO

Jeg er 5+2 uger henne, så stadig meget tidligt.

Jeg arbejder som afd. leder i et varehus, det er mest stille siddende og kontor arbejde, man der kan dog være travlt... Jeg har verdens bedste chef som jeg stoler meget på. Ville meget gerne sige det til ham så tidligt som muligt så han har mulighed for at planlægge hvem der kan aflaste mig, og desuden tager det lang tid at lære en ny op (og det er er kun mig der kan det) der har ingen nedskæringer været, og kommer det heller ikke. Er 99,9% sikker på jeg ikke bliver fyret, da han ingen andre muligheder har end mig, og desuden stoler jeg på ham.

Så tror egentlig bare jeg siger det snart så er det overstået, men får lige papire på jeg har fortalt det...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.