Tullen85 skriver:
tak skæbnen for det her debat forum, for jeg er bare i tvivl om alt lige nu.. :-D
Hvornår burde man fortælle sin arbejdsgiver man er gravid. Ved at loven siger man skal fortælle det min 3. måneder inden termin. Men det giver jo ikke meget mulighed for min chef at finde en vikar og tid til jeg kan oplære mv.
Hvornår fortalte i/har i planer om at fortælle jeres arbejdsgiver?
Jeg er ikke medlem af en fagforegning (jahh slår mig selv i hovedet) mon ikke det er smart at blive inden jeg fortæller det... eller...
hej Tullen85
bliv medlem af en fagforening inden, er mit råd!
især også i de her tider hvor der er mange der bliver fyret, flyttet rundt, genansat og hvad der ellers sker!
hvad arbejder du med??
er det noget fysisk arbjede ville jeg nok sige det rimlig tideligt.
for det andet ville jeg nok også overveje hvis der er nedskæringer eller optakt til det, der hvor du arbjeder, at sige det tideligt. For har du meldt det ud, så kan de jo ikke opsige dig!
Husk under alle omstændigheder at få en underskrift på at du har sagt det, så der ikke kan komme noget siden hen. Bare sige det så det ikke lyder akavet og som om du ikke stoler på din leder.
når det forhåbentlig snart bliver mig der skal være gravid, så vil jeg melde det hurtigt ud og så bede min chef om at holde tæt med det.
jeg har det bare godt med at min chef ved det, hvis nu jeg har det skidt, når man skal til læge og div, samt hvis der bliver noget andet. Nu har jeg en dårlig ryg og den bliver jo ikke bedre af en graviditet, så vil gerne chefen ved det, så jeg ikke skal ud i søforklaringer.
håber du finder den løsning der passer dig
Anmeld