Hvilken prævention kom I på efter fødslen??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

528 visninger
10 svar
0 synes godt om
7. juli 2012

Anonym trådstarter

Ja jeg skal snart til 8 ugers undersøgelse og vil i den forbindelse snakke med lægen om prævention. Jeg ammer ikke så der er ikke noget der der vil have betydning.

Jeg regner med at jeg gerne vil på p-piller igen, men det er kæresten ikke meget for pga alt det man har hørt med at folk har fået blodpropper osv.

Hvilken prævention bruger I???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juli 2012

Dina, mor til Isabella Emilie

Jeg startede på mine p-piller efter ammestop, de virkede dog ikke som de skulle - så nu er jeg gravid igen

Anmeld

7. juli 2012

Anonym trådstarter

Dina, mor til Isabella Emilie skriver:

Jeg startede på mine p-piller efter ammestop, de virkede dog ikke som de skulle - så nu er jeg gravid igen

Ups det var jo ikke så heldigt. Det skulle de jo gerne helst gøre. Hvilket mærke kom du på? for det skal jeg vist ikke på

Jeg har hørt noget om at man helst skal vælge p-piller fra første eller anden generation, men mon ikke lægen ved noget om det.

Anmeld

7. juli 2012

Rikke S

Jeg fik mini-piller, da man når man ammer ikke må få p-piller.

Men vi valgte faktisk ret hurtigt, at bruge kondom i stedet, da vi var enige om, at skulle have et til barn inden for (forholdsvis) kort tid, og at det nok ville være lettest uden for mange hormoner i kroppen .

Anmeld

7. juli 2012

Anonym trådstarter

Rikke S skriver:

Jeg fik mini-piller, da man når man ammer ikke må få p-piller.

Men vi valgte faktisk ret hurtigt, at bruge kondom i stedet, da vi var enige om, at skulle have et til barn inden for (forholdsvis) kort tid, og at det nok ville være lettest uden for mange hormoner i kroppen .

Vi skal ikke have børn før om nogle år. så behøver ikke tænke på det med hormoner og det.

Hvad er fordelen ved mini piller?

Anmeld

7. juli 2012

Rikke S

Ja, det skal være 1. eller 2. generations p-piller hvis du ikke vil risikere blodpropper. Du kan søge på google og finde en liste over de forskellige generationer

Anmeld

7. juli 2012

Anonym trådstarter

Rikke S skriver:

Ja, det skal være 1. eller 2. generations p-piller hvis du ikke vil risikere blodpropper. Du kan søge på google og finde en liste over de forskellige generationer

Det må jeg lige gøre så. tak for det

Anmeld

7. juli 2012

Rikke S

Anonym skriver:

Vi skal ikke have børn før om nogle år. så behøver ikke tænke på det med hormoner og det.

Hvad er fordelen ved mini piller?

Jeg ved ikke hvad fordelen er ved minipiller frem for p-piller, da jeg altid har spist p-piller. Men man må bare ikke få p-piller som ammende 8tror de indeholder flere hormoner). Hvad med en spiral, så slipper du for at skulle huske, at tage en pille? Minipiller skal forresten tages meget præcist (fx hver dag kl 21), det er ikke nok at tage den næste morgen, hvis man lige glemte den om aftenen .

Anmeld

7. juli 2012

Anonym trådstarter

Rikke S skriver:

Jeg ved ikke hvad fordelen er ved minipiller frem for p-piller, da jeg altid har spist p-piller. Men man må bare ikke få p-piller som ammende 8tror de indeholder flere hormoner). Hvad med en spiral, så slipper du for at skulle huske, at tage en pille? Minipiller skal forresten tages meget præcist (fx hver dag kl 21), det er ikke nok at tage den næste morgen, hvis man lige glemte den om aftenen .

Jeg har været vant til før at tage p-piller så det gør mig ikke så meget. og kan godt lide at man kan holde pause fra mens en gang i mellem. så det er derfor jeg vil foretrække at få dem frem for noget andet.

Anmeld

7. juli 2012

Rikke S

Anonym skriver:

Jeg har været vant til før at tage p-piller så det gør mig ikke så meget. og kan godt lide at man kan holde pause fra mens en gang i mellem. så det er derfor jeg vil foretrække at få dem frem for noget andet.

så er det det du skal bede om

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.