Hvad ville i gøre??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. juli 2012

Anonym trådstarter

BigBabyWish12 skriver:

Ja kan jo godt være at der er nogen som synes det er dumt, men jeg har stemt starte pb nu mens du søger, for det gør jeg selv
har Pco og kan ikke sådan lige blive gravid åbenbart
og som du selv siger har det taget jer 1 år med den første, og der er bare ingen svar på hvornår det sker igen og det synes jeg bare livet er for kort til.

hvis du bliver gravid med det samme skønt, så skal resten nok ordne sig. og bliver du gravid lige efter opstart på nyt job, så må du tage den derfra og forklare dem sagen.
det havde jeg ihvertfald tænkt mig,

det kan bare tage lang tid hvis man først skal finde job og derefter blive gravid.

håber det hele ordner sig for dig

Tak Håber også det snart ordner sig for jer og der så er en bebs på vej til jer..

Jeg er bare bange for folks kommentar omkring at vi bliver gravid uden job..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juli 2012

Anonym trådstarter

TeamRocket skriver:

Jeg synes svaret giver sig selv. Vent til i ved hvordan i skal forsørge jeres lille familie. Hvad er alternativet? Skal staten bare punge ud eller har i en rigtig plan?

Det kan jo tage rigtig lang tid at finde et arbejde, der er stadig nogen fra min klasse som går arbejdsløse, så arbejdet hænger jo ikke lige på træerne..

Og jeg vil jo så ryge på dagpenge, jeg har betalt for min a-kasse i 3 år, så  de er der jo til at hjælpe..

økoniminen har vi styr på... manden har 2 jobs..

Anmeld

7. juli 2012

Anonym trådstarter

Stlun07 skriver:

Jeg har selv haft de samme overvejelser mht. nyt job og baby - dog bare om vi skulle begynde på pb mens jeg er elev eller efter jeg er udlært.

Vi er blevet enige om at gå i gang nu, og håbe på at det lykkes så jeg kommer på barsel i min elev-tid og vender tilbage til elevstilingen.

På den måde er jeg (lidt) bedre stillet når jeg som 27-årig skal ud og søge job, og har ét barn. Ellers vil mange arbejdsgivere med stor sansynlighed vælge mig fra, fordi de ved at der sikkert venter barsel rundt om hjørnet.

Som du skriver kan det tage lang tid at finde et job, og pb kan jo også tage lang tid - så det er jo lidt et spøgsmål om at sætte livet på standby eller leve det, ikk?

Kan kun give dig ret i det du skriver og vi vil helst leve livet og følge vores drømme

Anmeld

7. juli 2012

Anonym trådstarter

come2 skriver:

Jeg ville gå igang nu.

Der kan gå laaaaang tid inden der dukker et job op.

Det kan der nemlig, har to veninder som har søgt i snart et år uden held og det kan tage lang tid med pb

Anmeld

7. juli 2012

Anonym trådstarter

Masig skriver:

Kan godt lidt følge denne tankegang, men hvad nu hivs det tager 3 år at finde et job og det igen tager dem et år eller mere at blive gravide???

Staten skal måske punge lidt ud nu, men når babyen bliver voksen og kan arbejde betaler han/hun jo tilbage kan man vel sige...

Jeg går ledig og har gjort det i snart to år og jeg valgte altså at blive gravid alligevel, og må indrømme at jeg tager gerne det valg igen en anden gang... Det er jo ikke vores skyld at arbejdspladserne ikke tør ansætte os, vi gør jo hvad vi kan for at få job og tjene vores egne penge, men ligefrem at sætte drømmen om børn til side fordi arbejdsløsheden raser, det synes jeg ikke man kan forvente af folk...

Anmeld

7. juli 2012

Anonym trådstarter

Muhmi skriver:

Jeg har stemt at i bare skal begynde...

Men vil lige sige at min mand og jeg også regnede med at det ville tage lang tid at blive gravide igen... Men jeg havde min menstruation 3 gange og så blev jeg gravid.... Vi prøvede i halvandet år før vi blev gravide med Silas...

Held og lykke

Tak

Anmeld

7. juli 2012

come2

Anonym skriver:

Det kan der nemlig, har to veninder som har søgt i snart et år uden held og det kan tage lang tid med pb

Lige præcis.

Jeg går også arb løs og starter nu på uddannelse igen. Sker det under uddannelse er det fint.

Efter 2 år med PB er vi nødtil bare at blive ved. Det bliver jo bestemt ikke nemmere for os jo ældre vi bliver.

Måske ikke det perfekte tidspunkt at få barn, men vi har øknomi og hjerterum. det er det vigtigste

Anmeld

7. juli 2012

TeamRocket

Anonym skriver:

Det kan jo tage rigtig lang tid at finde et arbejde, der er stadig nogen fra min klasse som går arbejdsløse, så arbejdet hænger jo ikke lige på træerne..

Og jeg vil jo så ryge på dagpenge, jeg har betalt for min a-kasse i 3 år, så  de er der jo til at hjælpe..

økoniminen har vi styr på... manden har 2 jobs..

Nu spurgte du jo hvad jeg ville gøre, og jeg synes ikke om ideen. Så jeg ville vente til jeg havde job.

Anmeld

7. juli 2012

FruStolpe

Jeg ville vente. 

Hvorfor - fordi sådan er jeg

Anmeld

7. juli 2012

Rødhætte

Anonym skriver:

Sagen er den at vi virkelig brændende ønsker at blive gravid igen

Vi har en skøn søn på 8 måneder, og vil gerne have dem tæt på hinaden, og det tog næsten 1 år at blive gravid med ham, så frygter at det tager lige så lang tid næste gang.. 

Men jeg er i den situation at jeg efter min barsel står uden arbejde da jeg blev færdig med min uddannelse da jeg gik på barsel... Vil så igang med at søge job nu, men hvad hvis jeg bliver gravid imens jeg søger eller lige når jeg har fået et? Så kan de vel fyre mig..?Det kan også bare tage lang tid at få et job

Er virkelig i tvivl om hvad jeg skal gøre? Om vi skal gå igang med pb nu imens jeg søger? Eller om jeg skal vente med pb til når jeg har fået job og været der i mindst 4 måneder?

Så håber lidt på at i vil komme med jeres meninger og give mig nogen råd?

Jeg ville personligt vente til jeg havde fået en fast stilling, men kan også godt forstå hvis I gerne vil have dem tæt på hinanden..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.