At starte en debat... og lade den være

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.060 visninger
10 svar
0 synes godt om
7. juli 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Jeg forstår ikke ideen med at lægge et emne op til debat - skrive et langt startindlæg og spørge andre, hvordan deres opfattelse af emnet er - og så bare holde sig væk uden på nogen måde at tilkendegive, at man har læst den respons, der er kommet. På den måde bliver hele jo blot lange monologer og ikke dialog - med mindre altsåde, der bidrager til tråden, kommer i debat med hinanden.

Jeg tænker ikke så meget på konkrete problemstillinger, men mere overordnede emner, som typisk lægger op til længere besvarelser fra andre. 

Når man så har skrevet et længere svar - og en håndfuld andre har gjort det samme - dør tråden af sig selv, og ofte kan man så se, at TS lægger op til en ny debat kort efter - og bliver væk igen. 

Er det bare mig? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juli 2012

Mor til Ella

Mor og meget mere skriver:

Jeg forstår ikke ideen med at lægge et emne op til debat - skrive et langt startindlæg og spørge andre, hvordan deres opfattelse af emnet er - og så bare holde sig væk uden på nogen måde at tilkendegive, at man har læst den respons, der er kommet. På den måde bliver hele jo blot lange monologer og ikke dialog - med mindre altsåde, der bidrager til tråden, kommer i debat med hinanden.

Jeg tænker ikke så meget på konkrete problemstillinger, men mere overordnede emner, som typisk lægger op til længere besvarelser fra andre. 

Når man så har skrevet et længere svar - og en håndfuld andre har gjort det samme - dør tråden af sig selv, og ofte kan man så se, at TS lægger op til en ny debat kort efter - og bliver væk igen. 

Er det bare mig? 

Nej....

Jeg synes enlig også at når jeg tager mig tid til at læse og svare en bruger, er det mindste da en eller anden form for tilbage melding

Også selvom man er uenig

Anmeld

7. juli 2012

Mor og meget mere

Mor til Ella skriver:

Nej....

Jeg synes enlig også at når jeg tager mig tid til at læse og svare en bruger, er det mindste da en eller anden form for tilbage melding

Også selvom man er uenig

De emner, jeg specifikt tænker på, er ikke engang nogle, der lægger op til rygende uenighed - det er sådan nogle "Hvordan oplever du at..." eller "Hvad tænker du om..." noget alment og generelt. Jamen, sådan her har jeg det med det, svarer man så - og det var så åbenbart det. Flad fornemmelse. 

Anmeld

7. juli 2012

Krussedulle

Er det bare mig? 

Jeg har faktisk kun lagt mærke til det, men det er nå ts kun svare den/dem som giver ts ret/medhold.. Men det syntes jeg til gengæld er lige så irriterende!

Det er stort set som at oprette en debat, for at forarge!

Anmeld

7. juli 2012

Mor og meget mere

Krussedulle skriver:

Jeg har faktisk kun lagt mærke til det, men det er nå ts kun svare den/dem som giver ts ret/medhold.. Men det syntes jeg til gengæld er lige så irriterende!

Det er stort set som at oprette en debat, for at forarge!

Det er bestemt også irriterende - og har intet med debat at gøre. 

Jeg fatter bare ikke, at man gider skrive et langt og godt oplæg til debat, spørge, hvad andre tænker om emnet, og så lade det ligge - for få dage senere at kaste en ny bold i luften. 

Anmeld

7. juli 2012

Sitrani

Er det bare mig? 

Du har ret, det er da irriterende, at komme med en længere forklaring om et bestemt emne til TS, og så der ingen respons er... Med mindre, som du selv skriver, at det er et decideret spørgsmål eller en problemstilling... så synes jeg også det er okay, ikke at svare.. fx Hvordan får jeg min baby til at sove? Eller hvordan gør I? osv. osv. Der kan man jo ikke uddebatere noget som sådan, der er der bare et svar fra nogle, der måske er mere erfarne end én selv....

Så synes da helt klart, at man ikke skal starte en decideret debat, uden at følge op på den selv senere hen....

Anmeld

7. juli 2012

Krussedulle

Det er bestemt også irriterende - og har intet med debat at gøre. 

Jeg fatter bare ikke, at man gider skrive et langt og godt oplæg til debat, spørge, hvad andre tænker om emnet, og så lade det ligge - for få dage senere at kaste en ny bold i luften. 

Helt enig!
Det er altså også lidt irriterende!

Anmeld

7. juli 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

nej det er ikke bare dig. jeg har også lagt mærke til det og kan slet ikke se formålet. Jeg synes også der er nogle som kun svare dem som er enige og det forstår jeg heller ikke. Hvorfor så oprette en debat.

Anmeld

7. juli 2012

Kloster

Er det bare mig? 

Hej.

Tak for rappet af vognstangen  

Jeg tager det bestemt til mig. Jeg er nemlig "god" til at være denne trådstarter, som folk i denne tråd synes, er ret irriterende.

Jeg læser alle folks indlæg til min tråd, men får simpelthen bare ikke svaret alle. Og hvis jeg få svaret, er det ofte kun ganske få.

Sorry... Jeg skal nok tænke over det og prøve at blive bedre med det.

Tak for lige at gøre mig opmærksom

(tror ikke, det var til mig, ell kun mig, men jeg vil prøve at oppe mig i hvert fald  )

Anmeld

8. juli 2012

Mor og meget mere

Kloster skriver:

Hej.

Tak for rappet af vognstangen  

Jeg tager det bestemt til mig. Jeg er nemlig "god" til at være denne trådstarter, som folk i denne tråd synes, er ret irriterende.

Jeg læser alle folks indlæg til min tråd, men får simpelthen bare ikke svaret alle. Og hvis jeg få svaret, er det ofte kun ganske få.

Sorry... Jeg skal nok tænke over det og prøve at blive bedre med det.

Tak for lige at gøre mig opmærksom

(tror ikke, det var til mig, ell kun mig, men jeg vil prøve at oppe mig i hvert fald  )

Det var ikke en kritik rettet særligt mod dig, men mod tendensen - og aktuelt var der så lige en tråd fra dig af den type, men det kunne lige så vel have været en anden, der havde udløst mit indlæg. 

Jeg var også mere interesseret i at finde ud af, om jeg var den eneste, der havde det lidt træls med det, end i at kritisere nogen specifikt. Men tak, fordi du tager det som noget konstruktivt og ikke bare som brok. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.