Er sindssygt bange!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.832 visninger
8 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
7. juli 2012

Anonym trådstarter

Der er mulighed for at svare anonymt, for det er et meget privat emne :/

Jeg har meget store skamlæber, altså de indre.. de stikker ud og ser helt slatne ud.. de har aldrig generet mig i forbindelse med noget, så har bare levet med de var som de var, og det kan jeg nok også stadig.. mit problem er bare at jeg står for snart at skal føde mit barn, og er pludselig blevet meget bange for, om ikke skaderne kan blive ret store og måske større end normalt, når skamlæberne er så store? ville være frygteligt hvis de blev endnu større eller gik i stykker på kryds og tværs :/

så .. mit spørgsmål lyder.. jer der har "store skamlæber", gik de meget i stykker? og ændrede de sig efter fødslen?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juli 2012

maria_wlt

Mine gik ikke i stykker.. Selvom jeg fik en svær 3 grads bristning så skete der intet med mine dingle skamlæber 

Anmeld

7. juli 2012

Anonym trådstarter

maria_wlt skriver:

Mine gik ikke i stykker.. Selvom jeg fik en svær 3 grads bristning så skete der intet med mine dingle skamlæber 

det lyder godt!!! jeg frygter bare de kan komme i "klemme"?? men måske jordemoren sørger for ligesom at skubbe dem til side, så der ikke sker noget du har heller ikke haft ondt i dem efter?

Anmeld

7. juli 2012

Anonym

Mine er også ret store men jeg har lige født en ordentlig basse på 4410 g og intet andet end en hudskrabning fik jeg. Tror også de automatisk bliver krænget ud når baby kommer

Anmeld

7. juli 2012

Rikke S

Størrelsen på ens skamlæber har vist intet at sige i forhold til skader.

Slap du bare af, og prøv at nyde den sidste tid inden fødslen

Anmeld

7. juli 2012

Isabella_mor

Rikke S skriver:

Størrelsen på ens skamlæber har vist intet at sige i forhold til skader.

Slap du bare af, og prøv at nyde den sidste tid inden fødslen

i do indeed agree... 

tænker da også at store skamlæber er mere elastiske end de små, så de kan holde til en del mere det er blot en teori  

Anmeld

7. juli 2012

Anonym trådstarter

det er rart med positive tilbagemeldelser! har ikke kunnet tænke på andet de sidste par dage

Anmeld

7. juli 2012

mariamiss6

Isabella_mor skriver:

i do indeed agree... 

tænker da også at store skamlæber er mere elastiske end de små, så de kan holde til en del mere det er blot en teori  

Jeg tror jeg er enig

Min ene indre skamlæbe, er større end alle de andre (snak lige om at se sjov ud dernede, så hænger der bare sådan en flap midt i det hele hehe....) Anyways, jeg fik et enkelt sting, i den ene skamlæbe, men det var altså en af de "strammere"....

Jeg tror Isabella har ret i, at de der lange slaskede nogle, har mere elasticitet i sig, og at de derfor ikke vil komme mere til skade, end de ellers ville have gjort (HVIS de overhovedet kommer til skade...)

I øvrigt kan de altså som sådan ikke være i vejen, baby skal jo UD ikke ind  

Efterhånden som dit bækken udvider sig, udvider det udvendige sig også... eller, det udvider sig ikke, men det åbner sig ligesom op, i takt med bækkenet, og når baby så presser rigtigt på, vil alle de der udvendige ting, blive skubbet ud og væk.... Altså, de kommer ikke i klemme

Anmeld

7. juli 2012

samantha1986

Anonym skriver:

Der er mulighed for at svare anonymt, for det er et meget privat emne :/

Jeg har meget store skamlæber, altså de indre.. de stikker ud og ser helt slatne ud.. de har aldrig generet mig i forbindelse med noget, så har bare levet med de var som de var, og det kan jeg nok også stadig.. mit problem er bare at jeg står for snart at skal føde mit barn, og er pludselig blevet meget bange for, om ikke skaderne kan blive ret store og måske større end normalt, når skamlæberne er så store? ville være frygteligt hvis de blev endnu større eller gik i stykker på kryds og tværs :/

så .. mit spørgsmål lyder.. jer der har "store skamlæber", gik de meget i stykker? og ændrede de sig efter fødslen?

Der skete ikke noget med mine pga fødslen. Kun pga lille pigen. Hendes ene finger strittede lidt så hun kradsede mig indvendigt på vej ud. Jeg blev syet to steder på skamlæber, og det var kun kosmetisk. Det havde ikke nogen betydning. Men de valgte at sy fordi man som kvinde er meget forfængelig og derfor skulle det også se ordenligt ud. En måned efter fødslen mærker jeg ikke noget til det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.