Netsider med computerspil? til BØRN :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.862 visninger
7 svar
0 synes godt om
5. maj 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Det er tit jeg tænker at der MÅ være andre steder med gode børnespil, der ikke lige er dr.dk/oline... ?

Idun kan rigtig godt lide at bruge oline og hun har selvfølgelig også mange andre spil, men problemet er at hendes computers harddisk er lidt lille pt. Så den skal jeg lige have skiftet... Når jeg har skiftet drevet, så vil jeg ligge et virtuelt cd drev på maskinen, så hun nemmere kan spille de spil, der kræver at skiven sidder i... Det er nemlig lidt træls,hvis hun skal have skiver ind og ud og sådan. Men altså det var et sidespring.

Derfor er det jo oftest nemmest at spille spil på nettet... Og Oline er også god, men der MÅ være andre steder også, vi bare ikke har opdaget endnu.

Har I nogen gode links?

thanx

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. maj 2009

Bastian

Jeg kan mest sider på engelsk, men det er børn jo yderst ligeglade med (min er i hvert fald), de finder hurtigt ud af, hvad tingene betyder:

http://tv.disney.go.com/playhouse/games/index.html

http://www.bobthebuilder.com/uk/index.asp (øverst oppe er der links til Pingu, Thomas Tog mv.)
http://pbskids.org/curiousgeorge/games/#1

Anmeld

5. maj 2009

finkedinke

Vi har haft en del held med at google forskellige "figurer" f.eks byggemand bob, peter plys, tweenies osv.
Oline vender pigerne dog tilbage til hver gang. Det er favoritten.
Jeg husker ikke lige hvor gammel din datter er. Hvis hun ikke er for gammel er www.pegebogen.dk ret god. Den gider min datter på 3½ stadig. Fordi der er så mange lyde.

Berith

Anmeld

5. maj 2009

Lone Jakobsen

hejsa
jeg har børn i alderen fra 4½-10 år, og her er www.y3.com og www.y8.com store hittere. derudover er der gratisspil.dk, som de også har været meget glade for.

Anmeld

5. maj 2009

saxa

Vores niece bruger meget den side der hedder pigespil.dk. Hun er 5 år og det er vist nogle super gode (gratis) spil

Anmeld

5. maj 2009

linemus

Zafir skriver:

Det er tit jeg tænker at der MÅ være andre steder med gode børnespil, der ikke lige er dr.dk/oline... ?

Idun kan rigtig godt lide at bruge oline og hun har selvfølgelig også mange andre spil, men problemet er at hendes computers harddisk er lidt lille pt. Så den skal jeg lige have skiftet... Når jeg har skiftet drevet, så vil jeg ligge et virtuelt cd drev på maskinen, så hun nemmere kan spille de spil, der kræver at skiven sidder i... Det er nemlig lidt træls,hvis hun skal have skiver ind og ud og sådan. Men altså det var et sidespring.

Derfor er det jo oftest nemmest at spille spil på nettet... Og Oline er også god, men der MÅ være andre steder også, vi bare ikke har opdaget endnu.

Har I nogen gode links?

thanx

Hvad er et virtuelt cd drev? Kan man så spille uden at cd'en er i? Hvordan virker det? Det lyder smart

Anmeld

5. maj 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
linemus skriver:

Hvad er et virtuelt cd drev? Kan man så spille uden at cd'en er i? Hvordan virker det? Det lyder smart

Det virker sådan, at man installere et virtuelt cd drev. Så opretter man et drev og sætter knytter en iso-fil(et disk image) til drevet. Så hvert spil har sit eget drev... Mmm Hvis det giver mening.

Det er ret smart. Men man skal have et brænderprogram, der kan lave isofilerne, men det kan alle brænder programmer så det er nemt nok Også skal man bare flytte dem over på den computer, der skal bruge dem.

Selve det virtuelle drev, fandt jeg på nettet... Det var gratis.

Anmeld

5. maj 2009

Mor.sander

Mine børn har haft stor glæde ag www.gratisspil.dk

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.