Gæstemad???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.545 visninger
10 svar
0 synes godt om
6. juli 2012

pastry26

Hej Alle!

Imorgen skal vi have et par gode venner til middag. Normalt har jeg mange gode ideer op i ærmet til menu forslag, men idag er jeg helt blank!!

Vil gerne lave noget billigt og lækkert til hovedret, og gerne lidt sommeragtigt. Vi har en lille kuglegrill, men vil helst lave noget indenfor, da vejret ikke bliver for godt.. 

Desserten er der styr på..

Kom gerne med forslag!

Det må ikke være for dyrt, da pengene er lidt små i denne her måned 

På forhånd tak!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juli 2012

nielsen80

En hel kylling lavet i ovn eller på grill med bulgur salat og en grøn salat med krydret nødder.

Det er forholdsvis billigt og lækkert.

Anmeld

6. juli 2012

pastry26

nielsen80 skriver:

En hel kylling lavet i ovn eller på grill med bulgur salat og en grøn salat med krydret nødder.

Uh, det lyder godt!! Elsker bulgur salat, synes bare vi får det lidt tit  Men kylling på grill, ville være en god ide!! Hvad vil du så marinere den i/ pensle den med??

Anmeld

6. juli 2012

nielsen80

pastry26 skriver:

Uh, det lyder godt!! Elsker bulgur salat, synes bare vi får det lidt tit  Men kylling på grill, ville være en god ide!! Hvad vil du så marinere den i/ pensle den med??

Hihihi ja det er også en klassiker herhjemme

Marinade til kylling kunne være en honning,sennep og citron eller en soja, sesamolie og lime......eller måske en klasisk barbecue?? Uhh nu bliver jeg helt sulten.

Anmeld

6. juli 2012

pastry26

nielsen80 skriver:

Hihihi ja det er også en klassiker herhjemme

Marinade til kylling kunne være en honning,sennep og citron eller en soja, sesamolie og lime......eller måske en klasisk barbecue?? Uhh nu bliver jeg helt sulten.

MMMMmmm det gør jeg også!!! Tak for tips! 

Anmeld

6. juli 2012

MorDk

nielsen80 skriver:

Lyder altså vildt lækkert!!

Anmeld

6. juli 2012

nielsen80

MorDk skriver:

Lyder altså vildt lækkert!!

Det er lækker sommermad synes jeg. Og faktisk ret billigt, så det er en bonus!

Anmeld

6. juli 2012

tarkoflen

Åhh pulled pork er blevet noget af mit yndlings

Det er lavet af nakkefilet og det er jo ret billigt og så bliver det bare så lækkert!

Anmeld

6. juli 2012

pastry26

tarkoflen skriver:

Åhh pulled pork er blevet noget af mit yndlings

Det er lavet af nakkefilet og det er jo ret billigt og så bliver det bare så lækkert!

Sjovt nok, så havde jeg faktisk tænkt på det. Det er min absolutte favorit lavet på grill om sommeren... Vi får det altid hos min svigerfar.. Men men har ikke tid desværre. Det kræver marinade i aften og pasning af grill imorgen ellers skal den i ovn tidligt imorgen. Næste gang måske 

Anmeld

6. juli 2012

tarkoflen

pastry26 skriver:

Sjovt nok, så havde jeg faktisk tænkt på det. Det er min absolutte favorit lavet på grill om sommeren... Vi får det altid hos min svigerfar.. Men men har ikke tid desværre. Det kræver marinade i aften og pasning af grill imorgen ellers skal den i ovn tidligt imorgen. Næste gang måske 

Øv, ja det må blive næste gang og lige et tip til vores yndlingsmarinade, den er bare så god!

Det er den der bliver brugt til spareribs om fredagen

http://i2-files.tv2.dk/780/29414780-7f90661b40d788 5c360dc9b5ca7b49e1.pdf?ss

Vi har også brugt den til spareribs og kylling og det bliver også vildt lækkert!

Hvilken marinade plejer du at bruge?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.