Øjenlaserbehandling update. :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

764 visninger
7 svar
0 synes godt om
6. juli 2012

Tulley

Heej Piger og drenge.

Jeg fik her d. 30.05.2012 udført en øjenlaserbehandling. Og før jeg skulle til forundersøgelse til denne behandling, rådførte jeg mig med jer herinde. Så synes det er på sin plads med en opdatering.

Jeg fik den gamle Lasekbehandling, da det var den eneste jeg kunne få grundet krumningen på mine øjne var for spids til de andre behandlinger. selvom det var den billigste metode var det også den mest smertefulde. Ikke selve behandlingen men i helningstiden. det værste var to dage efter hvor jeg sad med solbriller hele tiden. Min søster passede Elvis og jeg sov stort set hele dagen undtagen når jeg skulle ud på toilettet (med lukket dør, ingen vinduer, belravende mørkt. ) og dryppe mine øjne en af de 6 gange med antibiotika.

Jeg er stadig lysfølsom, dog ikke så slemt som den første uge efter behandlingen. Fik at vide at hvis jeg var meget udendørs skulle jeg gå med solbriller. Thank God it's summertime.

Så alt i alt er jeg superglad for at få behandlingen. Kan stærkt anbefales.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juli 2012

Lone Jakobsen

nej hvor skønt at det gik godt. min mand har meget overvejet at få sådan en, så virkelig dejligt med posetive erfaringer

Anmeld

6. juli 2012

Muffinmus

Dejligt, jeg fik jo Lasik for 1,5 år siden og har ikke problemer med hverken lys eller mørke og har syn på 120 % ca...så er også super glad for det.

Min mor og bror har ogsåfået det lavet og min far fik helt nye hornhinder grundet grå stær, så nu er vi alle øjenopereret

Anmeld

6. juli 2012

Sara_S

Dejligt at høre! 

Jeg er meget (MEGET!) nærsynet og har overvejet at blive opereret i mange år... men hvor starter man fra? Og er det noget man selv skal betale? 

Anmeld

6. juli 2012

Muffinmus

ring f.eks til godt syn eller memira og snak med dem om det:-)

Anmeld

18. juli 2012

Tulley

Sara_S skriver:

Dejligt at høre! 

Jeg er meget (MEGET!) nærsynet og har overvejet at blive opereret i mange år... men hvor starter man fra? Og er det noget man selv skal betale? 

Jeg gik ind på Godt Syns hjemmeside og tog den derfra. Men da jeg bor i Kolding valgte jeg selvfølgelig at bruge den klinik de har her. Men det var ikke Godt Syns Klinik men Memira som de har et samarbejde med. Og ja du skal selv betale, ved dem koster det mellem 16.500 kr og 25.000. Men ved ikke om du kan få tilskud. Det kan du jo undersøge.

Anmeld

18. juli 2012

Muffin_girl

Tulley skriver:

Jeg gik ind på Godt Syns hjemmeside og tog den derfra. Men da jeg bor i Kolding valgte jeg selvfølgelig at bruge den klinik de har her. Men det var ikke Godt Syns Klinik men Memira som de har et samarbejde med. Og ja du skal selv betale, ved dem koster det mellem 16.500 kr og 25.000. Men ved ikke om du kan få tilskud. Det kan du jo undersøge.

Er du langsynet eller nærsynet ? 

Foregik det i fuld narkose eller lokalbedøvelse?

Godt det er gået så godt

Anmeld

28. juli 2012

Tulley

AalborgPigen skriver:

Er du langsynet eller nærsynet ? 

Foregik det i fuld narkose eller lokalbedøvelse?

Godt det er gået så godt

Jeg var nærsynet -1,5 på hvert øje.

Man får nogle beroligende piller og smertestillende inden, plus en sygeplejerske eller hvad de er drypper dine øjne med smertestillende dråber inden. Og når du så kommer på briksen så drypper kirugen dine øjne med bedøvende øjendråber inden han går i gang med processen.

Man skal være ved bevidsthed under behandlingen fordi du skal kigge ind i laseren. Det eneste virkelige ubehagelige jeg kunne mærke var at han pressede en ring ned i øjet som skulle sørge for at den væske der opløste den beskadige hinde kun opløste der hvor den skulle. 

Jeg kan desværre ikke udtale mig om de andre metoder men da min er den mest smertefulde så er de andre jo nok kun mindre ubehagelige.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.